szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megújítja névadó termékét a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény Pepsi új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagydobra verni. Amerikában már kapható az új Pepsi.

Teljes titokban megváltoztatja a kalóriaszegény Pepsiben felhasznált édesítőszereket a PepsiCo, az újdonságot már árulják, de csak januárban indul a reklámkampány, de abban sem részletezik, milyen új mesterséges anyagot visz be a szervezetébe a vásárló – írja a Napi Gazdaság Online. A cég korábban az aszpartam nevű mesterséges cukorpótlót használta, ám ez az anyag érzékeny a hőre, könnyen elbomlik, s ezzel ihatatlanná teszi a light kólát. A nyáron a PepsiCo nem kommentálta azokat a híreket, amelyek szerint új édesítőkkel próbálkozik. A cég a többi élelmiszer-ipari vállalathoz hasonlóan nem szívesen beszél az adalékanyagokról, ugyanis a fogyasztók egyre gyanakvóbbak ezekkel szemben.

A PepsiCo csak azt szeretné, ha az elkészült ital hosszabb ideig tartaná az ízét, ezért ennél többet nem fog elárulni az újításról, leszámítva persze, hogy a felhasznált anyagokat fel kell majd tüntetnie az üdítők címkéin. Az új összetevőkkel előállított Pepsik már megjelentek az amerikai boltok polcain, de nem kapkodják el a váltást, hanem a készletek kifogyásával párhuzamosan, fokozatosan vezetik be a piacra az újdonságot.

A PepsiCónak minden oka megvan arra, hogy felfrissítse fő márkáját. A harmadik negyedévben két százalékkal esett termékeinek értékesítése Észak-Amerikában, ami az ilyen típusú italok piacának 1998 óta tartó zsugorodására vezethető vissza. A kalóriaszegény Pepsi hetedik a szénsavas üdítők rangsorában, piaci részesedése 4,9 százalék - derül ki a Beverage Digest adataiból. Ezzel szemben 2000-ben még 5,3 százalék volt a részesedése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!