Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A Honda hosszú mérlegelést követően arra jutott, hogy elhagyja a száguldó...
A Honda hosszú mérlegelést követően arra jutott, hogy elhagyja a száguldó cirkuszt, a 2008-as volt az utolsó idényünk a Forma-1-ben – közölte ma a társaság elnöke. Mint elmondta: nehéz döntést hoztak meg, de a jelenlegi gazdasági környezet, illetve az iparág helyzete nem teszi lehetővé számukra a további F1-es részvételt. A Hondának a jövőben fő tevékenységére kell koncentrálnia, s a hosszútávú eredményességet biztosítani a globális gazdasági problémák mellett is – emelte ki az elnök.
A Honda már megkezdte a tárgyalásokat az F1-es csapatot működtető Honda Racing F1 Teammel és a motorokat szállító Honda Racing Developmenttel a két cég jövőjéről. Mint a cégnél jelezték: a csapatok eladása is szóba jöhet.
Bajban a Forma-1?
A mostani pénzügyi válság a sportok közül talán leginkább a Forma-1-et érintheti, a száguldó cirkusz csapatainak 3 milliárd dollárt meghaladó éves bevételének jelentős hányada ugyanis a komoly problémákkal küzdő autógyártóktól származik. A Honda csapatának - amely az összes istálló közül a második legnagyobb büdzsével rendelkezett a McLaren után - éves költségvetése például meghaladta a 400 millió dollárt, s mivel a legnagyobb gyári csapatok is csak 100-200 milliót tudnak összeszedni szponzoraiktól a csapattulajdonos autógyártó hozzájárulása szinte biztosan meghaladta a 200 millió dollárt.
Ettől függetlenül korábban az F1-hez közelállók még nem tartottak attól, hogy a válság komoly gondokat okoz az F1-ben is. Palik László a hvg.hu-nak néhány hete még azt mondta: nem törvényszerű, hogy a csapatok büdzséjük visszafogásával reagálnak a krízisre, az sem kizárt, hogy az autógyártók piacszerzésre próbálják meg felhasználni a Forma-1-et a válság idején, így akár növelhetik is hozzájárulásukat. Ezt támasztja alá például Flavio Briatore Renault-csapatfőnök október elején tett nyilatkozata, amely szerint abban állapodott meg a francia gyár elnökével, Carlos Ghosnnal, hogy jövőre 30-40 százalékkal növelik az istálló büdzséjét.
A Honda egyébként annak ellenére, hogy az egyik legnagyobb költségvetésű csapat volt a Forma-1-ben, komoly eredményeket azonban gyári csapatként nem értek el a száguldó cirkuszban. Az istálló egyetlen futamgyőzelmet aratott: Jenson Button a 2006-os Magyar Nagydíjat nyerte meg.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Közel-keleti fegyveres konfliktus és háborúellenes tüntetések árnyékában gyűl össze a 32 NATO-tagország vezetője Hágában. Donald Trump már a csúcs előtt kierőszakolta: öt százalékra kell növelni a katonai kiadásokat, miközben még az előző célt sem sikerült teljesíteni. A többlet katonailag erőssé teheti Európát, de kifacsarhatja a jóléti államot.
A magyar miniszteri biztos jelezte, hogy szó sem lehet a tárgyalások felfüggesztéséről.
Oroszország sorra veszti el szövetségeseit.
A vita inkább a technikai részletek körül volt.
A 11 éves kisfiú halálát okozó parazita jelenlétét egyelőre nem erősítették meg.
A független képviselő szerint a telek a Balaton-felvidéki Nemzeti Park védett területén fekszik.