szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A potenciális piac nagysága minden korábbinál fontosabb szerepet tölt be a terjeszkedés irányának meghatározásánál. Az első hét legvonzóbbként megjelölt ország a 2011-es globális GDP felét adta.

Második éve magasan Kína vezeti a cégek számára legtöbb lehetőséget nyújtó terjeszkedési célpontok listáját, de a BRIC országok mindegyike rendkívül népszerű - derül ki a BDO nemzetközi számviteli cég globális felméréséből.

A BDO 14 ország és térség pénzügyi igazgatóit (CFO) kérdezte arról, mely országokban szándékoznak globális stratégiájuk részeként terjeszkedni. A válaszok alapján felállított úgynevezett globális piaci lehetőség mutatója szerint ma egyértelműen Kínát jelölik meg a szakemberek legkedvezőbb terjeszkedési célpontként, utána az Egyesült Államok, Brazília, India és Németország következik.  

A felmérésből az is kiderül, hogy a cégek terjeszkedési stratégiáját ma elsősorban a kiszemelt piacok nagysága, a helyi infrastruktúra, az emberi erőforrások, a piacra lépési lehetőségek nehézségi foka, a fogyasztói piac mérete és az olcsó munkaerő határozza meg. A potenciális piac nagysága minden korábbinál fontosabb szerepet tölt be: az első hét legvonzóbbként megjelölt ország a 2011-es globális GDP felét adta. 

A BRIC országok - Brazília, Oroszország, India és Kína - népszerűsége az előző évi felméréshez képest számottevően megnőtt: míg tavaly csupán a CFO-k 29 százaléka tartotta ezeket vonzó és reális terjeszkedési célpontnak, idén már a válaszadók fele jelölte meg valamelyik BRIC-országot leendő piacai között. Az országcsoport népszerűségének felfutásához az eurózóna gondjai és a fokozódó bizonytalanság is hozzájárultak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!