Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem zavarja a nehéz gazdasági helyzet a nagy nemzetközi márkákat abban, hogy bővítsék gyári outlet üzleteiket a biatorbágyi bevásárlófaluban. A német Mustang Jeans kétszeresére növelte boltja területét, míg az olasz Geox cipő egyenesen a kelet-közép-európai régió legnagyobb gyári outletét nyitotta meg idén tavasszal. A legújabb fejlesztést az Olymp jegyzi, akik egy új márkát is hoztak a magyar piacra. A bizalom indokolt: az értékesítés volumene jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményeket a Premier Outletben, míg az átlagos költés 4,48 százalékkal javult.
A nagy nemzetközi márkák az elmúlt évek nehézségei ellenére is bíznak a magyarországi outlet értékesítésben, és új beruházásokkal, megújult koncepcióval vannak jelen a Premier Outletben. A MUSTANG farmermárka áprilisban nyitotta meg az eddigihez képest kétszeres területű outlet üzletét, amely jelenleg az egyik legnagyobb árukészlettel ellátott üzlet Európában. Az új boltban a termékportfólió is bővült, a német anyacég raktárából érkező farmerek, bőrdzsekik és cipők mellett fehérneműk is kerültek a polcokra.
A Geox, a légáteresztő modelljeiről ismert cipőmárka közép-kelet-európai terjeszkedésének részeként reprezentatív, 200 nm-es eladótérrel rendelkező outlet üzletet nyitott szintén tavasszal, amely az ausztriai Parndorf központban található boltot is felülmúlja. A Helly Hansen anyacég átvette márkaboltja üzemeltetését a helyi kereskedőtől, és új áruválasztékot hozott; forgalma ezt követően jelentősen emelkedett. Májusban az OLYMP fejlesztett; az eladótér növelésével, teljes designváltással és egy új, különösen jó árú márkával, a Marvelis-szel indította a szezont.
A vállalatok bizalma indokolt, hiszen az outlet értékesítési mutatója jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül a tavalyi hasonló időszakot, az átlagos költés pedig 4,48 százalékkal nőtt. A fent felsorolt márkák a fejlesztések óta a center TOP 10 üzlete közé kerültek.
"Azok a márkák tudnak talpon maradni nálunk, akik az outlet üzletüket nem egy újabb értékesítési pontnak tekintik a sok közül, hanem átgondolt módon, kifejezetten az outlet kereskedelemre rendezkednek be – mondta Imre Csaba, a center vezetője. – Ez azt jelenti, hogy friss – az előző egy-két szezonból megmaradt – és főként változatos árukészlettel töltik fel a boltjaikat, emellett helyet kapnak Magyarországon még nem látott egyedi kollekciók egyes darabjai, illetve speciális termékek is."
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Óriási vita tört ki Lengyelországban néhány igazából jelentéktelen uniós támogatási tétel miatt.
Szeptember 20-ra nagy találkozót hirdetett a Digitális Polgári Köröknek.