Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Míg korábban a kkv-k többsége úgy látta, hogy a gazdasági visszaesés már elérte mélypontját, és a stagnálás mellett egy jelentős részük a javulásban gondolkodott, addig most a cégek háromnegyed része szerint a válság még nem érte el mélypontját, ez gyakorlatilag a 2009-es állapotot tükrözi - mondta Németh László, a K&H Bank kkv marketing főosztályának vezetője.
A közlemény idézi Németh Lászlót, aki kifejtette: a K&H 700 hazai kis- és közepes vállalkozás (kkv) vezetőjének megkérdezésével történt felmérése azt mutatja, hogy a hazai vállalkozások túlnyomó többségének (89 százalékuknak) életére hatással volt az elmúlt három év gazdasági visszaesése. Általános problémaként főként a megrendelések visszaesését, ezt követően pedig a vevői nemfizetéseket jelölték meg a cégvezetők - fűzte hozzá Németh László.
A harmadik leggyakoribb nehézségként a likviditási gondokat említették meg a vállalkozások vezetői, ezt követően pedig a finanszírozási források elapadását. A válságban érintett vállalkozások mintegy ötöde jelezte, hogy problémái adódtak a beszállítók számláinak kifizetésével - tájékoztatott a főosztályvezető.
A szakember rámutatott: csupán a mezőgazdasági cégek tekinthetők kivételnek, mivel náluk az átlaghoz képest jóval kevésbé jellemző a megrendelések visszaesése - és ezt a problémát csupán a harmadik helyen emlegették. Az agrárszektorban főként a vevők pénzügyi teljesítésének elmaradása, valamint az ezek nyomán jelentkező finanszírozási nehézségek jelentenek gondot - tette hozzá.
Kifejtette: a "folytatást" illetően jóval borúsabb jövőkép jellemzi a vállalkozásokat, hiszen most - 2009-hez hasonlóan - újra azok a cégvezetők vannak többségben (74 százalék), akik úgy gondolják, hogy még nem értük el a válság mélypontját, további romlásra lehet számítani. Hasonló tendenciát tapasztaltak a felmérés során a saját cégük helyzetének megítélésében is, míg tavaly év elején a vállalkozások többsége (56 százalékuk) stagnálásra, és 28 százalékuk kifejezetten javulásra számított saját cégét illetően, és csupán a vezetők 14 százaléka gondolta, hogy tovább romolhat a helyzet, addig most a pesszimista és optimista vállalkozások aránya megfordult.
Jelenleg a vállalkozások 15 százaléka szerint javulhat rövid távon a cége helyzete, míg 51 százalékuk stagnálásra számít, és minden harmadik vállalkozás még a jelenlegi helyzet romlását prognosztizálja - fejtette ki Németh László.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?