Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"322214e7-6b2c-4ca1-8f84-46b11f3d3998","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Van, aki a kedvenc kaliforniai borától válik meg, más a Netflix-előfizetését mondta le. Két, Donald Trump intézkedéseivel célba vett ország, Kanada és Dánia polgárai a személyes bojkottot választották tiltakozásul. ","shortLead":"Van, aki a kedvenc kaliforniai borától válik meg, más a Netflix-előfizetését mondta le. Két, Donald Trump...","id":"20250409_trump-kanada-dania-vamok-bojkott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/322214e7-6b2c-4ca1-8f84-46b11f3d3998.jpg","index":0,"item":"93dcbf08-cf08-4f5e-acad-5fd3a0f8f6eb","keywords":null,"link":"/elet/20250409_trump-kanada-dania-vamok-bojkott","timestamp":"2025. április. 09. 12:22","title":"Egyre kreatívabb módon vágnak vissza a kanadaiak és a dánok Trumpnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szűrőberendezéseket szereltek a rendszerbe, az iskolában megint „megfelelő minőségű” az ivóvíz.","shortLead":"Szűrőberendezéseket szereltek a rendszerbe, az iskolában megint „megfelelő minőségű” az ivóvíz.","id":"20250409_vac-madach-imre-gimnazium-olomszennyezes-ivoviz-viztisztito-tankerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f.jpg","index":0,"item":"3a671423-e41f-4ee1-9aa7-38c5eccbadf0","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_vac-madach-imre-gimnazium-olomszennyezes-ivoviz-viztisztito-tankerulet","timestamp":"2025. április. 09. 11:29","title":"Hat éve derült ki, hogy ólommal szennyezett a víz egy váci iskolában, mostanra sikerült megoldani a problémát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4f78934-7c0b-4180-b2c3-9dfb3d2ab37f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Adobe a jövőben minden termékéhez készítene egy mesterségesintelligencia-ügynököt, és azt is megmutatta, ezeknek milyen szerepet szán.","shortLead":"Az Adobe a jövőben minden termékéhez készítene egy mesterségesintelligencia-ügynököt, és azt is megmutatta, ezeknek...","id":"20250410_adobe-photoshop-mesterseges-intelligencia-ugynok-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4f78934-7c0b-4180-b2c3-9dfb3d2ab37f.jpg","index":0,"item":"bb305d2d-7853-4fb4-b070-7da4b4244e43","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_adobe-photoshop-mesterseges-intelligencia-ugynok-uj-funkcio","timestamp":"2025. április. 10. 10:03","title":"Nagy változás jön a Photoshopba és a többi Adobe-termékbe, sok munkát vehet át a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7dbf4eb1-301e-4641-a43b-f2263bac21ca","c_author":"Emőd Péter","category":"360","description":"Az idén 80 éves festőművész töretlen lendülettel alkot, sőt, két éve a Budapesti Műszaki Egyetem vendégelőadójaként is aktív. A születésnapi interjúban a múlt és a jelen mellett a jövőről is szó esik. ","shortLead":"Az idén 80 éves festőművész töretlen lendülettel alkot, sőt, két éve a Budapesti Műszaki Egyetem vendégelőadójaként is...","id":"20250409_A-mu-Matzon-Akos-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7dbf4eb1-301e-4641-a43b-f2263bac21ca.jpg","index":0,"item":"caadd904-f80b-437a-b2fe-82d935604049","keywords":null,"link":"/360/20250409_A-mu-Matzon-Akos-interju","timestamp":"2025. április. 09. 14:30","title":"„Ha már túl könnyen megy, akkor abbahagyom” – beszélgetés Matzon Ákos festőművésszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","shortLead":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","id":"20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81.jpg","index":0,"item":"f3ae825b-828e-484c-99c2-f9e913b14431","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","timestamp":"2025. április. 10. 07:59","title":"48 éve gyártják, és most sokkal erősebb lett a jó öreg Lada Niva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Harmadik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250409_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e.jpg","index":0,"item":"347bb36f-3484-42ca-9f25-4da9153c7ff2","keywords":null,"link":"/elet/20250409_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-3","timestamp":"2025. április. 09. 10:26","title":"Gondolkozz velünk: áramszünet – Szexi a matek 3.