Franchise 2008: otthoni kutyakiképzés és lézerharc
Háziállat, fitness, autómosó, lézerszimuláció, szállodalánc - összegyűjtöttük a 2008-as év franchise-lehetőségeit. Cégek, szolgáltatások, termékek.
Költségcsökkentő módszerek vállalkozásoknak
A magyar piacon kíván terjeszkedni az ERA, amely két évvel ezelőtt már mesterszerződést írt alá egy hazai vállalkozóval, aki azonban nem járt sikerrel, ezért új partnerek keresése mellett döntöttek. Az Egyesült Államokban és Európában már elterjedt rendszer hazánkban is ismert kíván lenni.
Háziállatok
Ismeretlenek nálunk még a kutyasétáltatást, óvodát, kisállatok számára tengerparti nyaralást kínáló hálózatok, melyek az Egyesült Államokban és Ázsiában is hódítanak. Nálunk szolgáltatásaikkal valószínűleg csak mosolyt fakasztanának, viszont esélyes a terjeszkedésre az az ausztrál koncepció, amely az ebek otthoni kiképzését vállalja, képzett trénerekkel, akik segítenek kedvenceink megnevelésében. Érdeklődik Magyarország iránt a Brutus Mobile spanyol koncepció is, amely a házi kedvencek ápolását "házhoz érkezve" végzi. Egy külön erre a célra kialakított autóban kerül sor a kutyák vagy macskák kozmetikájára, ápolására.
Gépjárművel kapcsolatos szolgáltatások
Fél éve kezdte meg tárgyalásait magyar vállalkozókkal az angol Pentagon Glass, amely gépjárműveink számára különleges biztonsági fóliát kínál. Igaz, a tavalyi év második felében bejött a Thomy fólia, amely nemcsak autó- hanem épületüveg fóliázást is kínál. Számos autómosó hálózat is érdeklődik térségünk iránt, mint a francia Elephant Bleu, vagy a spanyol LavaLava.
Fitness
Tavaly lépett be a piacra az amerikai Curves, amely dinamikus terjeszkedésre számít, viszont három éves keresés után sem talált hazánkban partnert az amerikai Contours Express, és a több mint két éve érkezett Gold's Gym is terjeszkedési nehézségekkel küzd, referenciaegységén túl még nem sikerült üzletet nyitnia hazánkban. Új koncepcióval kíván betörni a portugál VivaFit hálózat, amely hetente nyit egy egységet Európában.
Szállodaláncok
Évek óta keres partnert a francia Akena hálózat Kelet-Európában. De bemutatkozott a budapesti franchise-kiállításon a Tonic hotel is, amelynek mindössze három egysége van Franciaországban.
Járműreklám
Vissza kíván térni a Mobil'affiche a magyar piacra; néhány évvel ezelőtt már jelen volt, de mesterpartnerével megszakította az együttműködést, idén viszont újra magyar partnert keres.
Szabaidő
Újdonságnak számító koncepcióval kíván betörni a portugál Ozone hálózat, amelynél az egység minimum mérete 1000 nm, van bár, bowlingpályák, biliárdszalon, karaoke-bár, elektronikus játékok számára kialakított termek. A beruházás 700 000 euro. Több éve tervezi a piacra lépést a francia Laser Game, amely lézerszimulációs parkokkal várja a "harcolni kívánó" kamaszokat, fiatalokat. Nem talált még partnert a már Pozsonyban egységet nyitott spanyol Multiaventura, amely játszópark-koncepciót kínál a magyar vállalkozók számára.
Sportruházat
A Decathlon és az Intersport bejövetele után kacsingat piacunk felé az eddig Európában 50 egységgel jelen lévő Sport Rox hálózat, melynek üzletei átlagosan 400 négyzetméteresek. A felsorolt hálózatok csak ízelítőt adnak azokból a cégekből, amelyek nálunk kívánnak terjeszkedni: ennél természetesen többen érdeklődnek Magyarország iránt.
Az amerikai Crestcom a tavaly novemberi franchise-kiállításon írta alá mesterszerződését egy magyar vállalkozóval, aki megkezdi a hálózat kiépítését. A Fastrakids gyermekeket oktató hálózat viszont még nem talált magyar partnerre, pedig több vállalkozóval tárgyalt. Létezik több, nyelveket oktató, külföldön már népszerű franchise-hálózat, amely fontolgatja a magyar piacra lépést. De ismeretlenek még a hazai piacon a műszvészetet oktató koncepciók, amelyek egyelőre nem tervezik, hogy 2008-ban a kelet-európai országokban terjeszkedjenek. Úgy döntött, nem jön Magyarországra a spanyol "óriás", a gyermekeket oktató Acadomia, amely térségünkben kizárólag Lengyelországban kíván hálózatot építeni.
