szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A világ második legnagyobb pc-gyártója, a Lenovo új vezetőt nevez ki vezetőt nevez ki az EMEA-régió (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) élére.

A Lenovo, a világ második legnagyobb PC gyártója bejelentette, hogy Gianfranco Lanci személyében új felsővezető csatlakozott a Lenovo csapatához a cég EMEA régiójának elnökeként, valamint a Lenovo Group alelnökeként. Az Acer korábbi elnök-vezérigazgatójának feladatai közt szerepel majd a Lenovo növekedésének fenntartása a régióban.

A Philips is változtat

Áprilistól Joost Leeflang tölti be a Philips közép-kelet európai elnök vezérigazgatói pozícióját, aki egyben a Philips Magyarország első számú vezetője is. A Philips közlése szerint a 45 éves holland szakember a Philips Consumer Lighting részlegének EMEA-régióját vezette korábban, azt megelőzően pedig a cég oroszországi és közép-ázsiai régiójának elnök-vezérigazgatója volt. Joost Leeflang Benedikt Laux-ot váltja ebben a pozícióban, aki több mint hat évig vezette a régiót valamint a Philips magyarországi leányvállalatát.

Lanci tervei szerint 2013-ra a Lenovo a három legnagyobb PC gyártó között lesz az EMEA régióban. „Az elmúlt évben a PC-piac számos szereplője tapasztalt bizonytalanságot, de mi követtük stratégiánkat – megvédtük és a jövőben tovább növeljük THINK üzletágunkat, mialatt olyan új területek felé vesszük az irányt, mint a fogyasztói piacok”- mondta Lanci, aki hivatalosan április 2-tól tölti be EMEA elnöki pozícióját.

Lanci megjegyezte, hogy a táblagépek térhódítása és a PC-k új formái - mint például a vékony ultrabook - új lehetőségeket jelentenek a Lenovo számára. „Az EMEA régió egy stratégiailag kritikus piac. Meg kell őriznünk vezető szerepünket a vállalatoknak szánt termékek piacán – ahol nemzetközileg jelenleg piacvezetők vagyunk -, de a másik oldalon jelentősen kell növelnünk jelenlétünket a régió fogyasztói és a kkv szektoraiban. Ezzel akár 10 százalékos piaci részesedésre is szert tehetünk a top 10 EMEA országban, közelebb kerülve hosszabb távú céljainkhoz: egyike lehetünk a régió három legnagyobb gyártójának.”

A Lenovo új üzletpolitikája 4 új földrajzi területre fókuszál - EMEA, APLA (Asia Pacific / Latin America), Kína és Észak-Amerika. Ez az átszervezés hatékonyabb, földrajzilag fókuszált működést eredményez, ami mentén eredményesebben hajthatják végre Protect & Attack elnevezésű stratégiájukat.

A vállalat, mely a fejlődő piacokon már jelenleg is vezető szerepet tölt be, a napokban jelentette be harmadik negyedéves pénzügyi eredményét, mely szerint rekord mértékű – 14 százalékos – nemzetközi piaci részesedést ért el, gyakorlatilag minden régióban és termékszegmensben rekord nyereséget termelt. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!