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8639c2b1-1a62-499d-b9e7-d4c9e8193649","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Staller Ilona közösségi oldala arról árulkodik, hogy meggyőzte őt a Tisza Párt és Magyar Péter. A pornószínésznőtől régen sem állt távol a politika. ","shortLead":"Staller Ilona közösségi oldala arról árulkodik, hogy meggyőzte őt a Tisza Párt és Magyar Péter. A pornószínésznőtől...","id":"20250409_cicciolina-magyar-peter-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8639c2b1-1a62-499d-b9e7-d4c9e8193649.jpg","index":0,"item":"4ae5dbb3-4126-4162-9228-c63a8c25aeb8","keywords":null,"link":"/elet/20250409_cicciolina-magyar-peter-tisza-part","timestamp":"2025. április. 09. 10:37","title":"Magyar Péter Cicciolinát is maga mellett tudhatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebeb44c2-ea59-4a3d-9c0d-da1e8707c2b0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A lehetetlen lehetséges: akár 16 éves mobilon is futhat a legújabb technológia, igaz, a telepítése nem két mozdulat. Ellenben megéri: számos korszerű funkció is működik rajta.","shortLead":"A lehetetlen lehetséges: akár 16 éves mobilon is futhat a legújabb technológia, igaz, a telepítése nem két mozdulat...","id":"20250410_chatgpt-alkalmazas-iphone-3gs-fejlesztes-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebeb44c2-ea59-4a3d-9c0d-da1e8707c2b0.jpg","index":0,"item":"4d6f2196-ae3b-4927-8c6f-ea8bbc2a456e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_chatgpt-alkalmazas-iphone-3gs-fejlesztes-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 10. 16:03","title":"Megcsinálták: a kőkorszaki iPhone 3GS-en is fut a ChatGPT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két pécsi belsőépítész olyan újfajta orrszívó készüléket fejlesztett ki, ami idén elnyerte a dizájn Oscar-díjának számító Red Dot díjat is. Az ötletet az adta, hogy fiatal szülők lévén rémálom volt az gyerekorrszívó használata, végül kétéves munkával egy prémium kategóriás terméket fejlesztettek ki.
„Három évvel ezelőtt fogalmam sem volt, hogy mi az az orrszívó. Amikor a gyerekem megszületett, csak akkor szembesültem azzal, hogy nemcsak a kisfiamnak, de az egész családnak rémálom az orrszívás” – mesélte Mátrabérci Zsolt, a Nosiboo orrszívót kifejlesztő Attract Kft. egyik tulajdonosa. Bár társával, Streitmann Walterrel kipróbálták a legtöbb beszerezhető terméket, egyik típust sem kedvelték meg. Ekkor jött az ötlet, hogy csináljanak egy olyan készüléket, amely csendes, gyerekbarát formaterven alapul, könnyen tisztítható, tartós, orvosok segítségével kifejlesztett, és szabályozható a szívóereje.
Nincs hasonló termék a nemzetközi piacon
Miért fontos az orrszívó készülék használata a gyártó szerint?
- Az újszülöttek még csak orron keresztül tudnak lélegezni.
- Az eldugult orr gátolja a légzést, ezáltal nem tud a kicsi aludni, enni, cumizni.
- Az orrban pangó váladék számos betegség forrása, felülfertőződve légcsőhurut, középfül-, és arcüreggyulladás alakulhat ki.
- Az orr tisztán tartásával számos gyermekbetegség megelőzhető, a gyógyulás felgyorsítható.
- Hatékonyan alkalmazható az allergiás jellegű tünetek enyhítésére.
Zsolt szerint ugyanis csak Magyarországon divat, hogy a szülők porszívóra köthető csöveket használnak, Európában ez ismeretlen módszer, vagy ha mégis hallottak róla, furcsának tartják. A porszívót nem tartják higiénikusnak és humánusnak sem, mivel a zaj félelmet és rettegést vált ki a gyermekből. Az ottani piacon ezért inkább a kifejezetten az erre a célra kifejlesztett készülékeket vásárolják a szülők.
Léteznek kézi pumpás, elemes készülékek, illetve vákuumos elektromos gépek. Ezek azonban nem megfelelőek, mert erőtlenek vagy túl erősek, becsípik a nyálkahártyát, és nem szabályozhatók – mondja Zsolt. A legelterjedtebb a szájjal szívható berendezés, ám ez is nehezen használható, és kevésbé lehet jól tisztítani. "Az, hogy nincs hasonló termék Európában, megerősített minket abban, hogy érdemes belevágni a fejlesztésbe" – mesélik.
Dizájnkommunikáció és szabadalom
Az orrszívó fejlesztése két évig tartott, a folyamatba mérnökök és dizájnerek mellett szakorvosokat és szabadalmi ügyvivőt is bevontak. A céljuk az volt, hogy olyan prémium orvostechnikai eszközt hozzanak létre, amelyet európai szabadalom véd, és amelynek megjelenése rendkívül fontos részét képezi. Az orrszívót és egyes részeit is szabadalommal védették le, a lajstromozási folyamat mintegy fél évig tartott.
