szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A válságot ugyancsak megszenvedő állásközvetítő portálok 2010 óta ismét növekvő bevételt produkálnak a régióban. A javuló eredmények felkeltették a befektetők érdeklődését is, mint azt a napokban sikerrel lezárult hazai tranzakció is bizonyítja, amelynek keretében a finn Alma Media - a KBC Securities közreműködésével - megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és álláskereső portáljait 24 millió euróért.

Sikerrel lezárult a napokban az az internetes médiapiaci tranzakció, amelynek során az Alma Media finn médiavállalkozás 24 millió euróért megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és -kereső portáljait. A megvásárolt álláshirdetési portálok számos országban, így Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában és Bosznia Hercegovinában is meghatározó piaci jelenléttel rendelkeznek. A megvásárolt portfólió részesedés-arányosan 8,5 millió euró bevétellel és 2,8 millió euró EBITDA-val (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel) rendelkezik.

„A válság kezdetén az online álláshirdetési piac is jelentősen visszaesett Kelet-Európában, de 2010-től újra növekedni kezdett, olyannyira, hogy az elmúlt két évben a régió egyes országai közül a piac évi 10 százalékot meghaladó mértékben bővült” – mondta Herczku György a tranzakcióban az Alma Media pénzügy tanácsadójaként közreműködő KBC Securities corporate finance üzletágának vezetője.

Új befektetésével és két korábbi akvizíciójával az Alma Media rövid időn belül Kelet és Közép-Európa online álláshirdetési és keresési piacának meghatározó szereplőjévé vált. A tranzakcióban közreműködő KBC Securities továbbra is az egyik legaktívabb M&A tanácsadó Magyarországon és a kelet-európai régióban, cégeladásokban vagy éppen akvizíciókon keresztüli terjeszkedésben segítve ügyfeleit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!