Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9d7a9144-81fc-4848-be2d-87e00ed8cde8","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Bizottsági meghallgatásán Polt Péter szakmailag kiemelkedő hegycsúcsként jellemezte a jelölését, Hende Csaba pedig arról beszélt, az alkotmánybírói függetlenség nem azt jelenti, hogy egy lakatlan szigetről kell érkeznie, ahol semmi politikai befolyás nem érte és nincs politikai hovatartozása.","shortLead":"Bizottsági meghallgatásán Polt Péter szakmailag kiemelkedő hegycsúcsként jellemezte a jelölését, Hende Csaba pedig...","id":"20250513_Polt-Peter-Hende-Csaba-alkotmanybiro_igazsagugyi_bizottsag-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7a9144-81fc-4848-be2d-87e00ed8cde8.jpg","index":0,"item":"ebd42433-7aa0-42ee-9a3a-af8990accb2d","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Polt-Peter-Hende-Csaba-alkotmanybiro_igazsagugyi_bizottsag-parlament","timestamp":"2025. május. 13. 16:49","title":"A \"szakmailag kiváló\" Polt Péter és Hende Csaba alkotmánybíróvá jelölését is támogatta az igazságügyi bizottság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","shortLead":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","id":"20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41.jpg","index":0,"item":"c00a153c-0d7b-43d0-a555-f80b815089fa","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","timestamp":"2025. május. 13. 14:56","title":"Visszahívják a Magne B6 egyik hibás tételét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon, hajlamosak vagyunk azt bagatellizálni egészen addig, amíg az már jelentősen rontja az életminőségünket. Különösen igaz ez a férfiakra, akiknél a prosztataproblémák eleinte kellemetlen, később pedig kezelés híján nagyon súlyos tüneteket és jelentős fájdalmat okozhatnak. Az alábbiakban két házaspár történetét meséljük el, akik ugyanazt a problémát eltérő módon kezelték és oldották meg.","shortLead":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon...","id":"20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad.jpg","index":0,"item":"12bf91b9-1275-4841-9949-5bd77c6073f9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 13. 19:30","title":"Egy probléma, két történet: ezért fontos, hogy figyeljünk a testünk jelzéseire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője igyekezett kerülni a konkrét válaszadást a törvénnyel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője igyekezett kerülni a konkrét válaszadást a törvénnyel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.","id":"20250514_Kocsis-Mate-az-atlathatosagi-torvenyrol-Akit-ez-nem-erint-annak-nincs-mit-kerdeznie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"9121bf13-db77-4ea4-84bc-7a511c6e7a89","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Kocsis-Mate-az-atlathatosagi-torvenyrol-Akit-ez-nem-erint-annak-nincs-mit-kerdeznie","timestamp":"2025. május. 14. 14:57","title":"Kocsis Máté az átláthatósági törvényről: „Akit ez nem érint, annak nincs mit kérdeznie”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"522150ab-8701-49a2-a4f1-4a78762eacde","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megtapsolták a járókelők a sikeres akcióját.","shortLead":"Megtapsolták a járókelők a sikeres akcióját.","id":"20250513_Firenzei-taxis-tolvaj-taska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/522150ab-8701-49a2-a4f1-4a78762eacde.jpg","index":0,"item":"49e2d147-414f-4cd6-aba3-783a6fce20c5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Firenzei-taxis-tolvaj-taska","timestamp":"2025. május. 13. 13:58","title":"Egy pillanat alatt hős lett az olasz taxis, aki beletaposott a gázba, és utolért egy táskatolvajt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e39939d-d3bb-47eb-ab1b-6d775567f5e9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jeff Bezos és Bill Gates neve is felsejlik annál a cégnél, mellyel most partnerségre lépett az Apple egy agyi chip kifejlesztéséhez.","shortLead":"Jeff Bezos és Bill Gates neve is felsejlik annál a cégnél, mellyel most partnerségre lépett az Apple egy agyi chip...","id":"20250514_apple-agy-szamitogep-interfesz-bci-synchron-iphone-iranyitas-gondolatokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e39939d-d3bb-47eb-ab1b-6d775567f5e9.jpg","index":0,"item":"8e354c91-fe1d-4fe6-8c3f-fe17bc9947d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_apple-agy-szamitogep-interfesz-bci-synchron-iphone-iranyitas-gondolatokkal","timestamp":"2025. május. 14. 09:10","title":"A Neuralink babérjaira törne az Apple, jöhet a gondolatokkal irányítható iPhone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abe56acd-cc33-410a-8128-9153935baf46","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"A problémák gyökeréhez egészen a tavalyi, remekül sikerült szezonig kell visszakanyarodnunk. A gondokat azóta lavinaként görgetik maguk előtt a felek.","shortLead":"A problémák gyökeréhez egészen a tavalyi, remekül sikerült szezonig kell visszakanyarodnunk. A gondokat azóta...","id":"20250514_carlo-ancelotti-real-madrid-tavozas-brazil-labdarugo-valogatott-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abe56acd-cc33-410a-8128-9153935baf46.jpg","index":0,"item":"c4537d52-8af7-4137-8e42-2a6f98cdacd8","keywords":null,"link":"/sport/20250514_carlo-ancelotti-real-madrid-tavozas-brazil-labdarugo-valogatott-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 16:52","title":"Fájdalmas és elkerülhetetlen szakítás lett a vége Ancelotti és a Real Madrid második házasságának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa","c_author":"Fülöp István","category":"tudomany","description":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van, hogy miért nem tesznek többet a vállalatok a biztonságukért, a halogatás azonban pénzben és reputációban is óriási csapást okozhat.","shortLead":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van...","id":"20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa.jpg","index":0,"item":"ee4c824d-a1fb-4715-a9d6-9b5b6814d6e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","timestamp":"2025. május. 14. 10:30","title":"Az már jól mutatja, hogy baj van, amikor bűnözők átvehetik az uralmat egy 100 kilós robotkar fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volán-tender csúszása leteríti a buszgyártókat – veszélyben több száz munkahely
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Volán-tender kiírásának késlekedése nagyjából padlóra is küldi az egyébként jobb sorsra érdemes magyarországi buszgyártókat, amelyek a múlt évben még fejlesztettek, idén már a termeléssel is felhagytak a buszgyártók. Ha nem történik hamarosan valami, le ishúzhatják a rolót, s így munkahelyek százai szűnhetnek meg. Eközben az utakon futó autóbuszok állapota lassan a vállalhatatlan kategóriába esik.
