Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel a Nemzeti dal trapesített verziója, a Ne gyere a seggembe című szerzemény a követési távolságot nem tartó autósokról, de még az ingatlanosok is külön dalt kaptak.","shortLead":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel...","id":"20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad.jpg","index":0,"item":"199a7017-6e12-4651-89d2-81f56bed2572","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","timestamp":"2025. május. 15. 11:50","title":"Hirtelen megjelent egy új Bëlga-lemez, a Nemzeti dal is rajta van, de az ajtón beáramló szúnyogok is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ca04fce-eb24-445f-b8fa-29bd7ff00ed6","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Halász János fideszes képviselő vette a nevére a Fidesz átláthatóságinak hazudott törvényjavaslatát, amelynek egyetlen célja az ellenfelek kiiktatása, a közéleti viták vérbe fojtása. De hogyan lett a civil – sőt, alternatív – szférából indult kultúrpolitikusból a pártja kíméletet nem ismerő komisszárja?","shortLead":"Halász János fideszes képviselő vette a nevére a Fidesz átláthatóságinak hazudott törvényjavaslatát, amelynek egyetlen...","id":"20250516_halasz-janos-portre-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ca04fce-eb24-445f-b8fa-29bd7ff00ed6.jpg","index":0,"item":"b371572b-c83a-4812-8a0c-1e56f657e9da","keywords":null,"link":"/360/20250516_halasz-janos-portre-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 16. 14:15","title":"Galamblelkű emberből véresszájú képviselő – kicsoda Halász János, az „átláthatósági” törvény állítólagos szellemi atyja?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","shortLead":"Több mint másfél év után lett újra teljes jogú vezetője az intézménynek.","id":"20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d.jpg","index":0,"item":"7599d1b8-0002-406f-a938-df2a5873430b","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Farkas-Gabort-kineveztek-a-Zeneakademia-rektorava","timestamp":"2025. május. 15. 10:09","title":"Farkas Gábort kinevezték a Zeneakadémia rektorává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01fd12ab-cb69-4598-8d29-27c600f5b312","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 56 milliárd dollárnyi külföldi tőke érkezett az országba, főként a Donald Trump intézkedései nyomán fellángoló pénzpiaci pánik miatt. ","shortLead":"Több mint 56 milliárd dollárnyi külföldi tőke érkezett az országba, főként a Donald Trump intézkedései nyomán...","id":"20250516_Aprilisban-rekordmennyisegu-toke-aramlott-be-Japanba-a-vamhaboru-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01fd12ab-cb69-4598-8d29-27c600f5b312.jpg","index":0,"item":"21b82491-b5bc-4bfe-8ffb-51a01200d719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Aprilisban-rekordmennyisegu-toke-aramlott-be-Japanba-a-vamhaboru-miatt","timestamp":"2025. május. 16. 08:18","title":"Áprilisban rekordmennyiségű tőke áramlott be Japánba a vámháború miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami igyekszik alkalmazkodni a felhasználó nézési élményéhez.","shortLead":"A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami...","id":"20250516_netflix-reklam-hirdetes-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad.jpg","index":0,"item":"cafd38b2-a0a0-4e41-b7a4-0b3796be14f6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_netflix-reklam-hirdetes-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. május. 16. 17:03","title":"Ijesztően pontos reklámok jönnek a Netflixre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője az Index pénteki cikkére hivatkozik.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője az Index pénteki cikkére hivatkozik.","id":"20250516_ukrajna-kembotrany-nemzetbiztonsagi-bizottsag-kocsis-mate-tisza-part-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50.jpg","index":0,"item":"3d391ff2-a8dd-45e1-a3e8-a5b1007f3f1b","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_ukrajna-kembotrany-nemzetbiztonsagi-bizottsag-kocsis-mate-tisza-part-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 16. 17:30","title":"Kocsis Máté kezdeményezte a nemzetbiztonsági bizottság újbóli összehívását a kémbotrány miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Végül futva próbált meglógni. ","shortLead":"Végül futva próbált meglógni. ","id":"20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46.jpg","index":0,"item":"6d12bc7f-7b52-4913-b7af-35edb65b1d83","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","timestamp":"2025. május. 15. 11:56","title":"Leszakadt az abroncs a felniről, de akkor sem adta fel a menekülést egy autós Gödöllőnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak cselekedni.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak...","id":"20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f.jpg","index":0,"item":"938d56af-0e06-4eaa-9bec-18eb777fad7f","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","timestamp":"2025. május. 15. 12:36","title":"Zelenszkij szerint az Isztambulba érkező orosz küldöttség „színházi kellék”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmarad az Armageddon? Mi várható a a globális és a hazai reklámpiacon?
