Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.
Megszületett az első együttműködési és egyben jelentős üzleti megállapodás, amelyet a Szentkirályival kötött Szaúd-Arábia: 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre érkezett a szaúdi megrendelés. A prémium kategóriás magyar terméket Szaúd-Arábia 5 csillagos szállodáiban, szupermarketekben és repülők fedélzetén értékesítik, kizárólagos joggal. A jelenlegi szállítmány március első hetében indul és további megrendelések is kilátásban vannak.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a közelmúltban kezdte exportálni a Szent Márton-szigetre és Panamába termékeit, így jelenleg már 45 országba szállít ásványvizet, és abból készült üdítőket, gyermekpezsgőket. A márka az arab országok közül eddig is jelen volt Kuvaitban, az Egyesült Arab Emirátusokban, Bahrainben és most Szaúd-Arábia is az export piacok közé került. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz értékesítését tervezi, amelynek nagy részét Szaúd-Arábiába szánják. Az arab országok lakóinak jelentős része a tengervízből kinyert, tisztított, sótlanított vizet fogyaszt – ez az arány Szaúd-Arábiában 70 százalék. Egyre nagyobb teret hódítanak azonban az Európából érkező prémium kategóriás ásványvizek, évről-évre nő az ilyen jellegű import termékek mennyisége.
Az együttműködés a magyar kormány által 2011-ben indított Arab-Magyar Gazdasági Fórum közreműködésével jött létre. Ezzel a Szentkirályi az első olyan magyar vállalkozás, amelyik ilyen formában kötött exkluzív üzleti megállapodást a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítése érdekében.
Az ásványvízgyártó társaság kapacitása a folyamatos beruházásoknak köszönhetően 2013-ban eléri az évi 500 millió litert. Az értékesítés döntő részét a belföldi eladások jelentik, de egyre nő az export is: 2012-ben kétszer annyit szállítottak külföldre, mint az azt megelőző évben. A Szentkirályi ásványvíz és az abból készült termékek exportja a teljes éves árbevétel 12,5 százalékát tette ki tavaly.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A szexet kínálók és a digitális izgalomra vágyók Covid alatti egymásra találása röpítette az egekbe az OnlyFanst, melyen most jó pénzért túladna a nyilvánosságot kerülő tulajdonosa.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.
A fürdő üzemeltetője továbbra is a Budapest Gyógyfürdői Zrt. marad, amely szintén előnyösnek tartja az egyes helyiségek mostani adásvételét.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset.