Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) 2018-as adatai szerint. Ezért nagyon sokan szenvednek nyomelem- és vitaminhiányban, de ez – például a vashiány – nemcsak a kórosan soványakat, hanem a túlsúlyosokat is érintheti. ","shortLead":"A világon elegendő élelmiszert termelnek ahhoz, hogy mindenki jóllakjon, mégis 815 millió ember éhezik az ENSZ...","id":"20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0964e41-bd0b-4d5f-84e8-cb2d663c2ac0.jpg","index":0,"item":"f0c6e523-7326-42fb-ac87-8747d59242b5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250508_Vashiany-testsuly-osszefugges-tunetek-maltofer","timestamp":"2025. június. 08. 19:30","title":"Nem a testsúlyán múlik, hogy vashiányos-e","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elő a szelvénnyel!","shortLead":"Elő a szelvénnyel!","id":"20250607_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"6eef071d-b005-4a44-915f-3f7b283f1b2b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 19:50","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8d37c1d-a977-472e-aed6-212ce59d39b2","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Kikukázta az európai autómárkák némelyikét a nemzetgazdasági miniszter, aki túlzottnak tartja a magyar ipar függőségét a német piactól. Kitart viszont – legalábbis a választásokig – a két számjegyű béremelések, az ár- és árrésstopok mellett, kerül, amibe kerül. Nagy Mártont azért komoly jóstehetségnek nem érdemes tartani, az elmúlt években elhangzott prognózisait rendre felülírta az élet.","shortLead":"Kikukázta az európai autómárkák némelyikét a nemzetgazdasági miniszter, aki túlzottnak tartja a magyar ipar függőségét...","id":"20250608_hvg-akciohoskodes-nagy-marton-gazdasagpolitika-gdp-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8d37c1d-a977-472e-aed6-212ce59d39b2.jpg","index":0,"item":"d1d43847-5f76-4459-bb88-e00fff193660","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-akciohoskodes-nagy-marton-gazdasagpolitika-gdp-orban","timestamp":"2025. június. 08. 12:30","title":"Hiába cáfolják a számok, Orbán hisz az akcióhőssé előléptetett Nagy Mártonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2","c_author":"Nagy Dániel Gergely","category":"360","description":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak a szélsőjobboldalhoz. Didier Eribon francia filozófus a fordulatot a családjában is megélte, ennek felismeréséről is szól a magyarul megjelent Visszatérés Reimsbe című könyve.","shortLead":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak...","id":"20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2.jpg","index":0,"item":"2ec603db-664d-4121-9c82-3504ad7a61e9","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","timestamp":"2025. június. 08. 10:30","title":"Tizenöt éve még furcsának hatott, hogy a munkások jobbra szavazzanak, ma ők a szélsőjobb bázisa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa","c_author":"Alsó-Ausztria","category":"brandcontent","description":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig – méltán tartozik Európa legnépszerűbb biciklis útvonalai közé. A legtöbben a Passau és Bécs közötti szakaszt választják, ha azonban egyedibb, természetközelibb élményeket keresünk, érdemes egy ponton letérni erről a fő vonalról, és bebarangolni Alsó-Ausztria egyik legizgalmasabb régióját: a Mostviertelt.","shortLead":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig –...","id":"20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa.jpg","index":0,"item":"908ee919-89ff-4a1f-83da-fb4ec640817f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg a korábbi hibáikat ki nem javítják.","shortLead":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg...","id":"20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"99e2f552-ef17-46e7-ac73-9c848b93948b","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 15:36","title":"Lázár: Teljes kártérítést fizet a MÁV a balatoni vasútvonal károsultjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88608487-c367-4e71-b2e0-1cf07f724837","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró történelmi olvasmányokat kínálnak a június 12. és 15. közötti ünnepi könyvhétre megjelenő kötetek szerzői. A bőséges választékból a HVG ismét szubjektív válogatással szolgál. Sorozatunk első részében kilenc könyvet ajánlunk.","shortLead":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró...","id":"20250607_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-1-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88608487-c367-4e71-b2e0-1cf07f724837.jpg","index":0,"item":"3eb03949-de90-4a78-8762-562b344bc408","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-1-resz","timestamp":"2025. június. 07. 18:00","title":"„Vörös tatárjárás” és „vörös farsang”, hamis hősök, tabutémák gyilkosa – könyvheti HVG-mustra, 1. rész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az internetes honlapok olvasói egyre szkeptikusabbak az online reklámokkal kapcsolatban, ezért nehéz olyan kommunikációs eszközt találni, amivel könnyedén elérhetőek. Íme tíz érv, amiért az online kérdőívek jelenthetik a marketing jövőjét.
1. Olcsón elkészíthetőek
Egy megfelelő alkalmazás segítségével szinte fillérekből összeállíthatjuk a saját magunk által tervezett online kérdőívet. Az információgyűjtés és -feldolgozás módja is rendkívül hatékony és gyors. Ráadásul a kérdőívekből származó információk annyira értékesek, hogy az esetek többségében újrahasznosíthatók és felhasználhatók egyéb marketing- vagy PR-tevékenységekhez is.
2. Könnyen használhatóak
A kérdőívek rendkívül rövid idő alatt elkészíthetők, sőt, tartalmuk szükség esetén – akár még működés közben is – változtatható. Kitöltésük annyira gyors és egyszerű, hogy a hagyományos kérdőívhez képest sokkal magasabb válaszadási arány jellemző rájuk.
