Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Stratégiai partnerségi megállapodást kötött a kormány és az Audi Hungaria Motor Kft. A Parlamentben tartott keddi aláírási ünnepségen Orbán Viktor miniszterelnök arról beszélt, hogy az Audival létrejött megállapodásnak köszönhetően Magyarország jó eséllyel állja majd az európai adó-, költség- és technológiai versenyt.
Az Audi és általában a vezető német ipari cégek, valamint a magyar kormány felfogása a modern gazdaságról egybeesik - mondta beszédében a kormányfő. "Mi úgy gondoljuk, hogy az európai gazdaságban adó-, költség- és technológiai verseny lesz a jövőben is": adóügyekben a magyar kabinetnek, a költségekben a kormánynak és a nagy cégeknek együtt, a technológiában pedig a vállalatoknak kell versenyképeseknek lenniük - jelentette ki. Szólt arról is, hogy "az Audi úgy látja a jövőt, ahogy mi, magyarok is látni szeretnénk", vagyis nem egyszerűen egy nagy összeszerelő üzemként képzeli el Magyarországot, hanem "magas hozzáadott értékkel dolgozó és csúcsminőséget kibocsátó high-tech vállalkozások sűrű szövésű hálózataként is".
Orbán Viktor elmondta, hogy a megállapodás aláírása előtt megbeszélést folytatott az Audi vezérkarával, és áttekintették azokat a fejlesztéseket, amelyekről korábban állapodtak meg, valamint azokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a gyárnak helyet adó győri városrész újabb kapacitásokat tudjon befogadni.
Az Audi nem egyszerűen egy gyár Magyarországon, "hanem az a gyár, amelyben a magyarok megbízhatnak" - vélekedett a miniszterelnök, amit azzal magyarázott, hogy az Audi az 1990-es években fektetett be nálunk, amikor még senki sem tudta, mi lesz Magyarországból, ráadásul 2010-ben, amikor beütött a válság Európában, az autógyár további magyarországi fejlesztést jelentett be. A kormányfő jelezte azt is, hogy az Audi évente mintegy másfél milliárd euró értékben vásárol termékeket Magyarországon működő beszállítóktól.
Orbán Viktor úgy fogalmazott, az autógyártókkal kötött stratégiai megállapodások "mindig közel vannak a szívünkhöz", hiszen valaha Magyarország is gyártott autót, a magyar embernek pedig a saját kocsi és az a gondolat, "hogy bemegyek a boltba, és veszek egy autót", maga a szabadság. Vagyis az autógyártás és -tulajdonlás a magyar emberekben összekapcsolódott a szabadságvággyal - tette hozzá. Szavait azzal zárta, hogy a nyáron újabb gyáravatás lesz Győrben.
Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja azt mondta, a most megkötött megállapodással megünneplik és megerősítik a magyar kormány és az Audi közötti jó együttműködés sokéves hagyományát. Hangsúlyozta, az Audi Hungaria még mindig a világ legnagyobb motorgyára, és az Audi-család sikeres tagja. "Az a döntésünk, hogy termelő kapacitást hoztunk létre Győrben, egyértelműen helyes volt" - jelentette ki.
Mint fogalmazott, cégük nem egy sziget a magyar gazdaságban, hiszen szorosan együttműködnek sok más magyarországi üzemmel és beszállítóval. Dolgozóikkal, beszállítóikkal és szolgáltatóikkal együtt összesen immár 15 ezer ember járul hozzá a gyár és a magyar gazdaság sikeréhez - hívta fel a figyelmet, emlékeztetve egyúttal arra is, hogy meghonosították a duális szakképzés német koncepcióját, amellyel nemcsak a cégnek, hanem Nyugat-Magyarországnak is jó szakembereket, értelmiségieket képeznek.
Az ünnepségen Frank Dreves bemutatta az Audi Hungaria Motor Kft. kilencezredik munkavállalóját, aki fejlesztő mérnökként dolgozik majd. A húszéves jubileumát ünneplő Audi Hungaria Motor Kft. alapítása óta több mint 23,6 millió motor és 580 ezer jármű készült. A gyártóterület 1994 óta az akkori 240 ezer négyzetméterről négymillió négyzetméterre nőtt, ezzel az Audi Hungaria az ország legnagyobb gyártó vállalata és a világ legnagyobb motorgyára - olvasható a rendezvényen kiosztott tájékoztatóban, amelyben jelezték azt is, hogy a jubileumi évben az Audi Hungaria jelentős esemény előtt áll, ugyanis megkezdődik az Audi A3 egy új változatának sorozatgyártása Győrben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.