szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Korábban az Index fejlesztőcsapatánál dolgozott az a két fiatalember, akik egy új arcfelismerő eszközt alkottak. A szkennert boltokba szánják vásárlói csoportok, szokások elemzésére. Nemzetközi színtérben is gondolkodnak.

A Figyelő hetilap írta meg, hogy Erdei Sándor és Lippényi Tamás informatikusok 10 millió forintos költséggel kifejlesztettek egy új arcfelismerő szkennert Keocko néven. Az eszköz képes arra, hogy nemenként, csoportonként, életkoronként felismerje a vásárlókat az arcuk alapján. Például megmondja, hogy mikor vásárolnak egy boltban a legtöbben, és kik a visszatérő vásárlók. Nemcsak hipermarketeknek, de kisboltoknak is értékesítenék a terméket. Három év múlva azt szeretnék, ha az egész világon ismernék a Keockót. A rendszer havidíjas, a szoftver és az fizikai eszköz egyben van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!