szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A többségében 1-2 fős mikrovállalkozások közül...

A többségében 1-2 fős mikrovállalkozások közül jónéhányan elérték a 100 milliós éves forgalmat. Az online vállalkozásokat segítő www.rizsanelkul.hu felmérése olyan online vállalkozásokat vizsgált meg, amelyek javarészt internet segítségével építik az ügyfélkörüket és szerzik a megrendeléseiket. 

A felmérésben klasszikus értelemben vett, 10 főnél kevesebbet foglalkoztató, tevékenységét legalább 80%-ban az interneten keresztül végző mikrovállalkozásokat vizsgáltak meg. A vizsgálatban 100 online mikrovállalkozás vett részt, amely legalább 5 millió forintos éves forgalmat ért el. 

A cégek 5%-ának árbevétele haladta meg a 100 millió forintot, 14% 20-30 milliós, 9% 30-50 milliós, 6% pedig 50-100 milliós forgalmat ért el 2008-ban. A vállalkozások 43%-a teljesített 10-20 millió forint között, az 5-10 millió forint közötti éves forgalmat pedig a cégek 23%-a érte el.

A felmérésben szereplő cégek többféle üzleti modellt követnek. Van olyan utazási portál, amely mindössze csak az értékesítések utáni jutalékokból és hirdetési bevételekből él, de van családi vállalkozásként indult tanácsadó cég is, mintegy 150 milliós éves forgalommal. 

A felmérésben résztvevő cégek között fele-fele arányban voltak olyan cégeket, amelyek korábbi tevékenységi körüket bővítették ki internetes kereskedelemmel, és olyanokat, akik eleve a weben képzelték el értékesítésüket. A gyakorlat azt mutatja, hogy mindkét modell tökéletesen működik, akár régebb óta létező cég, akár a vállalkozásba újonnan belekezdő vállalkozó megtalálhatja számításait az interneten.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!