Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem zavarja a nehéz gazdasági helyzet a nagy nemzetközi márkákat abban, hogy bővítsék gyári outlet üzleteiket a biatorbágyi bevásárlófaluban. A német Mustang Jeans kétszeresére növelte boltja területét, míg az olasz Geox cipő egyenesen a kelet-közép-európai régió legnagyobb gyári outletét nyitotta meg idén tavasszal. A legújabb fejlesztést az Olymp jegyzi, akik egy új márkát is hoztak a magyar piacra. A bizalom indokolt: az értékesítés volumene jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményeket a Premier Outletben, míg az átlagos költés 4,48 százalékkal javult.
A nagy nemzetközi márkák az elmúlt évek nehézségei ellenére is bíznak a magyarországi outlet értékesítésben, és új beruházásokkal, megújult koncepcióval vannak jelen a Premier Outletben. A MUSTANG farmermárka áprilisban nyitotta meg az eddigihez képest kétszeres területű outlet üzletét, amely jelenleg az egyik legnagyobb árukészlettel ellátott üzlet Európában. Az új boltban a termékportfólió is bővült, a német anyacég raktárából érkező farmerek, bőrdzsekik és cipők mellett fehérneműk is kerültek a polcokra.
A Geox, a légáteresztő modelljeiről ismert cipőmárka közép-kelet-európai terjeszkedésének részeként reprezentatív, 200 nm-es eladótérrel rendelkező outlet üzletet nyitott szintén tavasszal, amely az ausztriai Parndorf központban található boltot is felülmúlja. A Helly Hansen anyacég átvette márkaboltja üzemeltetését a helyi kereskedőtől, és új áruválasztékot hozott; forgalma ezt követően jelentősen emelkedett. Májusban az OLYMP fejlesztett; az eladótér növelésével, teljes designváltással és egy új, különösen jó árú márkával, a Marvelis-szel indította a szezont.
A vállalatok bizalma indokolt, hiszen az outlet értékesítési mutatója jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi hasonló időszakot, az átlagos költés pedig 4,48 százalékkal nőtt. A fent felsorolt márkák a fejlesztések óta a center TOP 10 üzlete közé kerültek.
"Azok a márkák tudnak talpon maradni nálunk, akik az outlet üzletüket nem egy újabb értékesítési pontnak tekintik a sok közül, hanem átgondolt módon, kifejezetten az outlet kereskedelemre rendezkednek be – mondta Imre Csaba, a center vezetője. – Ez azt jelenti, hogy friss – az előző egy-két szezonból megmaradt – és főként változatos árukészlettel töltik fel a boltjaikat, emellett helyet kapnak Magyarországon még nem látott egyedi kollekciók egyes darabjai, illetve speciális termékek is."
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.