szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Továbbra is erős negatív várakozások jellemzik a kis- és középvállalkozásokat (kkv) a 2006 negyedik negyedévében mért, a K & H Bank és a GfK Hungária közvélemény-kutató intézet által közösen készített kkv bizalmi index szerint.

A bank szerdai közleménye szerint a mutató ugyan mínusz 69 pontról mínusz 61 pontra javult, a visszafogott emelkedés elsősorban annak tudható be, hogy bár a megkérdezett vállalkozások a makrogazdasági környezetben zajló tendenciákat pozitívnak ítélik, ezek fogyasztói piacra gyakorolt hatása a várakozások szerint a következő évig biztosan nem jelentkezik majd.
 
Egyértelmű korreláció mutatható ki a vállalatméret és a bizalmi index értéke között: a kisebb "családi" vállalkozások a legpesszimistábbak, míg a nagyobb cégek körében az elmúlt 3 időszakot tekintve magasabb az index. Ennek oka az, hogy a nagyobb vállalatok (árbevétel: 300-700 millió forint/év) tudják leginkább értékelni a javuló makrogazdasági eredményeket, míg a kisebb vállalatok (árbevétel: 0-100 millió forint/év) érzékenyebben reagálnak a fogyasztói piacot befolyásoló megszorító intézkedésekre.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Magasban az üzleti bizalmi index

Az üzleti élet szereplőinek erős optimizmusát, a fogyasztók várakozásainak kismértékű javulását mutatja a Gazdaságkutató Intézet (GKI Rt.) felmérése.

MTI Gazdaság

Stagnál a fogyasztói bizalmi index

A Közgáz-GfK Fogyasztói Bizalom Index decemberben 167 százalékon állt, alig változott a szeptemberi 168 százalékhoz képest, ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkek iránti érdeklődés továbbra is rekord szinten áll - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.