Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. május. 11. 19:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6fd87b23-35d7-416c-a40b-e3a76037fac7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ráadásul az emblémája inkább az Aston Martinéra hasonlít.","shortLead":"Ráadásul az emblémája inkább az Aston Martinéra hasonlít.","id":"20250512_kinai-klonautok-Bentley-utanzat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fd87b23-35d7-416c-a40b-e3a76037fac7.jpg","index":0,"item":"bce77f45-2ce0-449d-a51a-8d6e8a9499dd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_kinai-klonautok-Bentley-utanzat","timestamp":"2025. május. 12. 08:41","title":"Még mindig vannak érthetetlen kínai klónautók, mint ez a Bentley-utánzat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","shortLead":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","id":"20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1.jpg","index":0,"item":"48069f6a-dbe0-4dc3-a7f7-31b2433d658c","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","timestamp":"2025. május. 11. 09:48","title":"Műanyag fólia lehet a dubajicsoki-jégkrémben, ne egye meg!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555c6f2e-b412-44e3-a391-a5d1be6eb542","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Egy újabb közös pont Moszkva és a Fidesz-kormány között: előszeretettel gúnyolódnak az Európai Unión. De mit akarnak az oroszok? Válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Egy újabb közös pont Moszkva és a Fidesz-kormány között: előszeretettel gúnyolódnak az Európai Unión. De mit akarnak...","id":"20250511_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555c6f2e-b412-44e3-a391-a5d1be6eb542.jpg","index":0,"item":"5a6653fb-f40b-4c40-902f-e56c96fdc594","keywords":null,"link":"/360/20250511_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 11. 10:08","title":"Nemzetközi lapszemle: Biztató jelek a vámháborúban, de uralkodik még a bizonytalanság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1301b184-9a2c-4cc4-906c-f9c8d709ebf9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hiába érkezett gyorsan a segítség, a II. kerületben bajba jutott három állat közül egy elpusztult.","shortLead":"Hiába érkezett gyorsan a segítség, a II. kerületben bajba jutott három állat közül egy elpusztult.","id":"20250511_Csatornaba-esett-kacsakat-mentettek-a-tuzoltok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1301b184-9a2c-4cc4-906c-f9c8d709ebf9.jpg","index":0,"item":"9efc6cc2-977b-48e1-8ae3-c28bc6ad3d0c","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Csatornaba-esett-kacsakat-mentettek-a-tuzoltok","timestamp":"2025. május. 11. 14:50","title":"Csatornába esett kiskacsákat mentettek a tűzoltók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f880daae-717b-45cb-b271-20d75a5b9f47","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A folyószámlahiteleknél kilenc hónapja, a hitelkártyáknál 2022 novembere óta folyamatosan növekedik a tartozásállomány.","shortLead":"A folyószámlahiteleknél kilenc hónapja, a hitelkártyáknál 2022 novembere óta folyamatosan növekedik a tartozásállomány.","id":"20250511_A-magyarok-jelentos-resze-eladosodott-a-napi-kiadasok-fedezese-miatt-oriasi-hitelkartya-tartozast-gorgetnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f880daae-717b-45cb-b271-20d75a5b9f47.jpg","index":0,"item":"f6ce1ba2-56f1-4fcd-8b08-8b7c065c198b","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_A-magyarok-jelentos-resze-eladosodott-a-napi-kiadasok-fedezese-miatt-oriasi-hitelkartya-tartozast-gorgetnek","timestamp":"2025. május. 11. 13:26","title":"A magyarok jelentős része eladósodott a napi kiadások fedezése miatt, óriási hitelkártya-tartozást görgetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő rendszertől azt várják, sokféle területen hatékony lehet.","shortLead":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő...","id":"20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f.jpg","index":0,"item":"df36c6e4-34bb-4a87-a222-799e864b33e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","timestamp":"2025. május. 11. 08:03","title":"Eltévedt, eltűnt emberek helyébe képzeli magát egy új mesterséges intelligencia, így találja meg őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"429a8662-2382-4ba9-a0f9-244fed142803","c_author":"HVG","category":"elet","description":"XIV. Leó pápa szombaton tette meg első útját a Vatikánon kívül: mintegy egyórás autóútra Rómától keletre egy katolikus kegyhelyet keresett fel, hazafelé pedig elődje, Ferenc pápa sírjánál tisztelgett.","shortLead":"XIV. Leó pápa szombaton tette meg első útját a Vatikánon kívül: mintegy egyórás autóútra Rómától keletre egy katolikus...","id":"20250511_XIV-Leo-papa-meglatogatta-elodje-Ferenc-papa-sirjat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/429a8662-2382-4ba9-a0f9-244fed142803.jpg","index":0,"item":"d3bd931e-8451-4839-a7b0-8772d8dc4c52","keywords":null,"link":"/elet/20250511_XIV-Leo-papa-meglatogatta-elodje-Ferenc-papa-sirjat","timestamp":"2025. május. 11. 12:01","title":"XIV. Leó pápa meglátogatta elődje, Ferenc pápa sírját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vége az olcsó importnak, trendi lesz magyar árut venni
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az elmúlt másfél évben az olcsó import helyett helyi termékeket vásárolt a legtöbb kereskedő, így csökkentve piaci kockázatát a válságban. Bár a magyar lokálpatriotizmus még messze elmarad pédául az osztráktól, de hazánk jó úton halad affelé, hogy trendi legyen magyar árut vásárolni.