A dizájn elkészítésére pedig egy olyan hazai céget választottak, amely több nemzetközi sikert tudott felmutatni az ipari formatervezésben. Ez a budapesti Co&Co Designcommunication volt, amelynek korábban két terméke is elnyerte a dizájn Oscar-díjának számító Red Dot díjat, két különböző termékkategóriában.
A dizájnügynökség nemcsak a termék és a csomagolás végső formáját tervezte meg, hanem az elejétől kezdve részt vett a teljes termékfejlesztési és kommunikációs folyamatban is. Ők erről azt mondják, hogy ez az úgynevezett fejlesztésbe integrált kommunikáció, amelynek célja, hogy a dizájnnak még a termék piacra lépése előtt vásárlásösztönzőnek kell lennie, bizalmat és minőséget kell sugároznia. „A dizájnkommunikáció azt jelenti, hogy a tervezési, fejlesztési folyamat minden szegmense komponált, ami egy határozott egyirányú kommunikációt tett lehetővé. Így lett a Nosiboo egy őszinte termék, amely a szülőknek és gyermekeiknek is azt jelenti, amire életre lett hívva” – mondta Hosszú Gergely, a Co&Co egyik ügyvezetője, tervezője.
Miért fontos az orrszívó készülék használata a gyártó szerint?
- Az újszülöttek még csak orron keresztül tudnak lélegezni.
- Az eldugult orr gátolja a légzést, ezáltal nem tud a kicsi aludni, enni, cumizni.
- Az orrban pangó váladék számos betegség forrása, felülfertőződve légcsőhurut, középfül-, és arcüreggyulladás alakulhat ki.
- Az orr tisztán tartásával számos gyermekbetegség megelőzhető, a gyógyulás felgyorsítható.
- Hatékonyan alkalmazható az allergiás jellegű tünetek enyhítésére.
A fejlesztés egyik fontos állomása volt, hogy tavaly a Nosiboot benevezték a világ egyik legnevesebb nemzetközi dizájnversenyébe, a Red Dotra. „Pontosan tudtuk, hogy a Red Dot díj óriási marketingértékkel bír egy új termék bevezetésénél, különösen a német és a skandináv piacokon, ahol a a termék külső megjelenése rendkívül fontos” – mondta Gergely, aki titkon azt remélte, hogy ezzel a termékkel harmadszor is megnyerik a versenyt, hiszen a Nosiboo funkcionalitása, gömbölyű formái, stilizált személyessége, megfoghatósága különlegesen egyedivé teszik az orrszívót. A Nosiboo végül megnyerte a 2014-es fődíjat orvosi eszköz kategóriában, pontosan úgy, ahogy a fejlesztők azt eltervezték.
Jól össze van rakva
A Nosiboot egy 300 wattos motor hajtja, amit speciális hanggátló köpeny mögé tettek a zajvédelem miatt. A szerkesztőségünkben kipróbált eszköz meglepően halkan duruzsolt, nagyjából olyan hangos volt, mint egy modern kávéfőző gép. Előnye, hogy a készülék úgy van kialakítva, hogy az orrszívás ne tartson tovább egy percnél, ezzel is segítve a gyereket.
A gépben körülbelül 40 alkatrész van, és az egyik legfontosabb eleme a szipka, ami az orrba kerül. Ez három könnyen szétszerelhető, így jól tisztítható részből áll, és úgy néz ki, mint egy kolibri feje közelről, ami a gyerekbarátságot erősíti. A fejlesztés során itt az volt a probléma, hogy miként tudják megakadályozni azt, hogy a váladék ne folyjon vissza a műanyag csőbe, mint például a porszívós megoldásnál, de ezt is megoldották. A készüléket egy programozható elektronika vezérli, és hálózati zavarszűrő modult is beépítettek. A burkolat fröccsöntött technológiával készül, a gyártás több fázisa Pécs környékén valósul meg.
Drága vagy nem drága?
A Nosiboo végfogyasztói ára 135 euró, azaz majdnem 40 ezer forint. Bár ez az összeg az európai szülőknek nem nagy tétel, a magyar pénztárcának meglehetősen borsos, ha csak azt nézzük, hogy a porszívóra szerelhető itthoni orrszívócső pár ezer forintba kerül. A termék azonban minőségi, és ennek ára van – mondják a fejlesztők.
Szerintük a termék megbízható és tartós, így akár több generáció gyermekei is használhatják. Mindössze egy új szívókát kell venni, amit külön is árusítanak. Ráadásul az alkatrészek mindegyike minőségi anyagból készült, orvosilag tesztelt, a dizájnja pedig csodálatos. De a legfőbb előnye szerintük az – és ez pénzben aligha kifejezhető érték –, hogy az eszközzel megszűnik a gyermek félelme az orrszívástól. Így nincs több figyelemelterelő trükközés vagy szelíd erőszak a család részéről, a gyermek egy idő után már maga is igényelni fogja az orrszívást játékos formában.
