Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e2539ea2-dd2c-4205-a053-a4aa12d43619","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A sűrű nemzetközi kamionforgalom miatt tisztálkodási és mosási lehetőséget is biztosítanak a sofőrök részére.","shortLead":"A sűrű nemzetközi kamionforgalom miatt tisztálkodási és mosási lehetőséget is biztosítanak a sofőrök részére.","id":"20241217_szerb-hatar-shell-tompa-toltoallomas-benzinkut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2539ea2-dd2c-4205-a053-a4aa12d43619.jpg","index":0,"item":"a393168a-716c-499f-b878-02f9357db765","keywords":null,"link":"/kkv/20241217_szerb-hatar-shell-tompa-toltoallomas-benzinkut","timestamp":"2024. december. 17. 09:55","title":"A szerb határ mellett, Tompán nyitott új benzinkutat a Shell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"118ed2eb-8420-42c2-94fe-6d12fa653034","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A magas alapfelszereltségű és sportos hangvételű Skoda Superb Sportline szedánként és kombiként is rendelhető.","shortLead":"A magas alapfelszereltségű és sportos hangvételű Skoda Superb Sportline szedánként és kombiként is rendelhető.","id":"20241218_magyarorszagon-a-legsportosabb-uj-skoda-superb-sportline","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/118ed2eb-8420-42c2-94fe-6d12fa653034.jpg","index":0,"item":"d2d99594-e8d7-4985-88a0-d395eb49cb42","keywords":null,"link":"/cegauto/20241218_magyarorszagon-a-legsportosabb-uj-skoda-superb-sportline","timestamp":"2024. december. 18. 06:41","title":"Magyarországon a legsportosabb új Skoda Superb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b8f423b-dd4d-415a-bf42-b604d01441fb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A francia gyártó látványos külsejű kis villanyautója kétféle teljesítményszinttel debütál hazánkban.","shortLead":"A francia gyártó látványos külsejű kis villanyautója kétféle teljesítményszinttel debütál hazánkban.","id":"20241218_magyarorszagon-a-retro-hurokat-pengeto-vadonatuj-renault-5-e-tech-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b8f423b-dd4d-415a-bf42-b604d01441fb.jpg","index":0,"item":"748ab8b2-8f42-4053-9e96-050add14acac","keywords":null,"link":"/cegauto/20241218_magyarorszagon-a-retro-hurokat-pengeto-vadonatuj-renault-5-e-tech-villanyauto","timestamp":"2024. december. 18. 07:59","title":"A retró húrokat pengető vadonatúj Renault 5 Magyarországra érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746b1b43-74d1-47a5-97c2-1c059bbc71ed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az alábbi átlagárakra lehet számítani.","shortLead":"Az alábbi átlagárakra lehet számítani.","id":"20241218_A-keddi-emeles-utan-most-nem-jon-ujabb-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746b1b43-74d1-47a5-97c2-1c059bbc71ed.jpg","index":0,"item":"aaaa31f1-b91e-4958-9ba9-4c3156b047a4","keywords":null,"link":"/cegauto/20241218_A-keddi-emeles-utan-most-nem-jon-ujabb-a-benzinkutakon","timestamp":"2024. december. 18. 16:35","title":"A keddi emelés után most nem jön újabb a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyelőre a Google a legnépszerűbb kereső a világon, azonban többen is szeretnék magukénak ezt a címet. Már több mesterséges intelligenciával dolgozó kereső- és információszerző eszköz is bejelentkezett, és bár a Google még jóval dominánsabb, azért érdemes komolyan vennie az új kihívókat. Már csak azért is, mert a felhasználók egyre gyakrabban keresnek más lehetőséget a hagyományos keresési élmény helyett.","shortLead":"Egyelőre a Google a legnépszerűbb kereső a világon, azonban többen is szeretnék magukénak ezt a címet. Már több...","id":"20241218_perplexity-mesterseges-intelligencia-alapu-keresomotor-google-konkurens","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093.jpg","index":0,"item":"a94f5db0-e6b1-4496-a6cf-43c38bc7daf8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241218_perplexity-mesterseges-intelligencia-alapu-keresomotor-google-konkurens","timestamp":"2024. december. 18. 