A kereskedők a helyi termékek felvásárlásával nemcsak kockázatukat csökkentik, hanem a nemzeti értékek iránt egyre növekvő kereslethez is igazodnak. Bár egyelőre még nem számszerűsíthető mennyivel több hazai terméket vásárol a magyar, de a Gfk legfrisebb kutatásából jól látható, hogy az akciók között is egyre többen keresik a prémium minőségű, helyben megtermelt árut – állípította meg Kovács Krisztina, a Gfk Hungária menedzsere.
GfK
Az emberek javarészt akkor készek többet fizetni a jó minőségért, ha a prémium ajánlatok megfelelően hangsúlyozzák a termék által nyújtott előnyöket. Az erős minőségi márkák biztonságot nyújtanak és gyakran státusz szimbólumok is egyben. Magyarországon hosszabb távon várható a prémium márkák felé történő elmozdulás, kiváltképp az egészséghez kapcsolódó-, valamint a "kényeztető" termékek terén.
A hvg.hu-nak azt is elmondta a szakember, hogy a kutatásban megkérdezett kétezer válaszadó 46 százaléka – saját bevallása szerint – gyakrabban lapozza fel az akciós újságokat, mint egy évvel korábban, költeni viszont annak ellenére sem költ többet, hogy jobban megengedhetné magának.
A vásárlók racionálisabbak lettek, a jobb ár-érték ajánlatokat keresik, többek között vonzóak számukra az egyértelmű árelőnyöket kínáló nagyobb kiszerelések, vagy termék-összecsomagolások. Nagyobb szerepet kap a kínálati oldalról érkező információ, hiszen a jó tájékozottság anyagi előnyt jelenthet, ezáltal jelentősen nagyobb figyelem jut az akciós újságoknak – hangsúlyozta a GfK menedzsere.
GfK
A válság idején tapasztalt kimagaslóan erős promóciós aktivitás mérséklődött az idén, így az első nyolc hónapban – 2009 azonos időszakához hasonlóan – a háztartások által beszerzett élelmiszerek és háztartási vegyi áru értékének 28 százaléka származott promóciós vásárlásból. A kereskedők számára továbbra is nehéz feladat a vevőket vásárlásra bírni, de a hűségkártya programok elindításának sikere jól mérhető.
Az élelmiszer és háztartási vegyi áruk piacán 2010 első nyolc hónapjában a háztartások 0,2 százalékkal kevesebbet költöttek, mint 2009 hasonló időszakában. A magyarok zöme napi fogyasztási cikkekből nem vesz többet, mint tavaly, ruházatra, utazásra és kultúrára pedig kevesebbet áldoz, mint valaha. Ehelyett hiteltörlesztésre vagy megtakarításokra fordítják jövedelmüket. Magyarországon a napi fogyasztási cikk piac látványos fellendülése tehát még várat magára.
Bár a 2009-es gazdasági válság negatív hatása jóval kisebb mértékű volt az európai napi fogyasztási cikk piacok többségén, mint azt előzetesen várták az elemzők, a tartós fogyasztási cikkek, valamint a szolgáltatások piaca már nem volt ennyire kiegyensúlyozott, ezekben a szektorokban a mai napig érezhető a kereslet erőteljes visszaesése. A 2008-ban nemzetközi szinten megugró élelmiszer infláció hatására bekövetkező visszaesés után a legtöbb európai országban 2009-ben és 2010-ben is növekedő trendet mutat a napi fogyasztási cikkek piaca. A növekedési ütem 2010 júniusában az előző év hasonló időszakához viszonyítva globálisan 5 százalék körül mozgott, míg Nyugat-Európában 0,9 százalék volt.
A lakossági fogyasztás növekedésének prognózisában vita van a kormány és a Költségvetési Tanács között. Amint a tanács elemzésében írta: a kormány a lakosság fogyasztási kiadásainak jelentős növekedését várja, mert úgy vélik, hogyaz szja-csökkentés hatásaként a lakosság többletjövedelmének nagy részét fogyasztási kiadásra költi. Ezzel szemben a Költségvetési Tanács azzal számol, hogy a lakosság a többletjövedelemnek csak mintegy felét költi el. Más piacelemzők is úgy vélik, hogy a személyi jövedelamadó csökkenés bevétele teljes egészében biztosan nem áramlik át a fogyasztásba, hiszen a törlesztőrészletek továbbra is magasak maradnak, és a válság alatt az óvatosság is beépült már a fogyasztói magatartás mintázatába, amely nem tűnik el olyan könnyen.
Továbbra is stabilan alacsony a lakosság vásárlási hajlandósága. Ezt mutatja az is, hogy a komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) emelkedése lelassult: a második negyedévhez képest mindössze 2,8 ponttal 175,7 pontra emelkedett, míg az első negyedévhez képest a második három hónapban még hét ponttal nőtt − derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményeiből.
Alacsony, és továbbra is stagnál a hazai lakosság megtakarítási képessége, ugyanakkor növekedett a pénzintézetek iránti bizalom és a megtakarítók körében erős a banki lojalitás – derült ki a Raiffeisen-GfK Megtakarítási Index kutatás III. negyedévi eredményeiből.
Ruházkodásra 135 milliárd forintot költöttek az emberek Magyarországon idén az első félévben, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből.
Csökkent a hetente egyszer, vagy többször plázába járók aránya, nőtt viszont azoké, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, júliusában készült kutatásából. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja.