Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cd507374-d4a1-4329-b94a-b51c5a9fe256","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A ceruza és a mérőszalag alapkellékei a famegmunkálásnak. A korszerű technika azonban itt is felváltja a hagyományos eszközöket: a kiterjesztett valóság (AR) használata sosem látott pontosságot kínál az asztalosoknak, de úgy, hogy őket sem hagyja ki a folyamatból.","shortLead":"A ceruza és a mérőszalag alapkellékei a famegmunkálásnak. A korszerű technika azonban itt is felváltja a hagyományos...","id":"20250508_kiterjesztett-valosag-rendszer-asztalosok-szamara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd507374-d4a1-4329-b94a-b51c5a9fe256.jpg","index":0,"item":"42373e22-e3e6-4ba8-b3d2-06ca8132a2a4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_kiterjesztett-valosag-rendszer-asztalosok-szamara","timestamp":"2025. május. 08. 12:03","title":"Íme minden asztalos álma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97fab194-bfdf-4459-bc82-ef67d05cf973","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Németországban tovább folytatódik a Tesla lejtmenete, a BYD-nak azonban nincs oka panaszra.","shortLead":"Németországban tovább folytatódik a Tesla lejtmenete, a BYD-nak azonban nincs oka panaszra.","id":"20250508_a-tesla-kuszkodik-a-byd-szarnyal-a-nemeteknel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97fab194-bfdf-4459-bc82-ef67d05cf973.jpg","index":0,"item":"f84a1d0e-b2da-460b-9ce7-dc8ac99a526f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_a-tesla-kuszkodik-a-byd-szarnyal-a-nemeteknel","timestamp":"2025. május. 08. 08:41","title":"A Tesla küszködik, a BYD szárnyal a németeknél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a9c5cc0-719a-4439-b712-a204f4681133","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kereskedők szerint nem indokolt az árrésstop kiterjesztése. Korlátozza a vállalatok fejlesztési lehetőségeit, hosszú távon ellehetetleníti a működésüket, miközben döntően olyan termékcsoportokat érint, ahol kicsi az árrugalmasság.","shortLead":"A kereskedők szerint nem indokolt az árrésstop kiterjesztése. Korlátozza a vállalatok fejlesztési lehetőségeit, hosszú...","id":"20250509_oksz-kereskedo-arresstop-arressapka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a9c5cc0-719a-4439-b712-a204f4681133.jpg","index":0,"item":"897685f6-d122-4299-8456-22c7033f1a98","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_oksz-kereskedo-arresstop-arressapka","timestamp":"2025. május. 09. 12:18","title":"A kereskedők üzentek a kormánynak: az árrésstop kiterjesztése sok vállalkozás végét jelentheti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e867daf-7ee7-4dfc-83aa-ff9c34f2a6b1","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál június 30-ig online elérhetővé tesz hét kiemelkedő LMBTQ-tematikájú dokumentumfilmet, a kölcsönzési díjból befolyt nettó bevételt pedig a Budapest Pride-ot is szervező Szivárvány Misszió Alapítványnak ajánlja fel.","shortLead":"A Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál június 30-ig online elérhetővé tesz hét kiemelkedő...","id":"20250508_Online-hozzaferheto-filmekkel-all-ki-a-Pride-mellett-a-Verzio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e867daf-7ee7-4dfc-83aa-ff9c34f2a6b1.jpg","index":0,"item":"8230b3ce-45fd-4196-bafb-6ad0c4939565","keywords":null,"link":"/kultura/20250508_Online-hozzaferheto-filmekkel-all-ki-a-Pride-mellett-a-Verzio","timestamp":"2025. május. 08. 13:49","title":"Online hozzáférhető filmekkel áll ki a Pride mellett a Verzió","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"181b6746-ed43-41f7-b418-0d139badc36e","c_author":"V.É.","category":"elet","description":"A természet legnagyobb történetmesélőjéből a világ lelkiismerete – egyesek talán azt is remélik, a világ megmentője – lett Sir David Attenborough. 99 éves korára elkészítette a szerinte legfontosabb filmjét is. ","shortLead":"A természet legnagyobb történetmesélőjéből a világ lelkiismerete – egyesek talán azt is remélik, a világ megmentője –...","id":"20250508_sir-david-attenborough-99-ocean","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/181b6746-ed43-41f7-b418-0d139badc36e.jpg","index":0,"item":"eecafac3-9efd-4948-af10-6930464a409a","keywords":null,"link":"/elet/20250508_sir-david-attenborough-99-ocean","timestamp":"2025. május. 