Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem zavarja a nehéz gazdasági helyzet a nagy nemzetközi márkákat abban, hogy bővítsék gyári outlet üzleteiket a biatorbágyi bevásárlófaluban. A német Mustang Jeans kétszeresére növelte boltja területét, míg az olasz Geox cipő egyenesen a kelet-közép-európai régió legnagyobb gyári outletét nyitotta meg idén tavasszal. A legújabb fejlesztést az Olymp jegyzi, akik egy új márkát is hoztak a magyar piacra. A bizalom indokolt: az értékesítés volumene jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményeket a Premier Outletben, míg az átlagos költés 4,48 százalékkal javult.
A nagy nemzetközi márkák az elmúlt évek nehézségei ellenére is bíznak a magyarországi outlet értékesítésben, és új beruházásokkal, megújult koncepcióval vannak jelen a Premier Outletben. A MUSTANG farmermárka áprilisban nyitotta meg az eddigihez képest kétszeres területű outlet üzletét, amely jelenleg az egyik legnagyobb árukészlettel ellátott üzlet Európában. Az új boltban a termékportfólió is bővült, a német anyacég raktárából érkező farmerek, bőrdzsekik és cipők mellett fehérneműk is kerültek a polcokra.
A Geox, a légáteresztő modelljeiről ismert cipőmárka közép-kelet-európai terjeszkedésének részeként reprezentatív, 200 nm-es eladótérrel rendelkező outlet üzletet nyitott szintén tavasszal, amely az ausztriai Parndorf központban található boltot is felülmúlja. A Helly Hansen anyacég átvette márkaboltja üzemeltetését a helyi kereskedőtől, és új áruválasztékot hozott; forgalma ezt követően jelentősen emelkedett. Májusban az OLYMP fejlesztett; az eladótér növelésével, teljes designváltással és egy új, különösen jó árú márkával, a Marvelis-szel indította a szezont.
A vállalatok bizalma indokolt, hiszen az outlet értékesítési mutatója jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi hasonló időszakot, az átlagos költés pedig 4,48 százalékkal nőtt. A fent felsorolt márkák a fejlesztések óta a center TOP 10 üzlete közé kerültek.
"Azok a márkák tudnak talpon maradni nálunk, akik az outlet üzletüket nem egy újabb értékesítési pontnak tekintik a sok közül, hanem átgondolt módon, kifejezetten az outlet kereskedelemre rendezkednek be – mondta Imre Csaba, a center vezetője. – Ez azt jelenti, hogy friss – az előző egy-két szezonból megmaradt – és főként változatos árukészlettel töltik fel a boltjaikat, emellett helyet kapnak Magyarországon még nem látott egyedi kollekciók egyes darabjai, illetve speciális termékek is."
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Év végén élesedne az unió erdőirtás ellen fellépő kereskedelmi rendelete, ami a világ két kedvenc barna babján túl még további öt termékcsoport behozatalát szabályozná. Sokak szerint a hatályba lépést halasztani kellene, vagy inkább hagyni az egészet a fenébe.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
A zenészek nem küldhetik azt az üzenetet, hogy nem érdekli őket, mi történik az országban, ahol játszanak – ezzel magyarázta Schiff András, hogy nem lép fel az Egyesült Államokban.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
35 fok lehet vasárnap, és ez még csak a felvezetése annak a hőségnek, ami a jövő hét első felében vár az országra.