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
"Az egyre bizonytalanabb üzleti környezet hatása a szektorunkra egyelőre nem teljesen...
"Az egyre bizonytalanabb üzleti környezet hatása a szektorunkra egyelőre nem teljesen egyértelmű, és kockázatot jelent az általunk kitűzött célok elérést illetően" - valószínűleg jó néhány kollégája véleményét összegezte így Michael Roth., az Interpublic elnök-vezérigazgatója.
Interpublic: a marketingkiadások csökkentése várható
A világ egyik legnagyobb reklámügynökség-hálózatát működtető társaság az október 28-án kiadott harmadik negyedéves jelentésében figyelmeztet: az utóbbi hetekben eszkalálódó válság egyik közvetlen hatása várhatóan a marketingkiadások globális csökkenése lesz, ami várhatóan már az idei negyedik negyedévben is éreztetni fogja a hatását.
Michael Roth
Az Interpublic egyelőre nem panaszkodhat: a társaság a harmadik negyedévben az egy évvel korábbit 11,5 százalékkal meghaladó, 1,74 milliárd dolláros árbevételt ért el, az adózott eredmény pedig - az egy évvel korábbi, 21,9 millió dolláros veszteség után - 45,7 millió dollár volt.
A társaság a harmadik negyedévben - egyéb, többek között egyesült államokbeli és francia társaságok mellett - egy teljes körű marketingszolgáltatásokra szakosodott közel-keleti cég megvásárlásával erősített.
WPP: Nem lesz Armegeddon
"Bármi legyen is a helyzet, kicsi az esélye, hogy költségvetésünk a részvényárfolyamok jelenlegi zuhanása alapján jósolt Armageddont fogja tükrözni - idézi az egyesült királyságbeli WPP október 30-án közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentése Sir Martin Sorrell vezérigazgatót. A jelentés kiemeli: az elemzők egyik - igaz, a kisebb - része arra számít, hogy a pénzügyi szféra 2009 közepére, a reálgazdaság pedig 2010-re kilábal a válságból. A társaság mindazonáltal úgy látja: a bevételek növekedése "visszafogottabb lesz" és - 2008-hoz hasonlóan - 2009-ben is komoly földrajzi eltéréseket mutat majd.
(Sir Martin a Financial Timesnak nyilatkozva elmondta: a hirdetési felületek a televíziókban és a napilapokban már most "kezdenek olcsónak tűnni". )
A WPP árbevétele a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 16,2 százalékkal, 1,719 milliárd fontra nőtt - konstans árfolyamon számítva a bővülés "mindössze" hat százalék volt, döntően amiatt, hogy bankközi devizapiacon a font pozíciója jelentősen gyengült az euróval és a dollárral szemben. Ázsia csendes-óceáni térségében, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten a társaság - konstans árfolyamon számítva - 16,5 százalékos forgalomnövekedést könyvelt el, a kontinentális Európában ez a mutató 7,2 százalék (Közép- és Kelet-Európában ezen belül 16,3 százalék), az Egyesült Királyságban 2,9 százalékos volt.
Omnicom: Részletes hitelkép
Az Omnicom Group Inc. a harmadik negyedéves eredményeit összesítő 31 oldalas prezentációjában hét oldal foglalkozik a társaság hiteleivel és likviditásával. (A jelentősebb összegeket hitelező 32 bank, illetve az általuk nyújtott hitel nagyságát "hitel-világtérképen" mutatják be.)
A harmadik negyedévi eredményekre mindazonáltal nem lehet különösebb panasz: az árbevétel éves összevetésben 6,9 százalékkal, 3,316 milliárd dollárra, az adózott eredmény 5,6 százalékkal, 214 millió dollárra emelkedett.
Az árbevétel több mint felét továbbra is a világ legnagyobb reklámpiacán, az USÁ-ban könyvelték el. A változás irányát jelzi ugyanakkor a negyedév egyik legnagyobb akvizíciója: a DDB 48 százalékos részesedést vásárol t a TN Holdingsban, az egyik vezető egyiptomi marketing és kommunikációs társaság, a Tarek Nour holdingcégében.
