Mit tehet a megrendelő, ha túlszámlázott a szolgáltató?

Becsapta a mesterember, túlszámlázott a szolgáltató, silány minőségű építőanyagot sóztak önre? Az Ingatlanmenedzser sorozatában megtörtént, tanulságos eseteket ismertet. Mire figyeljen, ha a konyhabútort asztalossal készítteti el? Kiderül az alábbi esetből.

  • unknown unknown
Mit tehet a megrendelő, ha túlszámlázott a szolgáltató?

"Konyhabútort készíttettünk egy vállalkozással. Eleinte minden rendben volt: felmértek a konyhát, elkészítették és felszerelték a bútort. A szerelés során közölték, hogy vissza kell jönniük az utómunkálatokat elvégezni. Hátra volt még az alsó takarás felszerelése, a felső díszítés rögzítése, az ajtók beállítása. A felső szekrények terhelhetősége miatt néhány hét múlva lehet befejezni a munkát - mondták. Persze a markukat tartották az egész összegért. Az eszünk azt diktálta, hogy tartsunk vissza az összegből, de végül kifizettük, mert az addigi munkájukat rendben elvégezték. Már eltelt több mint egy év, de a munkát még mindig nem fejezték be. Egyszer elfoglaltságra hivatkoztak, másszor megígérték, hogy visszahívnak időpont-egyeztetés miatt, de ezt is elmulasztották" - írta a pórul járt megrendelő. Van-e törvényes eszköz, amivel motiválhatná a vállalkozást a munka befejezésére? - kérdezte.

A Fogyasztóvédelmi Fórum (www.panaszfal.hu) az alábbi teendőket javasolta: "Tértivevényes levélben figyelmeztesse a vállalkozást a szerződésben vállalt feladatokra. A levélben jelezze, hogy amennyiben nem teljesítenek, a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordul. Ha ez nem használ, küldjön fizetési meghagyást nekik az elmaradt munkák és anyagok értékében. Fizetési meghagyást ügyvéddel lehet íratni, de internetről letölthető iratminta is megfelel." 

A probléma végül megoldódott. De hogyan? Olvassa el az Ingatlanmenedzseren.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek