Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Magyarországon csökkent a háztartások napi fogyasztási cikk fogyasztása. Az ilyen cikkekre az infláció ellenére is fél százalékkal kevesebbet költöttünk, mint az előző félévben.
A magyar piacon a nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan 2010-ben szintén megfigyelhető a vásárlói racionalizálás, a háztartások néhány kategória esetében a költséghatékonyabb megoldásokat választják: többek között többet vásárolunk otthoni hajfestékekből, kiadós és gyors étkezést kínáló fagyasztott pizzákból, illetve a házi praktikaként tisztításhoz is használt ecetből - derül ki a hazai kiskereskedelem helyzetéről a GfK Hungária által készített első féléves jelentésből.
Nem meglepő módon a megvásárolt árucikkek ár-érték aránya továbbra is fontos a magyar vásárlók számára, 2010-ben sem csökkent az akciók, promóciók magas aránya a piacon. Kiemelkedik ezek közül a háztartási vegyi áruk és a meleg italok értékesítése – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
A kelet-közép európai régióban a válság hatására kialakult fogyasztói viselkedésmintázat, az otthoni fogyasztás szerepének a felértékelődése hazánkban is megfigyelhető.
A kereskedelmi csatornák közül a hipermarketek, a diszkontok és a kisboltok tudtak növekedni az idei év első félévében. A gazdasági recessziót követően vegyes képet mutatnak a kelet-közép-európai gazdaságok. Magyarországon és Horvátországban továbbra is csökken a napi fogyasztási cikkek piaca, a többi piacon viszont enyhébb visszaesés vagy éppen meginduló növekedés figyelhető meg. Az orosz, a lengyel és az ukrán piac például az elmúlt 12 havi eredmények alapján kimondottan magas, 10 százalék feletti növekedést ért el 2010 márciusára.
A fogyasztói magatartás változása hatással van a termékkategóriák vásárlási trendjére is, előtérbe kerülnek a friss élelmiszerek, valamint a hűtött ételek szerepe is felértékelődik. Az alkoholos italok „gondűző” szerepe a gazdasági recesszió alatt is érvényesül, illetve az otthoni fogyasztás arányának növekedése ebben a kategóriában is megfigyelhető. Ha nem tudjuk saját magunkat kényeztetni, akkor a házi kedvencek kényeztetése jelent számunkra megelégedettséget.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Egyelőre nem világos, milyen ellencsapásra lehet képes Irán, ugyanakkor Donald Trump táborában is többen úgy látják, hogy Amerikának nem lett volna szabad belekeverednie ebbe a háborúba.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.