Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Éjfél óta sztrájkol a Lufthansánál és a Germanwingsnél szolgálatot teljesítő 5400 pilóta. A légitársaságok több ezer járatot töröltek emiatt.
A Lufthansa körülbelül 3800 szerdai, csütörtöki és pénteki járatát nem indítja el, ez 425 ezer utast érint. A sztrájk a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és a Germanwings légitársaság járatait érinti, a csoport többi cégét (Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa CityLine, Air Dolomit) nem.
A Germanwings 1132 járatából csak körülbelül 600 száll majd fel.
Budapesti járatai közül a Lufthansa 52-t törölt a szerdától péntekig tartó időszakban: az összes szerdai, csütörtöki, pénteki frankfurti és düsseldorfi járatot, a müncheniek közül a szerda estit, a csütörtök reggelit és kora délutánit, a péntek reggelit és a késő délutánit, valamint a szombat reggelit. A Germanwings szerdai gépei közül a délelőtti stuttgarti és a hamburgi megérkezik majd Budapestre, a kölni és az esti stuttgarti viszont nem indul el.
A Vereinigung Cockpit szakszervezetnél azért sztrájkolnak, mert nem tudtak megegyezni munkaadóikkal a fizetések és a korkedvezményes nyugdíjazás feltételeiről. A Lufthansa SCORE nevű reorganizációs programja közepén tart, ennek lényege, hogy az üzemi eredményt a 2011-eshez képest 1,5 százalékkal emeljék, főként a hatékonyság növelésével. Ennek része a fizetésekről való megállapodás is. A földi kiszolgáló személyzettel, a légiutas-kísérőkkel már megállapodtak, de a pilótákkal még nem.
A légitársaság felmondta a korábbi, korkedvezményes nyugdíjba vonulásra vonatkozó megállapodást. A szakszervezet azonban úgy látja, hogy pilóták munkája nagyon stresszes, ezért továbbra is biztosítani kellene a korkedvezményes nyugdíj lehetőségét.
Legutóbb 2010-ben volt a Lufthansánál pilótasztrájk, akkor az 5400 pilótát képviselő szakszervezet négynapos munkabeszüntetést hirdetett, de az első nap után leállította az akciót.
A Lufthansa hétfői közleménye szerint az eddiginél jobb ajánlatot tettek a pilótáknak, ezért érthetetlennek tartják a sztrájkot. A légitársaság becslései szerint a háromnapos munkabeszüntetés több tízmillió eurójába kerülhet a cégnek.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.