3. Bárki „játszhat”
Ha a kérdőív elkészült és felkerült az internetre, a népszerűsítése már csak egy egyszerű lépés. Akár e-mailben (egy link elhelyezésével a levélben) – ha a saját adatbázisunkban szereplők véleményére vagyunk kíváncsiak – vagy egy külső weboldalon elhelyezett hirdetéssel, mely a kérdőívhez vezeti az érdeklődőket. Bárki, aki megkapta a linket, akkor kattinthat rá a kérdőívre, amikor csak kényelmes neki - a nap 24 órájában. (Ez is megmagyarázza a rendkívül magas válaszadási arányt.)
4. Mindenkinek van véleménye és szeretné is elmondani
A vásárlók szeretik a kérdőíveket, nem tekintik őket spamnek, sokkal inkább lehetőségnek, amely feljogosítja őket véleményük kinyilvánítására. Hisz esélyt ad számukra, hogy hatást gyakoroljanak az adott márkára. A vásárlók számára különösen érdekesek a kényes ügyek, melyek megoldásához érdemes is építő javaslatokat kérni tőlük. Az online kérdőívek mindenki számára elérhetőek, a visszajelzéseket pedig kezelhető formában gyűjtik össze.
5. A „gondolatolvasó”
Az átlagos marketingtevékenység során vásárlóinkat elvezethetjük egy reklámhoz vagy termékhez, de gondolkozásra nem késztethetjük őket. A kérdőívek azonban aktívan lefoglalják a válaszadókat, akik kénytelenek végiggondolni véleményüket, mielőtt leírnák. Ha ügyesen kérdezünk, legbelső gondolataikat is megtudhatjuk termékünkkel kapcsolatosan.
6. A kapcsolatok kezdete
A kérdőív befejeztével még nem zárul le a kapcsolat. Sőt! Miután felkeltettük a figyelmüket és kedvük támadt válaszolni, érdemes megkérdeznünk válaszadóinkat, szeretnének-e feliratkozni hírlevelünkre, vagy kérnek-e további információt bármivel kapcsolatosan. Ha egyszer magunkra irányítottuk a figyelmüket, hozzuk ki a helyzetből a legtöbbet.
7. „Ha ezt szereted, azt imádni fogod”
Az online kérdőívekben talán a legerőteljesebb elem, hogy azonnali kapcsolatot teremthetünk más területekkel is. Ha kérdőívünkben – melyet éppen kitölt az érdeklődő, vagyis már elnyertük tetszését – weboldalunk olyan részeire mutató linkeket helyezünk el, melyek a válaszadót érdeklő témáról még több információt ígérnek, rendkívüli átkattintási arányt érhetünk el.
8. Finom kérdések
A kérdőívek arra is használhatók, hogy egy termék mellé pozitív tulajdonságokat társítsunk. Amikor egy termékről rengeteg pozitív tulajdonságot sorolunk fel, és megkérdezzük a válaszadót, hogy melyik mennyire fontos az ő számára, a válaszától függetlenül a terméket a felsorolt tulajdonságokkal fogja azonosítani. Ráadásul, ha valamelyiket még fontosnak is ítéli meg, akkor a pozitív hatást ő maga fogja jóváhagyni.
9. Nem csak az eladásról szól
A kérdőív hatékony, gyors és egyszerű módszer, ha viszonylag nehéz és bonyolult ajánlatot szeretnénk elfogadtatni és népszerűsíteni. Ha például egy város el szeretné nyerni lakói támogatását egy árverésre, melyet azért rendeznek, hogy a következő rendkívül fontos sporteseményt finanszírozzák belőle, a kérdőívben elmagyarázható az összes előny, és segítségével a válaszadók olyan pozícióba kerülhetnek, hogy értékelni tudják az esemény valódi értékét, nem dőlnek be holmi negatív újságfőcímeknek. A kérdőív tehát amellett, hogy népszerűsíti az eseményt, hasznos visszajelzéseket is gyűjt, melyek felhasználhatók az általános marketingstratégia finomítására.
10. Friss témák az érdeklődés felkeltésére
A kérdőívekben is az élő és ötletes megközelítések érik el, hogy a válaszadókat lefoglalja a téma. Lhet például kérdőív tárgya olyasmi, ami a megkérdezett csoport szívéhez közel áll, üzenete pedig tudatos márkaüzenet: ezt a kérdőívet a „márka neve” szponzorálta. A lényeg, hogy egyszerű és hatékony ötlet legyen.
Gondoljuk csak el, milyen előnyökkel jár, ha honlapunkon állandó kérdőívet helyezünk el a nagyközönség számára. Számtalan olyan látogató, aki imád keresztrejtvényt fejteni, vagy puzzle-t kirakni, örömmel kitölti a kérdőívet is. A kérdőív állandó jelenléte a weboldalon alacsony költséggel jár, automatizálható, növeli a honlap forgalmát és visszatérő látogatókat eredményez. A fórumokkal és a moderálatlan blogokkal ellentétben a kérdőív nem teszi lehetővé, hogy a honlapra nem illő megjegyzéseket tegyenek közzé, hisz az egyes kérdőívek eredményét egy összefoglaló formájában teszi közzé a honlap tulajdonosa. Az összefoglalóval kapcsolatban beérkező hozzászólásokat pedig ha akarjuk, moderálni is tudjuk.
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
Ha szeretnénk kevés pénzből megsokszorozni e-mail kampányaink válaszadási arányát és velük együtt beérkező megrendeléseink számát a megoldás egyszerű: küldjünk ki hatásosabb értékesítési leveleket anélkül, hogy elkövetnénk a leggyakoribb hibákat.
Nagy-Britanniában a jövőben „szégyenlistán” hozzák nyilvánosságra a fórumokon, blogokon álnév alatt saját szolgáltatásukkal kapcsolatban pozítv bejegyzeéseket írókat.
Éves szinten 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), ami tavaly több mint 276 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett - mondta Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója.