Járatlanok a kkv-k az energiaszolgáltató-váltásban

A hazai kis- és középvállalati energiafogyasztók mintegy fele tartja úgy, hogy versenyképességére erős hatással van energiaköltségeinek alakulása, ám csak a negyedük tett valamit annak érdekében, hogy megkísérelje ezen kiadásait lefaragni – derül ki a Mentor Partner és a Bell Research Kft.felméréséből, amely a Világgazdaság Online-on olvasható.

  • hvg.hu hvg.hu
Járatlanok a kkv-k az energiaszolgáltató-váltásban

A kutatók három fő szempontra összpontosítottak: az adott felhasználók mennyire energiatudatosak, mennyire vannak tisztában a liberalizált piaci lehetőségekkel, és mennyire ismerik a versenypiaci beszerzési folyamatokat - írja a VG.hu. A felmérést végzők kedvezőtlen eredményeket kaptak, szerintük a fogyasztói passzivitás egyik oka az, hogy az energiaköltségeket adottságnak tekintik, nem remélik, hogy azokat csökkenteni tudnák, és ehhez kívülről sem kapnak elég segítséget. Ilyenformán a piaci alkuerejük csekély.

Az Energiariport 2010-ből című tanulmány szerint a megkérdezetteknek csak mintegy negyedét kereste meg ajánlattal valamely szolgáltató, ám aki kereskedőt váltott, utóbb jó döntésnek tartotta.

Barna Zsófia, a Bell Research Kft. szenior kutatója elmondta, hiába gondolja úgy a megkérdezettek viszonylag magas, 50 százaléka, hogy az energiaköltségek fontosak, többségük járatlan a kereskedőváltás részleteiben. Csak felerészben gondolják úgy, hogy alacsonyabb árat vagy jobb szolgáltatást érhetnének el, ha kereskedőt váltanak, s mindöszsze a negyedük vagy az ötödük kért ajánlatot valamely kereskedőtől. Ráadásul a megkérdezettek közel harmada egyáltalán nem kíséri figyelemmel az energetikai piac változásait.

A kutatópáros a 10 főnél többet foglalkoztató hazai vállalati és intézményi körben vizsgálódott, de nem vették figyelembe az ezer legnagyobb gáz- és áramvásárlót. Az így megszondázott 44 ezer fogyasztó használja fel az országban elkelt villamos energia és gáz mintegy 30 százalékát.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek