szerző:
MTI

A béren kívüli juttatások rendszerének tavalyi újraszabályozása drasztikusan szűkítette a cafeteria-piacot, ezért a francia tulajdonú Sodexo Pass Hungária Kft. újragondolta stratégiáját, és létrehozta Ösztönző Megoldások elnevezésű üzletágát.

A tavaly ősszel indult új üzletág az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig – közölte a cég. Az Ösztönző Megoldások üzletág az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésével, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésével, valamint üzleti ajándékozással foglalkozik.

A Sodexo közlése szerint jelenleg mintegy 150 ügyfél használja az ösztönző megoldásokat, az ügyfelek fele kifejezetten vásárlói promócióra. A cég Magyarországon az idén a bevételek stabilizálására számít, de részleteket nem közölt arról, az összbevétel mekkora részét várják az új üzletágtól.

A céginformációs adatok szerint a 2011. augusztus 31-én zárult üzleti évben a Sodexo Pass Hungária Kft. több mint 1,6 milliárd forintos üzemi nyereséget ért el, szemben az előző évi 1,26 milliárd forinttal, és a társaság adózás előtti eredményét is növelni tudta. Az előző üzleti évről még nincsenek számadatok, a cég annyit közölt, hogy a 2011 éves kibocsátási volumennek mindössze 15 százalékát tudták megtartani.

A Sodexo saját kutatására hivatkozva közölte, a fogyasztói promóciós és az értékesítési csatornák ösztönzésére fordított költések összesen mintegy 170 milliárd forintot tesznek ki évente. Az Ösztönző Megoldások üzletág több részből áll: az egyik az utalványos része, de emellett bónusz program néven webalapú platformhoz kapcsolva kínálnak motivációs megoldást, amely tanácsadói szolgáltatással is kiegészül.

Az Ipsos reprezentatív felmérésére hivatkozva a Sodexo kiemelte, a 18-59 éves korosztály jelentős részét megmozgatják a nyereményjátékok: a megkérdezettek 53 százaléka részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény.

A Sodexo a cafeteria-rendszer átalakítása előtt 34 százalékos részesedéssel rendelkezett Magyarországon az utalványok piacán. Tavaly a teljes cafeteria-piac mintegy 12, az utalványos piac pedig közel 25 százalékkal esett vissza az országban – tették hozzá. A cafeteria-rendszer átalakítása miatt a Sodexo Magyarországon átszervezésre kényszerült, így jelenleg a 2012 januári létszám harmada dolgozik a vállalatnál.

A Sodexo továbbra is foglalkozik béren kívüli juttatásokkal, 2012-ben indította  teljes körű cafeteria szolgáltatását, amellyel célja a HR-es adminisztrációs terhek és költségek csökkentése – közölte a cég.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Találkozott megmentőivel a lány, akit egy trolin ért a hirtelen szívhalál

Találkozott megmentőivel a lány, akit egy trolin ért a hirtelen szívhalál

“Több mint félmillió jól képzett embert vesztettünk” – a németeket is sújtja az elvándorlás

“Több mint félmillió jól képzett embert vesztettünk” – a németeket is sújtja az elvándorlás

Nem lehet akármivel tisztítani az Apple 2,2 millió forintos monitorát

Nem lehet akármivel tisztítani az Apple 2,2 millió forintos monitorát

Diszkriminatívra sikerült az indiai állampolgársági törvény módosítása

Diszkriminatívra sikerült az indiai állampolgársági törvény módosítása

Meghalt az ember, aki elterjesztette a jeges vödrös kihívást

Meghalt az ember, aki elterjesztette a jeges vödrös kihívást

Addig növelte a nyomást a NASA, míg szét nem durrant a legújabb rakétája

Addig növelte a nyomást a NASA, míg szét nem durrant a legújabb rakétája