Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A professzionális szolgáltatások iránt a válságban sem csökken a kereslet. Ez lehet a magyarázata annak, miért nem mennek tönkre a szépségszalonok ebben a nehéz gazdasági helyzetben - állítják a tulajdonosok. Körkép a franchise hálózatokról.
A High-Care kozmetikai stúdió közel 20 éve van jelen a magyar kozmetikai piacon, melynek - több mint 30 egységével - meghatározó szereplője. A hálózat tavaszi akcióinak indításakor új webáruházat nyitott meg, ezzel párhuzamosan új szalon nyíit Kazincbarcikán, a napokban pedig szintén egy új Stúdió nyílik Budapesten, a IX. kerületben.
A szolgáltatások iránti kereslet növekedésére jó példa még a Rubint Réka Szépségszalon, amely hálózatot koordináló céget 2007-ben alapította a tulajdonos, két üzlettársával együtt. Budapesten kívül jelenleg három vidéki városban - Szegeden, Békéscsabán és Nyíregyházán - működik és pár héten belül újabb egység nyílik, ezúttal Győrött. A miskolci szalon megnyitásáról is előrehaladott tárgyalások folynak, a rendszergazda és az átvevő partner a közeljövőben írja alá a franchise-szerződést.
Miközben a válság sorra szedi az áldozatait a Body Concept franchise-hálózat alkalmazza jól bevált válságkezelő stratégiáját - állítja a tulajdonos hozzátéve sikerének titka, hogy változatos reklámkampányokkal és akciókkal tartja fent a vásárlók érdeklődését. Például heti egy nap kétszer két órában, fél áron vehetik a vendégek igénybe a fodrászok szolgáltatásait. Vagy 38 Eurós, havi akció keretében 10-15 kezelést vehetnek igénybe a fogyni és szépülni vágyó hölgyek. A Portugáliában több mint 40 szépségszalonnal jelen lévő koncepció pozitív évet zárt. Mivel Magyarország és Portugália területét, népességét és szokásait tekintve sok hasonlóságot mutat.
A francia honból származó Hyper Minceur február végén nyitotta meg ötödik magyarországi egységét Debrecenben. A gazdasági válság hatását érzi a hálózat, hiszen számaik elmaradnak a tavalyi év adataitól, de mégis úgy látják a jelenlegi helyzetet, hogy a válságnál nagyobb kárt okoz a körülötte keltett hisztéria, mert ez minden esetben méginkább visszaveti az egységek forgalmát. A tavasz hagyományosan a szépségszalonok időszaka. Több akcióval is kívánják csalogatni a meglévő és jelenlegi vásárlóikat. A hálózat következő egységét Budapesten nyitja a nyári hónapokban, ezt követően pedig a vidéki terjeszkedésre fekteti a hangsúlyt.
Szépségszalonokból sem tartják még telítettnek a hazai piacot, számos francia hálózat a Citron Vert, az Alpha Beauté, a spanyol Cellulem Block vagy a portugál Body Concept is már régóta kacsintgat a magyar piac felé.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.