08. 04:30","title":"Sir David Attenborough 99 évesen sem adja fel, hogy megmentse a bolygónkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cebb69b4-33e9-4d30-955d-b54e1ab6126b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak egy monitor kell hozzá, és összekötést követően hamarosan szinte olyan lesz az Android egy nagy kijelzőn, mint egy asztali számítógép.","shortLead":"Csak egy monitor kell hozzá, és összekötést követően hamarosan szinte olyan lesz az Android egy nagy kijelzőn, mint...","id":"20250508_google-android-asztali-mod-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cebb69b4-33e9-4d30-955d-b54e1ab6126b.jpg","index":0,"item":"ed06b204-a005-4b70-a0a0-869bbd952d13","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_google-android-asztali-mod-uj-funkcio","timestamp":"2025. május. 08. 10:03","title":"Számítógép helyett okostelefon: asztali módot kap az Android","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07204bf6-95a8-4a96-b26b-147978100ed2","c_author":"Riba István","category":"itthon","description":"Még jobban rávilágít a kormányzati propaganda ellentmondásosságára, ha felidézzük, milyen politikai és kommunikációs térben beszélt a kiszivárogott hangfelvétel szerint a honvédelmi miniszter arról, hogy „átállnak a háború felé vezető út nulladik fázisára.”","shortLead":"Még jobban rávilágít a kormányzati propaganda ellentmondásosságára, ha felidézzük, milyen politikai és kommunikációs...","id":"20250508_mar-keszult-a-haboruellenes-kampanyra-a-COF-amikor-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-szakitott-a-bekementalitassal-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07204bf6-95a8-4a96-b26b-147978100ed2.jpg","index":0,"item":"1cb2d877-f5e4-4671-a8cc-a4f979d39482","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_mar-keszult-a-haboruellenes-kampanyra-a-COF-amikor-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-szakitott-a-bekementalitassal-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 19:29","title":"Már javában készült az ellenzéket háborúpártizó kampányra a CÖF, amikor Szalay-Bobrovniczky Kristóf szakított a békementalitással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Medián márciusban közölte a legutóbbi ismertségi, illetve népszerűségi indexét.","shortLead":"A Medián márciusban közölte a legutóbbi ismertségi, illetve népszerűségi indexét.","id":"20250508_gyurcsany-tavozas-kozelet-kozvelemenykutatasok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1da201-48fc-4286-9490-c7ea4a5a79e6.jpg","index":0,"item":"0cc1f3d8-4d74-402a-bc9c-3f5991bf0dd1","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_gyurcsany-tavozas-kozelet-kozvelemenykutatasok-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 14:01","title":"Gyurcsány Ferenc a legnépszerűtlenebb politikusként távozik a közéletből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Van akinek ebből 10 másodperc 1 millió dollárt ér - Nézze meg
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl...
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl nézettségben nem tudta lepipálni a 2008-ast, a végső számok már mást mutattak. A Nielsen médiakutató társaság szerint a Pittsburgh Steelers, és az Arizona Cardinals összecsapását 98,7 millióan nézték végig az Egyesült Államokban, és összesen 151,6 millió amerikai nézett bele legalább néhány percre a mérkőzésbe. A 2009-es NFL döntő ezzel a tavalyi Super Bowl 97,4 milliós rekordját adta át a múltnak, ami azért nagy szó, mert a tavalyi New York Giants – New England Patriots meccs előtt utoljára 12 éve néztek meg nagydöntőt 94 milliónál is többen. Ezzel egyébként a 2009-es Super Bowl minden idők második legnézettebb amerikai tévéműsorává lépett elő: ennél többen csak a M.A.S.H. koreai háború idején játszódó sorozat záró epizódját nézték meg az USA-ban, amely elé néhány ezer híján 106 millióan ültek le 1983 februárjában.
