szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Hallmark Channel tíz éve, 1998-ban indult el Magyarországon a UPC...

A Hallmark Channel tíz éve, 1998-ban indult el Magyarországon a UPC hálózatában, de – mint arról  Achkar Nóra marketing & pr menedzser az Ecoline-t tájékoztatta – ma már senki sem dolgozik a társaságnál, aki emlékezne: melyik hónapban indult el az adás… Annyi biztos: a HBO-t leszámítva a Hallmark volt az első filmcsatorna Magyarországon.

A legrégebbi motoros

A csatorna akkoriban a Crown Media Ltd. Tulajdonában állt, amely 2005-ben adta el a brit Sparrowhawk Media Groupnak, egy, a Providence Equity Partners és a 3i tulajdonában lévő kockázati tőke társaságnak. 2007 augusztusában aztán a Sparrowhawk a teljes csatornaportfoliót eladta az NBC Universal Global Networksnek. Az NBC a Hallmark Channel hálózatával tört be a kelet-közép-európai piacra, ahol dinamikus növekedést tervez. Ennek jegyében indította el – Magyarországon 2007 decemberében – a Movies 24 filmcsatornát is.

Achkar Nóra
Hallmark Channel

A Hallmark Magyarországon jelenleg 1,9 millió háztartásban fogható. A célcsoportjaként a 18-49 éves nőket megjelölő csatorna reklámidejét az RMB Hungary Multimedia értékesíti. A televíziós reklámpiacon mindazonáltal a Hallmark viszonylag új szereplő, hirdetéseket 2004 óta sugároz. Bevétel tekintetében az idei a csatorna legsikeresebb éve, 2008 első felében éves szinten 45 százalékos növekedést könyvelt el.

Az őszi-téli kínálatból Achkar Nóra a McLeod lányai sorozat október végén induló utolsó évadja mellett a Foyle háborúja című különleges hangulatú krimisorozatot és az Őrangyal című, egy bukott ügyvéd kalandjait bemutató sorozatot emelte ki.

A krimikkel, thrilerekkel és – éjszakánként – felnőtt tartalmakkal főként a férfinézőket célzó Movies 24 jelenleg 650 ezer háztartásban fogható, de folynak a tárgyalások arról, hogy további szolgáltatók – mindenekelőtt az UPC – kínálatába is bekerüljön.

Romániából jön a piacvezető…

Néhány hete ünnepelte ötödik születésnapját a 2003. szeptember 15-én debütált Film+. A csatorna műsorszolgáltatói licencének tulajdonosa az IKO Romania Srl. Az IKO-csoport a magyar médiaipar egyik – ha nem a – legnagyobb befolyású szereplője, a Belgiumban élő és a Magyar RTL-ben tavasz óta 31 százalékos tulajdoni hányaddal bíró Rákosi Tamás érdekeltsége. A román társaság működteti a Film+ mellett a Cool TV, a Sportklub, a Sportklub+, a DoQ, a The Fishing & Hunting Channel, a Reflektor TV, a Film+2, a Poén TV és a Sorozat+ csatornákat is. (Érdemes megjegyezni: Romániában nem kell műsorszolgáltatási díjat fizetni, és a műsorok fellövése is olcsóbb.)

Enyedi András
IKO Romania

Enyedi András, az IKO Romania ügyvezető igazgatója az Ecoline-nak elmondta: az elsősorban a 18-49 éves férfiakat célzó csatorna jelenleg 2,07 millió háztartásban fogható, 2008-ban (a 18-49 évesek körében) átlagosan 3,2 – a július-szeptemberi időszakban 4,0 –  százalékos közönségarányt ért el, amivel a filmcsatornák között a legjobb eredményt érte el.

A Film+ reklámidejét a többi IKO-csatornáéval egyetemben a Magyar RTL sales house-a, az R-Time értékesíti. A kábelszolgáltatóktól származó, illetve hirdetési bevételek aránya jelenleg 70:30 – tájékoztatott Enyedi András.

A Film+ őszi-téli kínálatában számos premier szerepel, köztük az Elemi ösztön 2, A fenevad gyomrában, Dracula 2000, A légiós, a Mimic 2. és 3. része, A majmok bolygója vagy az X-Akták.

Az inkább férfiakat célzó Film+ 2 „testvércsatornája” a nemrégiben indult Film+ 2 családi filmcsatorna, amely – a korhatáros filmek esetében – mindenekelőtt a 18-49 éves hölgyeket célozza meg. A Film+ 2 szeptemberben 49 ezre közönséggel bírt; ez a mutató az ambiciózus tervek szerint decemberre 70 ezerre, jövő év végére pedig félmillióra növekszik.

A helyszínelő is a helyszínen volt

Kábeltévés reklámpiac
A magyarországi 2007-es – a Mediaedge:cia becslése szerint – 202,4 milliárd forintos reklámtortából a kábeltévék 12 milliárd forintos szeletet hasítottak ki. A szegmensben a szakértők dinamikus növekedést várnak, 2008-ban a szelet nagysága az előrejelzések szerint 13,5 milliárd forintra nő. Az országos csatornák hirdetési bevétele (az ügynökségi jutalékkal együtt) a Mediaedge:cia prognózisa szerint a tavalyi 70,0 milliárd forintról 73,5 milliárd forintra növekszik.
Az AXN éppen tegnap ünnepelte fennállása ötödik évfordulóját – a nagyszabású party díszvendége a CSI – N.Y. New York-i helyszínelők egyik sztárja, A.J. Buckley volt.

A Sony Pictures Television Entertainment részeként működő csatornának Közép-Európa hat országában – Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia és Bulgária – több mint 12 millió előfizetője van. A magyarországi előfizetőszám megközelíti az 1,8 milliót. (A Sony Networks csatornái világszerte 130 ország 400 millió háztartásában vannak jelen; régiónkban a portfólió további három tagja, az AXN Sci-Fi, az AXN Crime és az Animax fogható – az előbbi kettő 4,5-4,5 millió, az utóbbi 6,3 millió előfizetővel.)

Az AXN Magyarországon reklámidő tekintetében „sold out” – a rendelkezésre álló rekámidőt sikerült értékesíteni.

A főként a fiatalokat – a 18-34 éves korosztályt – célzó AXN a Columbia Pictures és a Sony Pictures Classic filmjei mellett számos sorozatot, a Helyszínelők mellett a Lostot és Dr. House-t is kínál.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!