Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A franchise-hálózatok közül jó néhány már koncepcióját is online tervezi, mások részt vehetnek virtuális franchise-kiállításokon. Kinek mi éri meg? Ajánlott tanácsadóhoz fordulni.
Az internet-hozzáférés elterjedésével egyre többen jutnak hozzá az ott található információhoz, ami nagy előnyt jelent egy franchise hálózat számára. Hiszen jellegéből adódóan a világhálóra a világ bármely pontján beléphet egy olyan ember, akinek megtetszik a koncepció, és lehet, hogy néhány hónap múlva akármelyik földrészen nyílhat a hálózat következő egysége.
Már olyan franchise-hálózatok is léteznek, amelyek koncepciója a neten alapszik. Ilyen hálózat a magyar InfoGyőr is. Az InfoGyőr egyébként egy interaktív internetes magazin, amelyben a látogató kereshet igényeinek megfelelően helyi adatokat, illetve hasznos információkat tudhat meg a térség gazdasági, kulturális, vagy sportéletéről. Az oldalon böngészve találhatunk közérdekű híreket, napi sajtót és traffipax információkat éppúgy, mint horoszkópot vagy programajánlót. A látogatói célcsoport az a 15-45 év közötti olvasóközönség, amely főként az Internetet, a telefont preferálja, ha információra van szüksége .
Az „InfoVáros koncepció” 2006 márciusában indult el, elsőként Sopronban (InfoSopron), majd ezt követően Szombathelyen (InfoSavaria). A koncepció lényege, hogy folyamatos informatikai támogatás mellett az adott városról és vonzáskörzetéről a vállalkozó (franchise-) partner üzemeltet és tartalommal tölt fel egy, az InfoGyőr cég által – külön számára lefejlesztett – portált. A vállalkozó további feladata, hogy megtöltse helyi tartalommal az oldalt.
Mi a helyzet azokkal a hálózatokkal, amelyek nem működnek online? Ezek megjelenhetnek a gyűjtőportálokon, virtuális kiállításokon. Külföldi tapasztalatok alapján a jelentősebb franchise-vállalkozások partnereik egyre nagyobb hányadát szerzik virtuális kiállításokon.
Az Franchiseportál 2004 decemberében kezdte meg működését. A portál lényege, hogy bemutassa a hazánkban és a régióban terjeszkedni kívánó franchise-rendszergazdákat egy úgynevezett virtuális franchise kiállítás keretén belül, valamint folyamatosan hasznos és érdekes információkat szolgáltasson a portált látogató olvasóközönség számára. A portálra naponta felkerülő hírek hazai és nemzetközi vonatkozásúak egyaránt, valamint a franchise alapfogalmainak részletes magyarázata, a franchise-rendszerek bemutatása is a feladata az oldalnak.
További internetes franchise-portál még a www.observatoiredelafranchise.fr, a www.franchiseek.co.uk, vagy a www.franchisekey.com
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.