Összeomlott az Amadeus repülőjegy-foglaló rendszer hétfőn

Hétfőn három órára összeomlott az Amadeus számítógépes rendszere, egyes utazási irodák számára még egy nappal később is gondot jelentett a repülőjegy-foglalás a rendszeren keresztül.

  • hvg.hu hvg.hu
Összeomlott az Amadeus repülőjegy-foglaló rendszer hétfőn

A foglalási óriás elnézést kért az okozott kellemetlenségekért, de nem árulta el, hogy mi okozta a kiesést, amely azokat az utasokat is érintette, akik online szerettek volna becsekkolni, lefoglalni helyüket vagy repülőjegyet szerettek volna vásárolni – írja a Turizmus Online a GDS-re hivatkozva. A repülőtereken szintén késve tudtak becsekkolni az utasok, a földi kiszolgálószemélyzet nem tudott útlevelet szkennelni, hanem manuálisan kellett bevinniük az adatokat.

Híradások szerint a késések miatt voltak olyan járatok Finnországban, amelyeknél kérdéses volt, hogy felszállnak-e. A zűrzavar 150 légitársaságot érintett, közöttük a British Airwayst, az Iberiát, a Qantast, vagy a Cathay Pacificet – írja a Travelmole.

A globális foglalási rendszer meghibásodása itthon is okozott némi riadalmat. Szerencsétlen egybeesés volt hétfőn, hogy azon a napon, amikor a Malévot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a kormány, gyakorlatilag nem lehetett online repülőjegyet vásárolni.

Az Amadeus hétfőn este közleményben úgy nyilatkozott, hogy minden légitársasági rendszert helyreállítottak. Néhány utazási irodai partner azonban még tapasztalhat szolgáltatás-kimaradást, melynek elhárításán folyamatosan dolgoznak.

A GDS azt nem árulta el, hogy mi okozta az online rendszer összeomlását és hogy hány utast érintett.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.