Ugrásra készen
A NABI megrendelési és foglalkoztatási gondok közt mutatta be tavaly augusztusban a magyar piacra tervezett új elővárosi-helyközi buszát. Az elődmodellt, a városi Sirius buszt 2,5 millió dolláros fejlesztés révén az amerikai piacon nagy sikert aratott NABI BRT formatervét és konstrukciós alapjait felhasználva hozták létre nyolc hónap alatt. Az alapkonstrukció lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi-helyközi szóló vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz- vagy akár hidrogénhajtású kivitelt is készítsenek belőle.
A legnagyobb, még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport telephelyén 135 elkészült jármű áll. „Abban bízunk, hogy végre meghirdetik a busztendert” – mondta a Világgazdaságnak Süli Csaba, a Kühne Zrt. vezérigazgatója, míg Krankovics István, a Kravtex tulajdonos-cégvezetője nemrégiben azt mondta a lapnak: „ha belátható időn belül nem lesznek buszvásárlások, a gyártás beszüntetésére kényszerülünk, ebben az esetben cégeinknél és beszállítóinknál akár 300 ember munkahelye is megszűnhet”.
Tavaly a Volán-társaságok mindössze 99 új buszt kaptak, ebből 68 volt a Kravtex gyártmánya, ugyanakkor a 24 Volán vállalatnál közel 900 Kravtex-busz közlekedik. A Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és a Kravtex Kereskedelmi Kft. alkotta cégcsoport az elmúlt években közel 4 milliárd forint beruházással létrehozta Magyarország legnagyobb autóbuszgyártó cégcsoportját. A Kühne területén 2008-ban készült el az a 11 000 négyzetméteres autóbuszgyár, amely akár évi 500 járműegység legyártására képes. Ez a közel 1,5 milliárd forintból megvalósult beruházás szinte teljes egészében önerőből létesült.
A Kravtex tehát eladatlan buszaival várja a közbeszerzési pályázatot, az Ikarus márkanevet megszerzett Magyar Autóbuszgyártó Kft. azonban már másfél éve áll. Ennek ellenére a BKV a múlt héten bejelentette: mozgáskorlátozottak számára is biztonságosan használható, alacsony padlós, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett Ikarus 187V csuklós szállítja az utasokat munkanapokon a 7-es, hétvégeken pedig a 109-es vonalon. Az akció szépséghibája, hogy összesen ez az egy új Ikarus készült el a Műszertechnika és az Auto Rad Controlle Kft. (ARC) tulajdonában lévő Magyar Autóbuszgyártónál – és ez is két éve.
Liptai Árpád, az ARC ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: miután hasztalan vártak a közbeszerzési pályázatokra, a munkásokat átcsoportosítottak a csoport más vállalataihoz, a buszgyártás természetesen áll, az egyetlen Ikarus 187V-t pedig bérbe adták a fővárosi közlekedési vállalatnak.
Ugrásra készen
A NABI megrendelési és foglalkoztatási gondok közt mutatta be tavaly augusztusban a magyar piacra tervezett új elővárosi-helyközi buszát. Az elődmodellt, a városi Sirius buszt 2,5 millió dolláros fejlesztés révén az amerikai piacon nagy sikert aratott NABI BRT formatervét és konstrukciós alapjait felhasználva hozták létre nyolc hónap alatt. Az alapkonstrukció lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi-helyközi szóló vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz- vagy akár hidrogénhajtású kivitelt is készítsenek belőle.
„Az amerikai piacra irányuló folyamatos fejlesztéseink mellett a magyar és az európai piacokra is rendelkezünk a legmodernebb igényeket kielégítő autóbuszcsaláddal. A múlt év folyamán bemutatott Sirius autóbuszaink az európai típusbizonyítvány birtokában készen állnak arra, hogy a régóta várt magyar autóbusz-beszerzési tendereken is eséllyel indulhassanak” – foglalta össze Baranyai Ferenc, a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
Ha a hazai közlekedési vállalatok vásárolnának belőle, nem kellene állandóan leépítésektől tartaniuk a vállalat dolgozóinak. A NABI számításai szerint az elöregedett buszállomány fenntartása két-háromszoros költséget jelent a modern járművekkel szemben. A gyártó által végzett számítások azt mutatják, hogy 500 új, hazai autóbusz beszerzése mintegy kétezer főnek biztosít munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további ezer embernek jelent megélhetést. Emellett a magyar autóbuszok vételárának 16–18 százaléka közvetlenül megjelenik az államkasszában adó és egyéb bevételek formájában.