szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai sportáruházak palettáját tekintve felmerülhet a kérdés, hogy vajon mennyire telített a magyar piac, illetve van-e kereslet az újabb hálózatok iránt.

Jelenleg Magyarországon három nagy sport-óriáscég van jelen, egy negyedik pedig a piacralépést fontolgatja. Az üzletek koncepciója a kínálatot tekintve nagyjából azonosnak mondható. Mindegyik hálózat nagy világmárkákat és sajátmárkás termékeket. A Hervis áruházláncnak hazánkban 24 egysége működik, ebből 7 a fővárosban, bár egyik sem franchise-ban. Világszerte 6 országban találhatóak meg az üzletei, összesen közel 130.

A Hervis-szel ellentétben az Intersport franchise-hálózatként folytatja a tevékenységét. Az osztrák hálózat 1968-ban alakult, azóta igencsak felfejlődött. Világszerte több, mint 30 országban vásárolhatunk a hálózat közel 5 ezer üzletében. A hazai piacon 9 egységgel van jelen, és további üzletek nyitását is tervezi a központ.

A harmadik nagy hálózat a francia eredetű Decathlon. A sportóriás több sajátmárkás terméket is fogalmaz 1976 óta. Napjainkban Magyarországon 6 üzletben vásárolhatjuk meg a különböző termékeket, ebből 4 a fővárosban található.

Az új trónkövetelő a Portugáliából érkező Sport Rox Jelenleg 28 üzletükben vásárolhatóak meg a koncepció saját és a többi nagy sportszer- és sportruházatgyártó márka termékei. A hálózat most élénk érdeklődést mutat a magyar piac iránt. Ezt bizonyítja, hogy jelenleg is komoly tárgyalások folynak egy magyar átvevő-jelölttel az esetleges nyitásról.

Forrás: www.franchiseportal.hu

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Új divatmárkák a franchise piacon

A magyar piacon több sikeres ruházati franchise-hálózat működött már eddig is. Az Alain Delon után kapható lesz Magyarországon a spanyol 18 October és a Caribu márka is. Mi jöhet még?