A McDonald's lenyúlta az olimpiai sült krumpli piacot

Nagy hatalmat szerzett főszponzorként a McDonald's az olimpiai közétkeztetésben, meghatározhatja ugyanis, hogy mit szerepeltethetnek a vendéglők étlapjukon a játékok ideje alatt – sült krumplit például nem, azt csak a gyorsétterem lánc árulhat.

  • hvg.hu hvg.hu
A McDonald's lenyúlta az olimpiai sült krumpli piacot

A McDonald’s a 2012-es Londoni Olimpia egyik fő szponzoraként sok mindenbe beleszólhat – például abba is, hogy az esemény helyszínein árusító többi étterem mit tehet rá az étlapjára.

A gyorsétteremlánc ugyanis a támogatói szerződésre hivatkozva rávette az olimpia szervezőit, hogy tiltsák meg a többi étteremnek a sült krumpli árusítását – kivéve, ha azt hallal kínálják. Így tehát ha valaki egy jó kis rántott hús-sült krumpli együttesre végyik, akkor két lehetősége van – írja a retail.hu. Vagy megveszi a húst, majd vásárol hozzá egy adag krumplit a McDonald’s-ban, vagy a hús mellé vesz fish&chips-et, de a halat otthagyja. A rendelkezés több, mint 800 éttermet érint.

AP

Az étkezdék vezetői semmit sem tehetnek az ultimátumszerű szabály ellen, és előre is elnézést kérnek az olimpia látogatóitól.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.