Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Direkt Market Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol készítményének népszerűsítése során. A GVH ezért két eljárásban összesen több mint 22 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Direkt Market Kft. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy A vállalkozás 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt
állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, valamint azt állította, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat.
A vállalkozás továbbá a Biocaptol termékét népszerűsítő reklámjaiban 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (például „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként”) vonatkozó állításokat is tett. A vállalkozás az általa benyújtott iratokkal azonban nem tudta igazolni a fenti állításokat,
így azokkal szintén megtévesztette a fogyasztókat.
A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti két termékének népszerűsítése során fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Csiga Elixír termékkel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió, a Biocaptol termékkel kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírságok meghatározásánál mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatás állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.
A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénz visszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást. A hivatal egy korábbi vizsgálatában (Vj-6/2012.) szintén megállapította, hogy jogsértő magatartást folytatott a Direkt Market Kft., amikor a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy annak segítségével súlycsökkenés érhető el,
ezt az állítását azonban nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé. A GVH ezért akkor 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.