12:03","title":"Sokan beszélnek róla, de mégis mi az a Perplexity, ami megmutatja, hogy elaludt a Google?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce54bb34-c499-47d3-aa28-4ef2f2e40208","c_author":"Vass Péter","category":"kultura","description":"Szentségtörés vagy remeklés – ezen vitatkoznak irodalmi és filmes körökben, miután december közepén debütált a Netflixen a világirodalom egyik legismertebb és legkülönösebb regénye, a kolumbiai Gabriel García Márquez <em>Száz év magánya</em>. A saját gyártású, kétszer nyolc epizódból álló sorozat első fele látható, egyenként egyórás részekben.","shortLead":"Szentségtörés vagy remeklés – ezen vitatkoznak irodalmi és filmes körökben, miután december közepén debütált...","id":"20241217_szaz-ev-magany-netflix","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce54bb34-c499-47d3-aa28-4ef2f2e40208.jpg","index":0,"item":"bb39f33f-f7af-49d0-b5c1-f888b1a965e1","keywords":null,"link":"/kultura/20241217_szaz-ev-magany-netflix","timestamp":"2024. december. 17. 14:10","title":"„Halálom után azt csinálnak, amit akarnak” – filmen a Száz év magány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79d7171b-c6ab-43f8-a022-93a7bea7b295","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20241218_Marabu-Feknyuz-Latvanyjogalkotas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79d7171b-c6ab-43f8-a022-93a7bea7b295.jpg","index":0,"item":"afa8d8aa-0a93-410e-a525-73aa8d69ccfa","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_Marabu-Feknyuz-Latvanyjogalkotas","timestamp":"2024. december. 18. 09:46","title":"Marabu Féknyúz: Látványjogalkotás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835743a6-da71-4766-8296-e26dfaa45b65","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.","shortLead":"A Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.","id":"20241217_m3-metro-nagyvarad-ter-deak-ferenc-ter-bkk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835743a6-da71-4766-8296-e26dfaa45b65.jpg","index":0,"item":"eceae296-1114-41d4-bde5-95e761a23b5a","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_m3-metro-nagyvarad-ter-deak-ferenc-ter-bkk","timestamp":"2024. december. 17. 20:57","title":"Pályahiba miatt nem jár a hármas metró a Belvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A szakértelem hiánya, az internetes portál gyenge navigációs rendszere bizalmatlanná teszi a honlapra látogatókat. Hogyan lehet elérni, hogy ne veszítse el az olvasó az érdeklődését a szájt iránt, mi több vásároljon?
Minden vásárló más és más okból érdeklődik egy adott termék iránt, ami azt jelenti, hogy ugyanazt a dolgot másképp vásárolják meg. Számos kutatás bebizonyította, hogy a nők vásárlási stratégiája merőben eltér a férfiakétól. Ezen kívül számos más tényező is befolyásolja a vásárlási döntési stratégiákat: életkor, iskolázottság, jövedelem, kulturális háttér, anyanyelv, földrajzi hely.
Honlapunknak meg kell válaszolnia a vásárlási döntés során felmerült kérdéseket még azelőtt, mielőtt megfogalmazódnának a vásárló fejében. Hamar megtanulhatjuk a különböző vásárlási szokásokat és akárcsak egy jól képzett értékesítési ügynök, rövid idő alatt elnyerhetjük látogatóink bizalmát és elérhetjük, hogy kényelmesen érezzék magukat weboldalunkon.
Kényelem és bizalom: a konverzió alapjai
A vásárlók 3 fő típusba sorolhatók: kutatók, vásárlók és felfedező turisták. A felfedező turisták csak keresgélnek és még azt sem tudják, hogy mi után. Mégis nagyon értékesek lehetnek számunkra – ne feledjük, a térképeket a felfedezők és a turisták készítették. Lehet, hogy azonnal nem találnak semmi érdekeset honlapunkon, de emlékezni fognak ránk ha szóba kerül a dolog és el fogják mondani másoknak, hogy találhatnak ránk. Elkészítik a térképet, mely elvezet másokat a szolgáltatásunkhoz vagy termékünkhöz.
A kutatók motiváltak és válaszokat akarnak. Lehet, hogy nem vásárolnak tőlünk egyszeri látogatás alkalmával, de ha honlapunk meggyőzi őket szakértelmünkről, akkor vissza fognak térni - még akkor is, ha drágábbak vagyunk mint a konkurenciánk - hisz számukra mi vagyunk azok akik értenek az adott dologhoz.
