Új találmánnyal ütheti ki a piacvezető multit a kis cég

A Soma nevű vízszűrő hatékony marketinggel veszélyeztetheti a piacvezető német gyártó pozícióját.

  • hvg.hu hvg.hu
Új találmánnyal ütheti ki a piacvezető multit a kis cég

Mike Del Ponte, amerikai fiatalember egy sokak szerint könnyebben használható és szebb vízszűrőt tervezett, mint a piacvezető, német Brita gyártó termékei. A termékhez ügyes közösségi marketinget is kapcsolt, mely szerint a Soma nevű vízszűrője természetes alapanyagból (pl. kókuszbélből) készült, így környezetbarát. Az ötlet része, hogy aki megvesz egy ilyen vízszűrőt, az karitatív környezetvédő szervezeteket is támogat.

A vízszűrőt, és a hozzá tartozó szép üveget webshopján keresztül lehet megrendelni. Mivel a szűrő egy idő múlva elhasználódik, 60 naponta cserélni kell, ám a betéteket a cég ingyenesen kiszállítja a vásárlóinak. Az értékesítés újdonsága az, hogy a csereszolgáltatást előfizetési csomagokhoz kötik. Az alapcsomag ára 49 dollár, azaz 11 ezer forint, ehhez egyetlen csere jár. Az egy éves ingyenes kiszállítás 99 dollárba (6 csere), a két éves "szervíz" 149 dollárba kerül (12 csere). Minden előfizetési csomag után 5 dollárt kapnak a karitatív szervezetek.

A fiatalember a válllakozásához szükséges pénzt a Kickstarteren, a közösségi adománygyűjtő oldalon szedte össze ötletével 2012-ben. Cégébe tavaly júliusban 3,8 millió dollárral (863 millió forinttal) szállt be két kockázati tőkés társaság.

(via TechCrunch)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.