szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hétfőn három órára összeomlott az Amadeus számítógépes rendszere, egyes utazási irodák számára még egy nappal később is gondot jelentett a repülőjegy-foglalás a rendszeren keresztül.

A foglalási óriás elnézést kért az okozott kellemetlenségekért, de nem árulta el, hogy mi okozta a kiesést, amely azokat az utasokat is érintette, akik online szerettek volna becsekkolni, lefoglalni helyüket vagy repülőjegyet szerettek volna vásárolni – írja a Turizmus Online a GDS-re hivatkozva. A repülőtereken szintén késve tudtak becsekkolni az utasok, a földi kiszolgálószemélyzet nem tudott útlevelet szkennelni, hanem manuálisan kellett bevinniük az adatokat.

Híradások szerint a késések miatt voltak olyan járatok Finnországban, amelyeknél kérdéses volt, hogy felszállnak-e. A zűrzavar 150 légitársaságot érintett, közöttük a British Airwayst, az Iberiát, a Qantast, vagy a Cathay Pacificet – írja a Travelmole.

A globális foglalási rendszer meghibásodása itthon is okozott némi riadalmat. Szerencsétlen egybeesés volt hétfőn, hogy azon a napon, amikor a Malévot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a kormány, gyakorlatilag nem lehetett online repülőjegyet vásárolni.

Az Amadeus hétfőn este közleményben úgy nyilatkozott, hogy minden légitársasági rendszert helyreállítottak. Néhány utazási irodai partner azonban még tapasztalhat szolgáltatás-kimaradást, melynek elhárításán folyamatosan dolgoznak.

A GDS azt nem árulta el, hogy mi okozta az online rendszer összeomlását és hogy hány utast érintett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!