Publicis: Lassulás várható 2009-ben
Komoly kihívásokat támasztó negyedik negyedévet, jövőre pedig lassuló növekedést jelzett előre Maurice Lvy, a francia Publicis elnöl-vezérigazgatója. A szakember szerint a világ második legnagyobb reklámpiacán, az Egyesült Királyságban 2010-ig egyáltalán nem várható növekedés.
Maurice Levy
A társaság a harmadik negyedévben 1,105 milliárd eurós árbevételt ért el, ami valamivel elmarad az egy évvel korábbi 1,122 milliárdtól. Kínában, Indiában és Oroszországban az organikus növekedés meghaladta a 21 százalékot, emellett Brazilia, Argentína és a Közel-Kelet reklámpiaca mutatott bőven a globális átlag feletti növekedést.
A Publicis jelezte: földrajzi tekintetben természetesen a leggyorsabb növekedést mutató (az árbevételnek egyelőre csupán a töredékét szállító) piacokon, az ágazatok közül pedig a digitlis média területén kíván erősíteni. Emellett kiemelte: a jövőben is folytatja a szigorú költségellenőrzést.
Aegis: Csökkenő előrejelzések
Az Aegis a harmadik negyedévről konkrét adatokat nem közölt - annyit azonban elárult az egyesült királyságbeli társaság, hogy az év első kilenc hónapjában árbevétele 20,8 százalékkal nőtt. Az amerikai és az európai piac lassulását az Aegis a feltörekvő piacokon igyekszik ellensúlyozni, amelyeken árbevételének immár közel 23 százalékát realizálja,
Az Aegis a január-szeptemberi időszakban 18 cég akvizícióját fejezte be, közülük négyét a harmadik negyedévben.
A jövőképet illetően magukért beszélnek a társaság által kiadott előrejelzések változásai. A Carat például, amely a globális reklámpiacon márciusban még 6,0 százalékos növekedést jósolt, a nyár végén - de még a "sajnálatos októberi események" előtt már csak 4,9 százalékos bővülést prognosztizált. A Synovate a piackutatásra vonatkozó globális árbevételnövekedés prognózisát - szintén még a nyár folyamán - egy százalékponttal, 5,1 százalékra rontotta.
És nálunk? Csak a bizonytalanság biztos?
A helyzet fokozódása óta a fő piaci szereplők nem adtak ki új előrejelzést, és a korábbit sem módosították. Ami biztosnak tűnik, az a bizonytalanság. Több szektorban feltehetően - rövid, vagy középtávon legalábbis - a marketingköltségek emelkedésére számíthatunk.
A bankok például a néhány hónappal (vagy héttel) korábbi hitelhirdetéseiket "szélsebesen" betéthirdetésekre cserélték. (A reagálás gyorsaságát jelzi, hogy a rendkívüli kamatemelés után még hosszú napokig bőven 10 százalék alatti "akciós" hitelekkel volt tele a média.) Másrészt, egyre több cégtől várható "bizalomerősítő" jellegű üzenet. Nem okoz majd különösebb meglepetést, ha a válságkommunikációban az elmúlt hetekben meglehetősen gyatrán teljesítő bankok sorra bombázzák majd a jobb sorsra érdemes nagyérdeműt a "mi már "x" éve itt vagyunk, elkötelezetten stb. stb." jellegű üzenetekkel.
Az autógyártók-, illetve kereskedők is várhatóan kénytelenek lesznek nagy levegőt véve a zsebük mélyére nyúlni - vagy komolyabb hitelt felvenni - a marketingkiadások növelése érdekében. A kereslet ugyanis nálunk is visszaesik, a kevesebb potenciális vevőért pedig ádázabb harc várható.
A kiskereskedelemben szinte minden, a válságtól érintett országban az alacsony árakkal működő diszkontláncok előretörésére számítanak. A változás egyik nyertese éppen a reklámpiac: neki fütyölnek majd nemcsak az új trónkövetelők, de a felsőbb árkategóriában működő, a pozíciójukat várhatóan körömszakadtukig védő versenytársak is.
Lesz nyilvánvalóan több olyan társaság is, amelynek anyagi helyzete lehetővé teszi, hogy most előretörve elegyet tegyen a "nem elég erősnek lenni, annak is kell látszani" imperatívusznak. Több ágazatban előfordulhat, hogy a vezető hirdetők rangsorában komoly változás történik.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.