szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az interneten előnyös pozícióban van minden, ami fotózható. Egy bútorkészítőnek sem kell sokat spekulálni azon, mi kerüljön a weboldalára. Persze nem mindegy, hogyan jelennek meg ezek a bútorok. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa a Cerasus, bútorkészítő portált elemezte.

A Cerasus honlapjának készítője nem sokat töprengett. Összeütött egy keretes oldalt baloldalt a végtelen hosszú menüvel, a főmezőben pedig nem túl esztétikus háttérrel és görgethető képekkel. Hogy ne csak online katalógus legyen az egész, odacsapott elé egy jó hosszú szöveget a bútorépítészetről és egy riasztó táblázatot a „Cabinet bútorokról”.

Mindezt természetesen egy „fedőlap” (nyitóoldal) is takarja, ami összefoglalja, hogy miről is szól a honlap. Van még itt logó, sokat ígérő, félig rejtett fotó is. Jó, hogy az egész egyetlen képernyőn elfér. Zavaróak viszont az oldal tetején izgő-mozgó reklámok és ügyetlen az akciós ajánlat. Itt a sok magyarázkodás helyett a lényegre kellene koncentrálni, megnevezni, hogy mikor és mire vonatkozik az akció, és azonnal linket is adni a nevezéshez. A magyarázkodás egy következő szintre való, ahova csak azok jutnak el, akik a plakátokon is elolvassák az apróval szedett betűket.

Feltétlenül érdemes elgondolkodni azon, miért is kell egy bútorgyártónak honlap. Nyilván lehet a cél a nyomtatott prospektus kiváltása, de érdemes lenne a vevőszerzésre koncentrálni inkább. Ennek alapvető eszközeként minden stratégiailag fontos oldalon feltüntetni az e-mail címet és a telefonszámot. Információkérő online űrlap, online megrendelő, elektronikus (nyomtatott) katalógus rendelés, letölthető katalógus – mind-mind olyan lehetőség, ami kihagyhatatlan. A keretes szerkezetet célszerű felejteni. A képeket szerencsésebb úgy bemutatni, hogy a nézőnek ne kelljen állandóan görgetnie, inkább kisebb „indexképek” közül választhassa ki azt, amelyiket nagyobb méretben is látni kíván. (Szinte minden online lapban láthatók efféle képgalériák. A fotók mögött a semleges, sötétebb háttér a képernyőn jobban mutat, mint a mostani világos „furnér”.)

A web előnye. Hogy itt nincsenek terjedelmi keretek. Megfelelő illusztrációkkal egy táblázatnál alaposabban, akár interaktív, összerakós játékként is bemutathatók a moduláris („cabinet”) bútorok. Jó, ha bemutatkozik a bútorok készítője, jó ha előadja „filozófiáját”, de érdemes ezt úgy tenni, hogy a képernyőn is olvasható legyen. (Előre kiemelt lényeg, világos tördelés, alaposabb kifejtés a „haladók” számára. Nem kell azonban szerénykedni: az oldalakat meg kell hinteni az elégedett vásárlók dicsérő szövegeivel.Arcképpel hitelesebb!

Pécsi Ferenc
www.dotkommantar.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Hibák, amelyek olvashatatlanná tesznek egy portált

Miközben sok honlapon látványelemekkel próbálják pótolni az információk hiányát, akadnak olyan webhelyek is, ahol éppen a túladagolt információk rontják el a használhatóságot. A Zebrasoftev.hu honlapon a felesleges információk zajában elvész a lényeg.

Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

hvg.hu Vállalkozás

Mikor megtévesztő egy honlap?

Egy honlap nyitóoldalálának nem árt összhangban lennie a tartalommal, különben félrevezetheti az olvasót. A Gézengúzok Alapítvány kellemes kezdőlapja, s kicsit sem könnyed tartalma közötti ellentmondást nem tartja szerencsés megoldásnak Pécsi ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa.

hvg.hu Vállalkozás

Minimalista honlapból vezető szakmai portál?

Hiába mutatós egy honlap, ha tele van technikai malőrökkel. A minimalista fedőlappal induló építészportálból akár vezető szakmai portál is lehetne, ha a honlap készítői nagyobb hangsúlyt fektetnének a technikai részletekre. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapszakértője ezen a héten az Adamdizájn-t vette górcső alá.