Forrás: http:// www.franchiseportal.hu
A magyar piacon kíván terjeszkedni az ERA, amely két évvel ezelőtt már mesterszerződést írt alá egy hazai vállalkozóval, aki azonban nem járt sikerrel, ezért új partnerek keresése mellett döntöttek. Az Egyesült Államokban és Európában már elterjedt rendszer hazánkban is ismert kíván lenni.
Háziállatok
Ismeretlenek nálunk még a kutyasétáltatást, óvodát, kisállatok számára tengerparti nyaralást kínáló hálózatok, melyek az Egyesült Államokban és Ázsiában is hódítanak. Nálunk szolgáltatásaikkal valószínűleg csak mosolyt fakasztanának, viszont esélyes a terjeszkedésre az az ausztrál koncepció, amely az ebek otthoni kiképzését vállalja, képzett trénerekkel, akik segítenek kedvenceink megnevelésében. Érdeklődik Magyarország iránt a Brutus Mobile spanyol koncepció is, amely a házi kedvencek ápolását "házhoz érkezve" végzi. Egy külön erre a célra kialakított autóban kerül sor a kutyák vagy macskák kozmetikájára, ápolására.
Gépjárművel kapcsolatos szolgáltatások
Fél éve kezdte meg tárgyalásait magyar vállalkozókkal az angol Pentagon Glass, amely gépjárműveink számára különleges biztonsági fóliát kínál. Igaz, a tavalyi év második felében bejött a Thomy fólia, amely nemcsak autó- hanem épületüveg fóliázást is kínál. Számos autómosó hálózat is érdeklődik térségünk iránt, mint a francia Elephant Bleu, vagy a spanyol LavaLava.
Fitness
Tavaly lépett be a piacra az amerikai Curves, amely dinamikus terjeszkedésre számít, viszont három éves keresés után sem talált hazánkban partnert az amerikai Contours Express, és a több mint két éve érkezett Gold's Gym is terjeszkedési nehézségekkel küzd, referenciaegységén túl még nem sikerült üzletet nyitnia hazánkban. Új koncepcióval kíván betörni a portugál VivaFit hálózat, amely hetente nyit egy egységet Európában.
Szállodaláncok
Évek óta keres partnert a francia Akena hálózat Kelet-Európában. De bemutatkozott a budapesti franchise-kiállításon a Tonic hotel is, amelynek mindössze három egysége van Franciaországban.
Járműreklám
Vissza kíván térni a Mobil'affiche a magyar piacra; néhány évvel ezelőtt már jelen volt, de mesterpartnerével megszakította az együttműködést, idén viszont újra magyar partnert keres.
Szabaidő
Újdonságnak számító koncepcióval kíván betörni a portugál Ozone hálózat, amelynél az egység minimum mérete 1000 nm, van bár, bowlingpályák, biliárdszalon, karaoke-bár, elektronikus játékok számára kialakított termek. A beruházás 700 000 euro. Több éve tervezi a piacra lépést a francia Laser Game, amely lézerszimulációs parkokkal várja a "harcolni kívánó" kamaszokat, fiatalokat. Nem talált még partnert a már Pozsonyban egységet nyitott spanyol Multiaventura, amely játszópark-koncepciót kínál a magyar vállalkozók számára.
Sportruházat
A Decathlon és az Intersport bejövetele után kacsingat piacunk felé az eddig Európában 50 egységgel jelen lévő Sport Rox hálózat, melynek üzletei átlagosan 400 négyzetméteresek. A felsorolt hálózatok csak ízelítőt adnak azokból a cégekből, amelyek nálunk kívánnak terjeszkedni: ennél természetesen többen érdeklődnek Magyarország iránt.
Az amerikai Crestcom a tavaly novemberi franchise-kiállításon írta alá mesterszerződését egy magyar vállalkozóval, aki megkezdi a hálózat kiépítését. A Fastrakids gyermekeket oktató hálózat viszont még nem talált magyar partnerre, pedig több vállalkozóval tárgyalt. Létezik több, nyelveket oktató, külföldön már népszerű franchise-hálózat, amely fontolgatja a magyar piacra lépést. De ismeretlenek még a hazai piacon a műszvészetet oktató koncepciók, amelyek egyelőre nem tervezik, hogy 2008-ban a kelet-európai országokban terjeszkedjenek. Úgy döntött, nem jön Magyarországra a spanyol "óriás", a gyermekeket oktató Acadomia, amely térségünkben kizárólag Lengyelországban kíván hálózatot építeni.
Forrás: http:// www.franchiseportal.hu