szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A nagy médiacégek közül elsőként jelentő Disney a hirdetési bevételek...

A nagy médiacégek közül elsőként jelentő Disney a hirdetési bevételek és a DVD-eladások drámai csökkenéséről számolt be:a pesszimista 10 milliárdos forgalmat 400 millióval múlta alul az USA második legnagyobb médiabirodalma.

A forgalom és a nyereség minden üzletágban jelentősen csökkent: a DVD-eladások, a televíziós üzletágban a hirdetési bevételek és a világ legnagyobb témaparkjának erdménynei is messze elmaradtak a várakozásoktól. A stúdió nyeresége 64 százalékkal zuhant az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A nagy kasszasikerek –köztük a WALL-E és a L’ecsó – száma messze elmaradt a tavalyitól. A témaparkok nyeresége 24 százalékkal csökkent. A Disney legnagyobb üzletága, a televíziós hálózatok 29 százalékkal hoztak kevesebbet, mint tavaly. A kábelhálózatok bevétele volt az egyetlen adat, amely bővülést mutatott: 1,7 százalékos növekedés mellett a forgalom itt 2,45 milliárd dollárra nőtt.

A második legnagyobb amerikai médiavállalat, a Disney eredménye „megágyazott„ a  délután, illetve holnap várható gyorsjelentéseknek: a piacvezető Time Warner és a News Corp eredményei gyakorlatilag egy nap alatt mindent elmondanak a médiaszektor helyzetéről. 

ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!