Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Egyre több idősebb, már gyengébb műszaki állapotban lévő jármű fut a magyar utakon, a Használtautó.hu internetes szakportál adatai szerint négy esztendő alatt két évvel emelkedett a meghirdetett autók átlagéletkora.
Az öregedő magyar járműparkban a kilenc évnél idősebb autók részaránya a kínálatban 46-ról 56 százalékra nőtt. A meghirdetett autók átlagéletkora immár a 11 évhez közelít. A tendenciát csupán az új autók piacának élénkülése, és a minőségi használtautó-import felfutása együttesen fordíthatja meg.
"A hazai személyautó-flotta rohamos öregedése nem meglepetés, ha tudjuk, hogy néhány év alatt a negyedére zuhant az utánpótlást biztosító újautó-eladások száma, és a használatutó-import is jelentősen visszaesett az elmúlt időszakban - értékeli a Használtató.hu adatait Fodor László, a szakportál értékesítési vezetője.
A teljes személygépkocsi-állomány életkorának átlaga ennél is magasabb, a KSH legutóbbi adatai alapján a 12 évhez közelít. Az eltérés oka, hogy sok öreg autót már nem is hirdet meg a tulajdonosa, hanem a forgalomból történő végső kivonásáig használja, mivel használati értéke számára magasabb, mint a vételár, amit kaphatna érte. Ráadásul az adás-vétel járulékos költségei (átírási illeték, eredetvizsgálat, új törzskönyv, új forgalmi) együttesen több mint 50 ezer forintot tesznek ki, ami már könnyen összemérhető a régi autó teljes vételárával.
Jelenleg az 1-3 éves autók piacán jelentős a hiány, a legerősebb kínálat a 4-6 éves szegmensben tapasztalható, ezt követően évről évre folyamatosan csökken az eladásra kínált autók mennyisége, miközben az átlagos ár 3,5 millió forintról fokozatosan a tizedére esik vissza. A mennyiségi tendencia a 20 év feletti, az ábrán már nem szereplő szegmensben folytatódik, árban azonban 30 év körül ismét emelkedés kezdődik: ez már az oldtimer kategória, a muzeális autók piaca.
Az állomány öregedését mutatja az is, hogy néhány év alatt a 0-2 éves autók részesedése a teljes kínálatból 10-ről 7 százalékra esett vissza, miközben a 9 évnél idősebb autók aránya a kínálati palettán 46-ról 56 százalékra ugrott.
"A személyautó-állomány öregedését az új autók eladásának lassú felfutása önmagában nem fogja tudni megállítani a következő egy-két évben" - vetíti előre Fodor László. "Az év elején jelentősen kedvezőbbé váló regisztrációs adó azonban - tovább erősödő forintárfolyam esetén - már idén fellendítheti a minőségi használtautó-behozatalt is, és e két tényező együttesen képes lehet a tendenciát nem csupán lassítani, hanem kedvező esetben akár megfordítani is."
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.