Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Ha a vásárlónak minőségi kifogása van, lényegtelen, hogy a karácsonyi időszakban vásárolta a terméket, mindenkor a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni a kereskedőnek, de méretet, vagy színt nem köteles másikra cserélni - közölte a karácsonyi ajándékvásárlás kapcsán felmerülő jogi helyzetet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vásárló, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére, vagy a vételár visszafizetésére. Azonban a vevőnek mindig be kell mutatnia a kifogás közlésekor a vásárlást igazoló blokkot vagy számlát.
Elsődlegesen a termék kijavításának vagy cseréjének van helye, ha erre nincs mód, akkor árleszállításra vagy a vételár visszafizetésére kerül sor. A kereskedő nem köteles felajánlani a levásárlást.
Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia, kizárólag akkor tagadható meg az áru cseréje hibás teljesítés miatt, ha valamilyen meglévő, észlelhető hiba volt az árleszállítás oka, és erre, illetve a leárazás okára a kereskedő vásárláskor felhívta a vevő figyelmét.
A kereskedő jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélnie. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásárol valaki, vagy esetleg két ugyanolyan vasaló került a karácsonyfa alá, a kereskedő döntheti el, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére.
Több kereskedő ráírja a blokkra vagy akár a jótállási jegyre, hogy milyen esetben, milyen határidőn belül hajlandó a terméket kicserélni, vagy a termék árát hogyan lehet levásárolni üzletében.
Amennyiben a vevő telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendelte meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnie, a vételár visszajár, amit a kereskedőnek 30 napon belül kell visszafizetnie - áll a FEOSZ közleményében.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Deutsch-Lazsányi Erika új cégének székhelye ott van, ahol férje ügyvédi irodája.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.
Folytatódik a józsefvárosi önkormányzat jogfosztása.
Tanksapkán, töltőpisztolyon lehet látni.