Kkv-felmérés: kinek nőt, kinek csökkent a forgalma?

Tovább nőtt az előző évhez képest azon kis- és középvállalkozások (kkv) aránya, amelyek csökkenő karácsonyi forgalomról számoltak be 2009-ben - közölte a Marketing Commando.hu tanácsadó cég online kutatásának megállapítását hétfőn.

  • hvg.hu hvg.hu
Kkv-felmérés: kinek nőt, kinek csökkent a forgalma?

Az ezer megkérdezett vállalkozás 44 százalékának nőtt a bevétele, 34 százaléknak jelentősen csökkent a forgalma, 22 százaléka nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest. A tanácsadó cég emlékeztet arra, hogy a 2009 januárban végzett kutatása szerint 2008-ban karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált, 21 százalékának csökkent, 41 százalékának nőtt a forgalma az előző év karácsonyához képest. A tanácsadó  cég szerint mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. A  felmérés megállapította, hogy a legjobb karácsonya az intenzív marketinget folytató a kkv-knak volt, amelyek 72 százaléka jelzett nagyobb forgalmat.

 

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek