szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tovább nőtt az előző évhez képest azon kis- és középvállalkozások (kkv) aránya, amelyek csökkenő karácsonyi forgalomról számoltak be 2009-ben - közölte a Marketing Commando.hu tanácsadó cég online kutatásának megállapítását hétfőn.

Az ezer megkérdezett vállalkozás 44 százalékának nőtt a bevétele, 34 százaléknak jelentősen csökkent a forgalma, 22 százaléka nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest. A tanácsadó cég emlékeztet arra, hogy a 2009 januárban végzett kutatása szerint 2008-ban karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált, 21 százalékának csökkent, 41 százalékának nőtt a forgalma az előző év karácsonyához képest. A tanácsadó  cég szerint mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. A  felmérés megállapította, hogy a legjobb karácsonya az intenzív marketinget folytató a kkv-knak volt, amelyek 72 százaléka jelzett nagyobb forgalmat.

 

 

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!