Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A professzionális szolgáltatások iránt a válságban sem csökken a kereslet. Ez lehet a magyarázata annak, miért nem mennek tönkre a szépségszalonok ebben a nehéz gazdasági helyzetben - állítják a tulajdonosok. Körkép a franchise hálózatokról.
A High-Care kozmetikai stúdió közel 20 éve van jelen a magyar kozmetikai piacon, melynek - több mint 30 egységével - meghatározó szereplője. A hálózat tavaszi akcióinak indításakor új webáruházat nyitott meg, ezzel párhuzamosan új szalon nyíit Kazincbarcikán, a napokban pedig szintén egy új Stúdió nyílik Budapesten, a IX. kerületben.
A szolgáltatások iránti kereslet növekedésére jó példa még a Rubint Réka Szépségszalon, amely hálózatot koordináló céget 2007-ben alapította a tulajdonos, két üzlettársával együtt. Budapesten kívül jelenleg három vidéki városban - Szegeden, Békéscsabán és Nyíregyházán - működik és pár héten belül újabb egység nyílik, ezúttal Győrött. A miskolci szalon megnyitásáról is előrehaladott tárgyalások folynak, a rendszergazda és az átvevő partner a közeljövőben írja alá a franchise-szerződést.
Miközben a válság sorra szedi az áldozatait a Body Concept franchise-hálózat alkalmazza jól bevált válságkezelő stratégiáját - állítja a tulajdonos hozzátéve sikerének titka, hogy változatos reklámkampányokkal és akciókkal tartja fent a vásárlók érdeklődését. Például heti egy nap kétszer két órában, fél áron vehetik a vendégek igénybe a fodrászok szolgáltatásait. Vagy 38 Eurós, havi akció keretében 10-15 kezelést vehetnek igénybe a fogyni és szépülni vágyó hölgyek. A Portugáliában több mint 40 szépségszalonnal jelen lévő koncepció pozitív évet zárt. Mivel Magyarország és Portugália területét, népességét és szokásait tekintve sok hasonlóságot mutat.
A francia honból származó Hyper Minceur február végén nyitotta meg ötödik magyarországi egységét Debrecenben. A gazdasági válság hatását érzi a hálózat, hiszen számaik elmaradnak a tavalyi év adataitól, de mégis úgy látják a jelenlegi helyzetet, hogy a válságnál nagyobb kárt okoz a körülötte keltett hisztéria, mert ez minden esetben méginkább visszaveti az egységek forgalmát. A tavasz hagyományosan a szépségszalonok időszaka. Több akcióval is kívánják csalogatni a meglévő és jelenlegi vásárlóikat. A hálózat következő egységét Budapesten nyitja a nyári hónapokban, ezt követően pedig a vidéki terjeszkedésre fekteti a hangsúlyt.
Szépségszalonokból sem tartják még telítettnek a hazai piacot, számos francia hálózat a Citron Vert, az Alpha Beauté, a spanyol Cellulem Block vagy a portugál Body Concept is már régóta kacsintgat a magyar piac felé.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.