szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbi hírek ellenére nem júniusban indul a menetrend szerinti vízibusz-közlekedés a Duna fővárosi szakaszán. Az új hajójárat várhatóan a harmadik negyedévben indul a most felújított 8 kikötőt érintve – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapesti Közlekedési Központ.

Nehezen értelmezhetően tájékoztatta a gazdasági napilapot a dunai hajójáratok beindításáról a közlekedési központ: előbb „most felújított 8 kikötőt” említ a levél, majd az ellenkezőjét olvashatják. A lapunk felvetette ugyanis, hogy a BKV honlapján egy szó sincs a járat indításáról. „A járat meghirdetését még nem tartjuk időszerűnek, mivel a menetrend és a díjszabás egyeztetése még folyamatban van, ráadásul a kikötők sem készültek el” – közli a BKK, majd hozzátette: „az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd. Ezek 493 millió forint összköltséggel újultak meg, amiből 440 millió forint az uniós forrás. Az eredetileg tervezett projekt megvalósítása után fennmaradó források egyébként lehetővé teszik, hogy szeptemberre a Szent Gellért téren is hasonló kikötő épüljön”.

A BKV decemberi közleménye szerint a tizenegy és fél kilométeres útvonalon a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként követik egymást a vízibuszok. Ilyen járatsűrűség mellett különösen érdekes lehet, hogy hány, milyen korú és műszaki állapotú hajóval végzi a BKV a szolgáltatást. A vállalat, illetve a BKK tájékoztatása szerint a BKV tulajdonában tíz, 25–50 éves hajó van, ezek közül nyolc alkalmas a városi tömegközlekedésre. Öt hajó a közelmúltban komfortnövelő felújításon esett át: új üléseket és belső burkolatokat kaptak. A vonaljáratot négy hajó fogja kiszolgálni, amelyeken büfé és wifi-szolgáltatás is lesz.

„Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtünk egy, a Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről, amely tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat, és kényelmes utazási lehetőséget kínálna a városba ingázóknak. Ez azonban feltételezi az érintett települések és az állam mint ellátási felelős aktív szerepvállalását is”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!