szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mire kell figyelnünk, ha szerződést kötünk egy franchise-hálózat átvételéről? Összegyűjtöttük a négy legfontosabb szempontot.

A franchise-hálózatba lépők olyan szerződést kötnek, amelyben rögzítik, milyen feltételekkel adják át a
jól működő koncepció tudásanyagát. Mi az a négy szempont, amelynek figyelembevételével minimálisra csökkenthetjük a kockázatot?

1) A márkanév és a hozzá kapcsolódó arculati elemeknek köszönhetően a potenciális vásárlók és ügyfelek felismerik és beazonosítják a hálózatot, tudják, mire számíthatnak a hálózat egységeiben, az arculati elemek
elősegítik a vásárló hálózattal szemben tanúsított lojalitását is. A két legfontosabb vizuális elem a védjegy és a márka. Ugyanakkor, ezen túlmenően, a két említett elem a legjelentősebb kapcsot jelentheti az adott
hálózat és az ügyfél között. (Gyakran a márka maga az, amihez hűek vagyunk, szívesen mutatjuk meg, hogy mi egy bizonyos márka termékeit vásároljuk, és nem ritkán már ettől sikeresnek érezzük magunkat.)

2) Természetesen pusztán a márka nem mindig elegendő, hogy hűségesek legyünk egy hálózathoz és összekössük a márkát a koncepcióval, ha nincs mögötte érték és tartalom, illetve, ha a hálózat nem következetes. Például, ha a McDonald's-ban rántott húst és pacalt lehetne kapni, akkor már nem "a McDonald's" lenne, igaz?

3) A know-how folyamatos fejlődés eredményeképpen alakul ki, a tapasztalatokból, a sikerekből és kudarcokból, az ezekből való okulásból. Ezáltal fejlődik maga a hálózat is. A know-how összességét adja a különböző trükköknek, tudnivalóknak, menedzsmenttel és szervezéssel kapcsolatos eszközöknek és módszereknek, amelyeket a franchise működtetése során használni szükséges. A know-how-nak folyamatosan bővülnie és fejlődnie kell, hogy a hálózat megtarthassa előnyét versenytársaival szemben. Ezt a fejlődést nem könnyű fenntartani, ezért is bíyrnak nagy jelentőséggel a mintaegységek, ahol a különböző újítások kipróbálására sor kerülhet.

4) A támogatás elengedhetetlen egy sikeres franchise működtetéséhez. Történhet az adott franchise-egységben, vagy a központból. A megfelelő működés érdekében a központ segít az esetleges hiányosságok felderítésében, a know-how megfelelő alkalmazásában és a korrigálható dolgok korrekciójában. A franchise-átadónak mindent el kell követnie, hogy tapasztalataiból származó tudását átadja az átvevőjének, mégpedig a
franchise-partner önállóságát szem előtt tartva, hiszen az felelősséggel tartozik saját döntéseiért. Ezért nem szabad a támogatását túl erőszakosan közvetítenie.

Forrás: http://franchiseportal.hu/


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Debrecen várja a franchise-hálózatokat 2010-re

Az Apollo Superior Debrecen negyedik modern plázája lesz a Malompark, a Debrecen Pláza és a Fórum után. A Piac utcán új lehetőség nyílik a megyeszékhelyen a terjeszkedni kívánó franchise-hálózatoknak.