szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem zavarja a nehéz gazdasági helyzet a nagy nemzetközi márkákat abban, hogy bővítsék gyári outlet üzleteiket a biatorbágyi bevásárlófaluban. A német Mustang Jeans kétszeresére növelte boltja területét, míg az olasz Geox cipő egyenesen a kelet-közép-európai régió legnagyobb gyári outletét nyitotta meg idén tavasszal. A legújabb fejlesztést az Olymp jegyzi, akik egy új márkát is hoztak a magyar piacra. A bizalom indokolt: az értékesítés volumene jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményeket a Premier Outletben, míg az átlagos költés 4,48 százalékkal javult.

A nagy nemzetközi márkák az elmúlt évek nehézségei ellenére is bíznak a magyarországi outlet értékesítésben, és új beruházásokkal, megújult koncepcióval vannak jelen a Premier Outletben. A MUSTANG farmermárka áprilisban nyitotta meg az eddigihez képest kétszeres területű outlet üzletét, amely jelenleg az egyik legnagyobb árukészlettel ellátott üzlet Európában. Az új boltban a termékportfólió is bővült, a német anyacég raktárából érkező farmerek, bőrdzsekik és cipők mellett fehérneműk is kerültek a polcokra.

A Geox, a légáteresztő modelljeiről ismert cipőmárka közép-kelet-európai terjeszkedésének részeként reprezentatív, 200 nm-es eladótérrel rendelkező outlet üzletet nyitott szintén tavasszal, amely az ausztriai Parndorf központban található boltot is felülmúlja. A Helly Hansen anyacég átvette márkaboltja üzemeltetését a helyi kereskedőtől, és új áruválasztékot hozott; forgalma ezt követően jelentősen emelkedett. Májusban az OLYMP fejlesztett; az eladótér növelésével, teljes designváltással és egy új, különösen jó árú márkával, a Marvelis-szel indította a szezont.

A vállalatok bizalma indokolt, hiszen az outlet értékesítési mutatója jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi hasonló időszakot, az átlagos költés pedig 4,48 százalékkal nőtt. A fent felsorolt márkák a fejlesztések óta a center TOP 10 üzlete közé kerültek.

"Azok a márkák tudnak talpon maradni nálunk, akik az outlet üzletüket nem egy újabb értékesítési pontnak tekintik a sok közül, hanem átgondolt módon, kifejezetten az outlet kereskedelemre rendezkednek be – mondta Imre Csaba, a center vezetője. – Ez azt jelenti, hogy friss – az előző egy-két szezonból megmaradt – és főként változatos árukészlettel töltik fel a boltjaikat, emellett helyet kapnak Magyarországon még nem látott egyedi kollekciók egyes darabjai, illetve speciális termékek is."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!