Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Megélénkült a magyar franchise-piac a kávézóláncokat tekintve. Egyszerre több nemzetközi hálózat is úgy döntött, hogy megpróbálja megvetni lábait a magyar franchise-palettán, illetve több potenciális átvevő is jelentkezett, hogy egy külföldön látott kávézó-lánc franchise-jogát szeretné megvásárolni. Kikkel bővül a magyar piac?
Komoly tárgyalásokat folytat az olasz eredetű C House, amelynek mindössze 10 egysége van hazájában, de vannak kávézói már több országban, többek között még Görögországban is, További nyitásokról tárgyal Kijevben. Egy kávézó beindítása 200 ezer eurótól lehetséges, erre jön még a 45 ezer eurós mester franchise-díj. Az olasz egységeket havi átlagban 30 ezer vendég látogatja.
A spanyol Café & Té a legnagyobb hálózat Ibériában, közel 150 egysége üzemel, érdekesség, hogy a legtöbbet ezek közül saját működtetésben visz a cég. A koncepciót 14 éve indították el, azóta Andorrában is vannak egységei, de terjeszkedne Franciaországban és Portugáliában is. A franchise sikeresen ötvözi a kellemes környezetet a modern technológiával. A befektetési költsége alacsonyabb a C House-énál, 118 ezer euró.
A Chiaroscuro szintén olasz eredetű, 1999. óta vannak egységei a piacon, egyelőre csak az anyaországban. Érdekesség, hogy egy egyszerű utcai kioszktól az akár 400 nm-es üzletig is terjedhet egy egység mérete. Egy 150 nm-es kávézót kb. 150 ezer euróból lehet beindítani, persze emellett ki kell fizetni a 25 ezer eurós franchise-díjat is.
A spanyol Jamaica Coffee Shop viszont már nem keres partnert hazánkban, mivel az azt megvásárló új tulajdonos, a Rodilla csoport tervei között jelenleg nem szerepel a kelet-európai terjeszkedés. A 2000. óta működő Kaldi viszont továbbra is keresi partnereit Magyarországon. A holland hálózat 30 egysége üzemel a tulipános országban.
A máltai Café Jubilee a közeljövőben nyitja meg első magyar egységét a belvárosban, várhatóan a nyár folyamán. Emellett több érdeklődővel is tárgyal a hálózat tulajdonosa. Máltán már 3 egysége működik a franchise-nak. Hazájában bisztrónak nevezik a koncepciót, a magyar közönségnek inkább a „pub” kifejezés jutna eszébe. A befektetés a többi hálózathoz képest alacsony, csupán 80 ezer euró körül mozog. Az egységekben igényesen megválasztott zenével és megvilágítással teremtik meg az időszaknak megfelelő hangulatot.
A Lavazza csoport franchise-láncaként működő Il Café di Roma még gondolkodik a magyarországi belépésen, bár a vevők számára eleve visszatartó erő lehet a 200 ezer eurós mester franchise-díj. Két angol koncepció is fontolgatja a magyarországi terjeszkedést. Egyik a 37 éve működő Costa Café, a másik az 1995. óta több, mint 40 egységet nyitó Coffee Republic.
Forrás: www.franchiseportal.hu
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ha elmaradt volna az alku annak komoly hatása lett volna az 1700 milliárd dollárt kitevő kétoldalú kereskedelemre.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Több ember életét vesztette egy Délnyugat-Németországban bekövetkezett vonatbalesetben.