szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ismert amerikai tech guruk, köztük az Instagram és a Twitter társalapítója, valamint a Google befektetési részlege, a Google Ventures 25 millió dollárt fektetett egy különleges San Francisco-i kávéházláncba, amely már 12 éve létezik. De vajon miért most érezték úgy, hogy itt az ideje a befektetésnek?

A Blue Bottle nevű amerikai kávégyártó cég 12 éve létezik, és nagyon sikeresnek számít az USA-ban. Kávéjuk különleges pörkölésű keveréket jelent, amit jó drágán adnak. Mindössze 11 üzletük van Amerikában, főként San Franciscóban és New Yorkban. Csomagolásuk ízléses, kávézóik stílusa a startupos irodák hangulatára hajaz (bármit is jelentsen ez). Célcsoportjuk a mai kor hősei, a hipszterek, akiket általában a kreatív iparban dolgozó, vastag keretes fekete szemüveget hordó fiatal, ironikus stílusban kommunikáló szakemberekkel azonosítanak. A cég azt állítja magáról, hogy csak náluk lehet 48 órán belül pörkölt kávét inni, a vákuumlombik elvén működő japán stílusban lefőzve, ami egy hipszternek nyilván alapvető fontosságú lehet.

Mivel a vállalatnak tőkére volt szüksége a további fejlődéshez, közösségi adománygyűjtésbe kezdtek. Ennek óriási sikere keltette fel a nehézsúlyú befektetők érdeklődését, akik egyébként egykoron mind hipszterként IT guruként kezdték pályafutásukat. Ilyen nagybefektető például Evan Williams, a Twitter, vagy Kevin Systrom, az Instagram társalapítója. Ők további 25 millió dollárt dobtak össze a cégnek, mert megtetszett nekik, hogy a közösségi média ráharapott a cég adománygyűjtésére. James Freeman, a Blue Bottle extravagáns alapítója úgy reagált a hírre, hogy neki tök mindegy, hogy még 10 vagy 50 kávézót nyitnak ebből a pénzből, neki csak a kávé minősége számít.

(via Huff Post)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!