szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai kis- és középvállalati energiafogyasztók mintegy fele tartja úgy, hogy versenyképességére erős hatással van energiaköltségeinek alakulása, ám csak a negyedük tett valamit annak érdekében, hogy megkísérelje ezen kiadásait lefaragni – derül ki a Mentor Partner és a Bell Research Kft.felméréséből, amely a Világgazdaság Online-on olvasható.

A kutatók három fő szempontra összpontosítottak: az adott felhasználók mennyire energiatudatosak, mennyire vannak tisztában a liberalizált piaci lehetőségekkel, és mennyire ismerik a versenypiaci beszerzési folyamatokat - írja a VG.hu. A felmérést végzők kedvezőtlen eredményeket kaptak, szerintük a fogyasztói passzivitás egyik oka az, hogy az energiaköltségeket adottságnak tekintik, nem remélik, hogy azokat csökkenteni tudnák, és ehhez kívülről sem kapnak elég segítséget. Ilyenformán a piaci alkuerejük csekély.

Az Energiariport 2010-ből című tanulmány szerint a megkérdezetteknek csak mintegy negyedét kereste meg ajánlattal valamely szolgáltató, ám aki kereskedőt váltott, utóbb jó döntésnek tartotta.

Barna Zsófia, a Bell Research Kft. szenior kutatója elmondta, hiába gondolja úgy a megkérdezettek viszonylag magas, 50 százaléka, hogy az energiaköltségek fontosak, többségük járatlan a kereskedőváltás részleteiben. Csak felerészben gondolják úgy, hogy alacsonyabb árat vagy jobb szolgáltatást érhetnének el, ha kereskedőt váltanak, s mindöszsze a negyedük vagy az ötödük kért ajánlatot valamely kereskedőtől. Ráadásul a megkérdezettek közel harmada egyáltalán nem kíséri figyelemmel az energetikai piac változásait.

A kutatópáros a 10 főnél többet foglalkoztató hazai vállalati és intézményi körben vizsgálódott, de nem vették figyelembe az ezer legnagyobb gáz- és áramvásárlót. Az így megszondázott 44 ezer fogyasztó használja fel az országban elkelt villamos energia és gáz mintegy 30 százalékát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Pápai Csaba Gazdaság

Reménytelen küzdelem a bürokrácia szorításában?

A bürokrácia maga alá fogja temetni a hazai vállalkozásokat, ha a kormány nem lép azonnal - figyelmeztetett Miklóssy Ferenc az MKIK alelnöke. Cséfalvay Zoltán államtitkár szerint a helyzetet többek között a cégek adminisztrációs terheinek 800 milliárdos csökkentésével orvosolnák.

hvg.hu Vállalkozás

A magyarok még piacot vesztenek, a németek már építik

Nagyon sebezhetőek a magyar vállalatok, egy következő finanszírozási válságot közülük csak kevesen élnének túl. – derül ki az idei Navigator kutatásból. Piacaik összeomlását még a nagyok is csak nehezen tudták átvészelni, a banki finanszírozás szűkülése és az üzleti kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen bizalmi tőke elvesztése viszont a kis- és középvállalkozásokat érintette súlyosabban.

MTI Vállalkozás

Szerény várakozásaik vannak a kisvállalkozóknak

Miközben egy negyedévvel ezelőtt még 4,5 százalékos átlagos profitnövekedést vártak a következő egy évben a mikro-, kis- és közepes vállalkozások (kkv) vezetői, ma már úgy ítélik meg, hogy csak 3,7 százalékos lesz a nyereségnövekedés - derül ki a K&H és a GfK kedden kiadott felméréséből.

hvg.hu Vállalkozás

Uniós pénzek: szeptember végéig pályázhatnak a cégek

A magyar cégek az interneten értesülnek az uniós forrású pályázati lehetőségekről. Ha pedig információra van szükségük, akkor leginkább a pályázati tanácsadó cégekhez fordulnak – derült ki a 700 magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével zajlott K&H kkv kutatásból.