szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagy hatalmat szerzett főszponzorként a McDonald's az olimpiai közétkeztetésben, meghatározhatja ugyanis, hogy mit szerepeltethetnek a vendéglők étlapjukon a játékok ideje alatt – sült krumplit például nem, azt csak a gyorsétterem lánc árulhat.

A McDonald’s a 2012-es Londoni Olimpia egyik fő szponzoraként sok mindenbe beleszólhat – például abba is, hogy az esemény helyszínein árusító többi étterem mit tehet rá az étlapjára.

A gyorsétteremlánc ugyanis a támogatói szerződésre hivatkozva rávette az olimpia szervezőit, hogy tiltsák meg a többi étteremnek a sült krumpli árusítását – kivéve, ha azt hallal kínálják. Így tehát ha valaki egy jó kis rántott hús-sült krumpli együttesre végyik, akkor két lehetősége van – írja a retail.hu. Vagy megveszi a húst, majd vásárol hozzá egy adag krumplit a McDonald’s-ban, vagy a hús mellé vesz fish&chips-et, de a halat otthagyja. A rendelkezés több, mint 800 éttermet érint.

AP

Az étkezdék vezetői semmit sem tehetnek az ultimátumszerű szabály ellen, és előre is elnézést kérnek az olimpia látogatóitól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!