szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A transzparencia egyre fontosabbá válik a termékek, különösen az élelmiszerek eladhatóságában. Több sikeres külföldi példa hatására a Lidl hazai áruházaiban is felismerték, hogy eladásösztönző hatása van annak, ha találkozhatunk a termelő nevével és arcával.

Egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai termelő állította elő: ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a Lidl például 34-ről 52 százalékra emelte termékkínálatában a magyar termékek részarányát 154 hazai üzletében.

Persze van még hova fejlődni: egy biotermékeket forgalmazó bajorországi projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon. „Magyarországon is elindultunk ezen az úton, több hazai termelő arcával és nevével találkozhatnak vásárlóink áruházainkban” – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.

„A termék transzparencia nem divat, hanem jogos igény a vásárlók részéről, amire egyre nagyobb hangsúlyt kívánunk fordítani a jövőben”- tette hozzá Grósz Jenő. Jelenleg 202 magyar beszállító közel 700 terméke szerepel a Lidl hazai áruházaiban, azaz mintegy 50 százalékkal több magyar termék jelent meg a polcokon az elmúlt öt év során, ezért is fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, honnan származik az élelmiszer, amely a kosarukba kerül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!