szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amikor csökken a vállalkozói kedv és visszaesik a fogyasztás, a franchise-hálózatoknak is reagálni kell a megváltozott gazdasági környezetre. De hogyan?

A hálózattulajdonosoknak sokkal jobban át kell gondolniuk milyen piacokon terjeszkedjenek és melyek azok az országok, ahol erősíteniük kell a jelenlétüket. A következő fontos lépés, hogy a belépési díjat, illetve a hálózatokhoz való csatlakozás pénzügyi terheit minimalizálják. Ezzel párhuzamosan érdemes  a royalty, illetve az ehhez kapcsolódó egyéb díjakat is csökkenteniük. Nem árt újragondolni a termékválasztékük, s a szolgáltatásaik körének kialakítását. Az alacsonyabb árkategóriájú termékeik szortimentjét érdemes bővíteni, illetve a megváltozott gazdasági környezethez illeszkedő új kínálatot kellene kialakítaniiuk. A még több akció mellett még kedvezőbb vásárlási feltételeket lenne célszerű biztosítaniuk a partnerek, valamint a végfogyasztók számára.

A krízis időszakában a franchise-hálózatokra  nagyobb felelősség hárul. Különösen nagy kihívást jelent felmérni egy új egység mennyi idő után tud eredményesen működni. Legalább ekkora erőfeszítést igényel a gyorsan alkalmazkodni a helyi adottságokhoz. Például úgy, hogy csökkenthik a rendszergazdától a kötelezően beszerzendő termékek körét.

Válságos időszakban nagy előnnyel indulnak az innovatív, újdonságot magában hordozó hálózatok Ebben az évben is növekvő bevételt értek el például az internetes szolgáltatásokat ajánlott hálózatok. Hasonlóan keresettek az alacsony kockázattal járó befektetések, mivel a kedvező jövedelmezőségi számítások, a több éve eredményesen működő koncepciók előnyt élveznek a vállalkozók döntéseinél.

Forrás: www.dakexpo.com

 

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!