Tetszett a cikk?

Kemény éves tárgyalásokat folytatnak az idén ősszel a kereskedelmi láncok az élelmiszer-gyártókkal: a Metro áremelés miatt kilistázta a Kelloggot, a Rewe pedig a Danone-t bünteti.

A Metro csoport október elsejétől kitiltott minden egyes Kellogg’s terméket németországi áruházaiból. Az ok: a nagykereskedelmi cég elfogadhatatlannak tartja a cereáliagyártó legutóbbi áremelését. Más kereskedelmi cégeket szintén feldühítettek az élelmiszeripar áremelései. A Rewe cso­port pedig azért bünteti a Dano­­ne-t, mert a francia konszern belépett az egyik versenytárs diszkontlánc, az Aldi üzleteibe.

Michael Gerling, a német kereskedelmi szövetség (BVL) ügyvezetője nem sokkal korábban „forró őszt” ígért az élelmiszergyártóknak. A kereskedelem ugyanis aligha van abban a helyzetben, hogy áthárítsa a fogyasztókra az iparág szereplőinek áremeléseit. Az ügyvezető szerint kemény tárgyalások várhatóak. Különösen forrónak bizonyul az ősz a cereáliák terén piacvezetőnek számító Kellogg számára. Az amerikai cég, sok más élelmiszergyártóhoz hasonlóan, az alapanyagárak robbanásszerű emelkedésére hivatkozik, amit csak érezhető áremeléssel tud kompenzálni. A Metro álláspontja szerint azonban a Kellogg túlfeszítette a húrt. Egy bennfentes szerint már régóta érlelődik a konfliktus a két cég között. A kilistázásból a Nestlé és a kereskedelmi márkák profitálhatnak, még akkor is, ha még nem zárható ki, hogy a Kelogg és a Metro végül mégis kibékül egymással. Állítólag még nem zárult be teljesen az ajtó. A Metro a Paulaner sörgyárat is kilistázta áprilisban, a búzasörmárka azóta azonban már újra a nagykereskedő polcain van.

A teljes cikk itt olvasható! 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!