szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kínai Lenovo értékesítése 20 százalékkal esett vissza üzleti...

A kínai Lenovo értékesítése 20 százalékkal esett vissza üzleti évének harmadik negyedében, s a társaság adózott eredménye a tavalyi 171,7 millió dolláros nyereségből 96,7 milliós veszteségbe fordult. A hiány az elemzői várakozásokat is meghaladta: szakértők 8 és 96 millió dollár közé várták a veszteséget. A vállalatnak majd három éve ez volt az első negatív eredménye: a 2006 január március közötti negyedévben zártak utoljára hiánnyal, akkor 89 millió dollár volt a veszteség.

Hol a vége?

Ráadásul a társaság vesszőfutása nagy valószínűség szerint még korántsem ért véget: elemzők úgy vélik, hogy az üzleti év utolsó három hónapjában még a mostaninál is rosszabb eredményekről adhat számot. A január és március közötti időszak vesztesége meghaladhatja a 270 millió dollárt is, igaz ebből a vállalat előző hónapban bejelentett átszervezéséhez lesz köthető. A társaság tavaly év végén közölte, hogy költségcsökkentő programja keretében 2500 munkahelyet szüntet meg, megkurtítja a vezetői fizetéseket és egy szervezeti egységbe vonja össze a kínai és ázsiai divízióit. A programtól 300 millió dolláros megtakarítást vár a cég következő, 2010 márciusában végződő üzleti évében.

A Lenovo egyébként piaci pozíciójából is vesztett 2008-ban. A társaság az előző esztendőnek még a harmadik legnagyobb PC-gyártóként vágott neki, dobogós helyét azonban kénytelen volt átadni az eladásait jóval gyorsabban növelő Acernek. A négy legnagyobb cégből a Lenovo értékesítése nőtt az elmúlt évben a leglassabban: míg az Acer több mint felével, a HP 13, a Dell pedig 11 százalékkal növelte eladásait, a Lenovo árbevétele csak 8 százalékkal nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!