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen 232 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Másodpercenként 100 ezer dollár
Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években, évtizedekben hatalmas presztízzsé vált a Super Bowl alatt reklámozni, s ma már a közvetítő csatornák (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra) hihetetlen – ráadásul évről évre nagyobb - bevételre tehetnek szert a nagydöntő alatt. Az idén az NBC-n volt a sor, hogy rekordot döntsön: a csatorna a mérkőzés alatt összesen 206 millió dolláros hirdetési bevételre tett szert, ha pedig meccs előtti és utáni műsorokat is figyelembe vesszük, ez az összeg már meghaladja a 261 millió dollárt. Ez mintegy négy százalékkal több, mint a Fox tavaly szintén csúcsnak számító negyedmilliárdos bevétele.
A dinamikus növekedés annak köszönhető, hogy a közvetítő csatornák évről-évre többet kérnek a Super Bowl reklámokért, s eddig mindig akadtak olyan vállalatok, amelyek ezeket a hihetetlen összegeket kifizették. Az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk. A hirdetési bevételek emelkedése egyébként a közelmúltban gyorsult fel: a félperces hirdetések ára 1995-ben lépte át az egymilliót, 2000-ben a 2-t, s tavaly is még csak 2,7 milliónál tartottak.
Az új rekord azért hihetetlen teljesítmény, mert válságban sikerült elérnünk – emelte ki Jeff Zucker az NBC Universal vezérigazgatója. Persze ez így kétségtelenül jól hangzik, azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez azért nagyrészt nem az NBC-n múlott. A csatorna ugyanis a krízis kiéleződése előtt a tervezett 67 félperces spotból 57-t már eladott, s ezután hiába lassult le az értékesítés (január elején még mindig a nyakukon volt hétszer harminc másodperc), sikerült a teljes reklámidőt kitölteniük.
A nagy reklámshow
Ráadásul ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Nem véletlen tehát, hogy a hirdetők – ha már kifizetnek több millió dollárt – próbálnak kreatív reklámokkal előállni. A legjobban egyébként az elmúlt években a Bud márkát hirdető Anheuser-Busch sörgyártó teljesít, amely azt követően, hogy a tavaly első helyen végzett a listán, az idén is nyerni tudott. Más kérdés, hogy nem volt olcsó győzelem, a cég ugyanis összesen 10 spotot foglalt le az idei Super Bowlon.
Hogyan ne csökkentsünk költséget?
Egyre fontosabb platform a Super Bowl az állásközvetítő cégeknek is, a USA Tuday listáján az első ötbe két ilyen vállalat hirdetése is bekerült. A CareerBuilder.com egyperces reklámja az előkelő második helyet szerezte meg, míg a monster.com az ötödik helyen végzett.
Mikor kell új munka?
A szarvas rossz oldalán...
Bár az idén – miután a 10 éve minden nagydöntőn hirdető GM érthető okokból kiszállt – kevesebb autóreklám volt, mint az elmúlt esztendőkben, egynek – a Hyundai kisfilmjének – így is sikerül bekerülnie a legjobban közé (7.). A másik hirdető autógyártó, az Audi azonban inkább támogató hirdetésnek használta fel Super Bowl-reklámját: arra hívták fel a figyelmet, hogy a „Szállító” ezúttal is Audival furikázik.
Díjnyertes Hyudai
A szállító
Nem a GM volt az egyetlen nagy távozó - búcsút intett az NFL-döntőnek például a 12 éve aktív FedEx is – a régi hirdetők közül azonban sokan megmaradtak. Az idén is reklámozott például a chipsmárka Doritos, a két nagy kólagyártó a Pepsi, és a Coca Cola és ott volt a Bridgestone is.