Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Megújítja névadó termékét a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény Pepsi új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagydobra verni. Amerikában már kapható az új Pepsi.
Teljes titokban megváltoztatja a kalóriaszegény Pepsiben felhasznált édesítőszereket a PepsiCo, az újdonságot már árulják, de csak januárban indul a reklámkampány, de abban sem részletezik, milyen új mesterséges anyagot visz be a szervezetébe a vásárló – írja a Napi Gazdaság Online. A cég korábban az aszpartam nevű mesterséges cukorpótlót használta, ám ez az anyag érzékeny a hőre, könnyen elbomlik, s ezzel ihatatlanná teszi a light kólát. A nyáron a PepsiCo nem kommentálta azokat a híreket, amelyek szerint új édesítőkkel próbálkozik. A cég a többi élelmiszer-ipari vállalathoz hasonlóan nem szívesen beszél az adalékanyagokról, ugyanis a fogyasztók egyre gyanakvóbbak ezekkel szemben.
A PepsiCo csak azt szeretné, ha az elkészült ital hosszabb ideig tartaná az ízét, ezért ennél többet nem fog elárulni az újításról, leszámítva persze, hogy a felhasznált anyagokat fel kell majd tüntetnie az üdítők címkéin. Az új összetevőkkel előállított Pepsik már megjelentek az amerikai boltok polcain, de nem kapkodják el a váltást, hanem a készletek kifogyásával párhuzamosan, fokozatosan vezetik be a piacra az újdonságot.
A PepsiCónak minden oka megvan arra, hogy felfrissítse fő márkáját. A harmadik negyedévben két százalékkal esett termékeinek értékesítése Észak-Amerikában, ami az ilyen típusú italok piacának 1998 óta tartó zsugorodására vezethető vissza. A kalóriaszegény Pepsi hetedik a szénsavas üdítők rangsorában, piaci részesedése 4,9 százalék - derül ki a Beverage Digest adataiból. Ezzel szemben 2000-ben még 5,3 százalék volt a részesedése.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kilátogatott még a pályára Anya Taylor-Joy, de a magyar celebek is képviseltették magukat Liptai Claudiától Dobó Katáig.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.