Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Stadler Rail csoport 3,5 milliárd forintos beruházással teljesítménynövelő, valamint egy új tevékenységet meghonosító fejlesztést valósít meg szolnoki gyárában - jelentette be a svájci központú vasútijármű-gyártó csoport ügyvezető alelnöke szerdán az alapkő-letételi ünnepségen. Czomba Sándor államtitkár vasúti hasonlatot használt az egész magyar gazdaságra.
Az új beruházással a Stadler jelentősen megnöveli a szolnoki ipari parkban lévő gyár kocsiszekrénygyártó kapacitását, amely évi 220-ról 370-re emelkedik jövőre - mondta Jürg Gygax. A bővítés révén a Stadler egy új tevékenységet is Magyarországra hoz: Szolnokon építi ki a forgóváz-revízióért felelős kompetenciaközpontját.
Jürg Gygax beszédében felidézte a Stadler Rail Csoport magyarországi, ezen belül szolnoki fejlesztéseit. Hozzátette, a magyarországi érdekeltség a svájci és a németországi után a csoport harmadik legnagyobb divíziójává válik.
Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy a Stadler mostani döntése azt bizonyítja, az eddigi tapasztalatai alapján bízik Magyarországban és az itteni munkaerőben. Kiemelte, hogy az új beruházás 230 munkahelyet teremt a versenyszférában, és ennél jobb üzenet a gyárnak helyet adó Szolnok számára nem is lehet.
A politikus egy vasúti hasonlattal élve úgy fogalmazott: "vakvágányon járt az ország az elmúlt időszakban, és erről megfelelő pályára állítani nem egy egyszerű feladat. Az egyedüli járható vágány az, amelyre most Magyarország ráállt".
Czomba Sándor a svájci alelnök, Jürg Gygax felvetésére, hogy máris keresnek jó hegesztőket a gyárba, megígérte, szakképzéssel, átképzéssel megoldják azon cégek gondját, amelyek nehezen találnak dolgozókat a hiányszakmákban.
Szalay Ferenc polgármester (Fidesz) emlékeztetett arra, hogy a városban a rendszerváltás után ipari nagyüzemek sora szűnt meg, ezért új struktúrát kellett kialakítani, és ebben a Stadler nagy segítségére volt Szolnoknak. Reményét fejezte ki, hogy a svájci vasútijármű-gyártó cég tevékenysége jótékony hatással lesz a MÁV Gépészet helyi üzemének fejlődésére is.
A Stadler szolnoki üzeme 2009-ben kezdte meg működését, azóta a cégcsoport folyamatosan fejleszti, bővíti a gyár tevékenységét. Az üzem villamos- és dízel-, normál és széles nyomtávolságú, egyszintes és emeletes vonatok alumínium kocsiszekrényeinek hegesztését és fényezését végzi. A gyár létrehozásával a Stadler új tevékenységet honosított meg Magyarországon, az itteni leányvállalat pedig mára már Európa egyik legkorszerűbb alumíniumhegesztő üzemének számít.
A most bejelentett bővítéssel a társaság csaknem megduplázza teljesítményét, az eredetileg évi 200 kocsiszekrényre tervezett üzem kapacitása jövőre már eléri a 370-et. A két beruházással létrejövő összesen 230 új munkahelyből 150 keletkezik a Stadler kocsiszekrényüzemében. A szolnoki leányvállalat jelenleg 350 embert foglalkoztat, ebből 280 saját alkalmazott, 70 pedig bérelt munkaerő.
A beruházást követően minden olyan Stadler-jármű forgóvázának revízióját Szolnokon végzik, amelynek karbantartását eredetileg nem a gyártó vagy az üzemeltető látja el. A revíziós központ szervezetileg a Stadler Rail Csoport karbantartási divíziójához tartozik majd, a munkát pedig a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó bázisa felügyeli. A kapacitástervezéstől függően a központ 50-70 új munkahelyet hoz létre.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.