A vásárlók vásárolni fognak. Vagy tőlünk vagy a konkurenciánktól. Vagyis csak rajtunk áll, hogy elveszítjük-e az adott vásárlást. Számos kutatás bizonyította, hogy a „vásárlók” azok a látogatók akiket a legkönnyebb elveszíteni. A vásárlók azzal a céllal érkeznek a honlapunkra, hogy kielégítsenek egy szükségletet. Ha honlapunk navigációja gyenge és oldalaink is rendezetlenek akkor nagyon nehéz kielégíteni ezt a szükségletet és vásárló jelöltjeink tovább fognak állni egy olyan oldalra ahol a vásárlás gyorsan és egyszerűen kivitelezhető.
Mindhárom típusú vásárló addig fog honlapunkon maradni ameddig kényelmesen érzik ott magukat. Annál kényelmesebben fogják érezni magukat minél inkább nő a bizalmuk, vagyis a cél, hogy a „nem ismerlek” kategória helyett az „üdvözöllek régi kedves ismerős” kategóriába soroljanak minket. Senki nem köt üzletet olyan emberrel akiben nem bízik. Senki nem vásárol egy olyan üzletben ahol nem érzi magát kényelmesen. A történelem tele van olyan üzleti történetekkel ahol a tulajdonosváltás után elvesztették a régi törzsvevőket mert megváltoztatták az üzlet stílusát és a hangulatát. A régi kényelem és a bizalom elszállt és vele együtt az eladások is.
Kiépíteni a bizalmat és komfortossá tenni honlapunkat a vásárlók számára nagyon egyszerű. Mindössze csak annyit kell megjegyeznünk: az első eladás a következő oldalon lesz.
Mielőtt valóban vásárolnának, mindhárom típusú vásárló legalább egy dolgot már szándékozik tőlünk venni és ez a dolog honlapunk következő oldalán található. A vásárlóvá történő konvertálódás ugyanis az agyban már jóval előtte megtörténik, mint a valóságban.
Kutatások kimutatták, hogy a látogatók gondolatban már 3-4 oldallal azelőtt elhagyják a honlapot, mielőtt valóban kilépnének. Annak a művészete és kivitelezése, hogy pszichológiailag is elkötelezzük látogatóinkat a vásárlási folyamatban azon áll vagy bukik miként tudjuk oldalról oldalra megszerezni a bizalmat és fenntartani a komfort érzetet egészen addig amíg meg nem történik a vásárlás.
Látogatóink már a főoldalon elhagyják a honlapunkat? Akkor komolyan nézzük át a tartalmát, de úgy mint egy vásárló, ne pedig úgy mint egy marketinges. Kiépít ez az oldal egy kapcsolatot a honlap és a látogató között mely arra ösztönzi a látogatót, hogy tovább haladjon a vásárlási folyamatban? Más szavakkal: nézzük meg az első oldalunkat és döntsük el, hogy találunk-e elég okot arra, hogy „megvegyük” a második oldalt.
Hány oldal található a vásárlók belépési pontja és a tranzakciós pont között? Minden oldal elvégzi a maga feladatát? Bizalmat épít és biztosítja a kényelem érzetet? Keressük meg azokat a pontokat ahol elveszhet a bizalom vagy a komfort érzet és megtudjuk hol hagyják el látogatóink pszichológiailag is honlapunkat a tényleges kilépési pontra való tekintet nélkül.
Javítsuk ki ezt a „hibás oldalt” - ne pedig a kilépési oldalt - és már orvosoltuk is az internetes kereskedelmi erőfeszítéseink pozitív eredményeit gátló legnagyobb problémát.
Mi a kulcsa az eredményes internetes vevőszerzésnek? Hol hibázik a legtöbb webáruház? A WebShop-Experts Kft. által bemutatott stratégia segítségével minden egyes marketingre fordított forint garantáltan megtérül. A módszer lépésről-lépésre mutatja be, miként lehet megszerezni és megtartani a vásárlókat.
Ha szeretnénk kevés pénzből megsokszorozni e-mail kampányaink válaszadási arányát és velük együtt beérkező megrendeléseink számát a megoldás egyszerű: küldjünk ki hatásosabb értékesítési leveleket anélkül, hogy elkövetnénk a leggyakoribb hibákat.