szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyorséttermi-hálózatok jelenléte Lengyelországban a tavalyi évben majdnem 50 százalékkal emelkedett, ez azt jelenti, hogy összesen mintegy 70 üzlet működik már a szektorban. Milyen potenciál van a lengyel piacban?

A franchise-ban működő hálózatok száma a teljes piacot tekintve 33 százalékkal emelkedett, ez megközelítőleg 2000 üzletet jelent. Az impresszív növekedés ellenére a lengyel éttermi piac még mindig mindössze 2 százalékát fedik le a franchise-hálózatban működő éttermek. Ez az arány az Egyesült Államokban mára már elérte a 60 százalékot. Így a Lengyel piac rengeteg lehetőséget rejt magában. A tavalyi évben gyorsan és határozottan bővült a kávézó hálózatok száma, többek  között a Costa Coffee, Cava, Sphinx és az Ameri is megjelent a piacon.

A lengyel Sphinx Magyarországon is jelen van, mely hazánkban nem franchise-rendszerben működik, hanem saját egységek nyitását tervezi  - még legalább négyet és csak üzletközpontokban - ebben az évben. Országos szinten pedig mintegy 20 egységgel kíván megjelenni az éttermi piacon hazánkban. Másik üzletük a Mammutban található. A pizzák mellett számos specialitás és különleges hangulat várja a vendégeket. Ezenkívül a legnagyobb amerikai kávézó-lánc a Starbucks is tervezi mind a lengyel piacon való terjeszkedést. Hazánkban a tárgyalások komolyan előrehaladott állapotban vannak.már csak a megfelelő üzlethelyiség megtalálása van hátra. Lengyelország nem ismeretlen a magyar hálózatok számára, hiszen jelen van a Fornetti, 300 egységgel, de már képviseltetik magukat az amerikai hálózatok, a McDonald's, 210 egységgel rendelkezik, a harmadik helyen a rangsorban pedig a Da Grasso hálózat áll.

Forrás: www.franchiseportal.hu
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!