Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Nyolc egységét zárta be az utóbbi egy évben a Burger King Romániában. A cég ellen június 8-án a Liberty Center kereskedelmi centrum kezdeményezett fizetésképtelenségi eljárást, amely az utolsó két étterem bezárását jelentette. Ezzel a Burger King teljesen kiszorult a romániai piacról.
A nemzetközileg ismert gyorséttermet Eli Davidai és Marius Nasta üzletemberek hozták el Romániába, azonban csak a fő versenytárs McDonald’s után 13 évvel, 2008-ban nyitották meg az első egységeket – írja a franchiseportal.hu a penzcsinalok.transindex.ro alapján. A pénzügyminisztérium adatai szerint a Burger King volt az egyetlen országos fast-food étteremlánc, amely az elmúlt években veszteségeket könyvelt el az országban: 2009-ben 1,1 millió eurós, 2010-ben 1,27 millió eurós mínusszal zárták az évet.
A Burger King versenytársai Romániában a Puiu Popoviciu által vezetett, 42 éteremmel rendelkező KFC, a 64 egységgel rendelkező McDonald’s és a 3 fast-food-ot működtető Subway. A romániai fast-food piac mérete körülbelül 500 millió euróra tehető, ez a teljes étterempiac forgalmának a fele.
A hálózat Magyarországi egységeit az 1991 tavaszán 372,9 millió forint jegyzet tőkével alapított Fusion Befektetési Zrt. üzemelteti, a Burger King Corporation licensze alapján. A jelenleg az amerikai Connecticut Equity Investments tulajdonában lévő társaság jegyzett tőkéje 654,561 millió forint. A vállalat nettó árbevétele 2010-ben meghaladta a 6,5 milliárd forintot, adózott eredmény pedig a 224 millió forintot. A megelőző két évben hasonló nagyságú pénzügyi adatokat prdodukált a cég: 2009-ben 6 milliárd feletti bevétel mellett csdaknem 124 millió nyereséget termelt, 2008-ban pedig 5,87 milliárdos bevétel után csaknem 297 millió forintot.
A 2011-es évben 27-ről 29-re bővült a hálózat hazai gyorséttermeinek száma. A Fusion Rt. jelenleg nem tervezi további franchise partnerek bevonását. A Burger King több mint 11 ezer éttermében 300 ezernél is több dolgozót foglalkoztat 60 különböző országban naponta több, mint 15 millió vásárlóval.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.