szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A múlt évben egyértelműen csökken az engedély nélküli szerencsejáték szervezők hirdetési kedve. Kifejezetten a televízóban megjelent reklámok alapján tavaly összesen 615 millió forint értékű reklámot lehet ehhez a hirdetői körhöz kötni.

A piac szűkül, így a hirdetési kedv is csökken, egyre kevesebben engedhetik meg maguknak a drága tv-hirdetéseket, így azok száma csökkent – írja az ittapiros szerencsejáték blog. Az elmúlt évben az engedély nélküli szerencsejáték szervezők összesen 70 százalékkal kevesebb, szám szerint 2275 tv-reklámot közöltettek le.

Változott a reklámozók összetétele is. A chilipoker, amely 2011-ben még az összes hirdetés 30 százalékát jegyezte, tavaly már nem hirdetett egyáltalán, új belépő viszont az Unibet. Nőtt a bet 36, de csökkent a PokerSatrs, a bwin, valamint  a Full Tilt reklámozói kedve is.

 

2011

2102

 darabszázalékdarabszázalék

bet365.com

415556325

Betfair Fogadó Közösség

121200

bwin.com

12811738217

chilipoker.com

15762000

chilipoker.net

21592800

fulltiltpoker.com

10681438417

pokerstars.net

10961463128

Unibet

0031514

forrás: ittapiros.com

A múlt évben a hirdetések legnagyobb részét (listaáron csaknem 200 millió forint értékű tv-reklámot) az olimpia ideje alatt júniusban adták, le de szorosan ezt követi a november hónap, amikor a Full Tilt újraindult.

A hirdetések 46 százaléka pókerrel kapcsolatos volt, 39 százaléka sportfogadással, míg 15 százaléka kaszinóhirdetés volt.

Menyiben fog ez a helyzet változni 2013-ban? Nehéz előre megbecsülni. Ha megvalósul a tervezett távszerencsejáték-szabályozás és bevezetik az IP-szűrést, és uram bocsá' hirdetési tilalom is lesz, akkor nagy valószínűséggel ez a piac még kisebb lesz, ha tovább folyik az időhúzás, várakozás, akkor valószínűleg növekedni fog.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!