Százmilliós beruházás
A termékfejlesztést saját tőkéből finanszírozták, nem vettek igénybe hitelt, pályázati pénzt vagy kockázati tőkét. Zsolt szerint két év alatt 100 milliós nagyságrendű beruházással hozták létre a készterméket.
Divat-, és formatervező cég
A fejlesztő Attract Kft.-t 1998-ban alapították Pécsett 3 milliós törzstőkével. Főtevékenységük a divat- és formatervezés, irodabútor-gyártás. Az Opten cégadatai szerint nyereségesek, bár az utolsó három évben folyamatosan csökkentek a bevételeik. 2010-ben 75 milliós, 2011-ben 32 milliós, 2012-ben 19 milliós árbevételt értek el.
„A fejlesztés, gyártás és piaci bevezetés költséges műfaj, nagyon sok alvállalkozóval dolgoztunk, hogy megfelelő legyen a termék, és annak kommunikációja is. Nemzetközi kiállításokra járunk, és jelentős összeget költünk online és nyomtatott hirdetésekre is, utóbbiakat főként külföldi lapokban használjuk” – mondja. Zsolték úgy számolnak, hogy két év alatt eladott 10 ezer darabos nagyságrend már biztosíthatja a továbbfejlődés lehetőségét.
Arra a kérdésre, hogy miért nem Kínában gyártják a terméket alacsonyabb költséggel, és akkor a fogyasztói ár is barátságosabb lenne, Zsolt azt mondta, hogy ők kifejezetten európai terméket akarnak, mert abban jobban megbíznak az emberek. „Az innováció őshazája még mindig Európa. Másrészt most a márkaépítés fázisában vagyunk, amiben a termék iránti bizalom elnyerése alapvető fontosságú” – mondta. Például az egyik legfontosabb piacukon, Németországban nagyon fontos az orvosi ajánlás, és a nyomtatott lapokban történő hirdetés.
Az európai piaci bevezetés novemberben kezdődött, a Nosiboot Magyarországon már valamennyi nagyobb városban, illetve a fejlesztők webshopjában is meg lehet vásárolni. Az legelső szériában ezret gyártottak belőle, aminek jelentős része Németországban talált gazdára, ami nagyon biztató eredmény. Az értékesítést a 4 fős saját sales csapatuk végzi, most építik az európai viszonteladói hálózatukat. Zsolt szerint egy „egyetlen termékes” cégnek, mint amilyenek ők is, nagyon nehéz bekerülni az európai értékesítési láncba. Érdekesség, hogy a folyamatban megkísérlik meghatározni a végfogyasztói árat is, egyelőre váltakozó sikerrel. Terveik szerint mindenesetre az egész világon ugyanannyiért lehet majd hozzájutni a termékhez. Itt azonban nem állnának meg, új gyermekápolási termékeikkel európai márkát építenének a Nosiboo sikerére alapozva.
A Játéknet.hu-t, a gyermekjátékokra specializált online webáruházat két baráti házaspár alapította 2006-ban. Ma már 1,4 milliárdos árbevételük van, miután legnagyobb konkurensükkel egyesülve ők diktálnak a piacon. A vállalkozás eddig minden évben meg tudta kétszerezni árbevételét.
Kötöttek már virágcsokrot Jeremy Irons feleségének is, és több sikeres filmhez álmodtak virágdíszeket. A Plantomime csak két és fél éve létezik, de 2013-ra már 50 millió forint feletti árbevételt várnak. Keresztury Árpád Londonban volt bankár, majd hazajött, hogy barátjával, a virágművész Németh Attilával létrehozzon egy exkluzív szalont. Azt szeretnék megmutatni a fiataloknak, hogy itthon is lehet azt csinálni, amit szeretsz, és úgy, ahogyan szeretnéd, és ez mindenkinek jó lesz.
A szabadulós játék az új romkocsma, már Európa is rajong a magyarok által kitalált programért. Annak jártunk utána, hogy Gyurkovics Attila ötlete miként terjedt el a világon, mennyire jövedelmező ilyen vállalkozást nyitni itthon, és most kik a legnagyobbak a piacon.
Építészként élesztette újjá Gerzsenyi András a család 100 éves cukorkakészítő műhelyét Budapesten. Kézzel formázott cukorkákat készítenek, különleges formában és színvilágban, régi családi receptek alapján. Belvárosi üzletüket 70 százalékban az édesszájú külföldi turisták látogatják, de évi 25 milliós forgalmuk fele hazai vállalati megrendelésekből jön.
A Shopline és a Libri egyesülésével minden eddiginél erősebb és szerteágazóbb cégcsoport jött létre a hazai e-kereskedelemben. És az új cég a digitális tartalomszolgáltatásban is jelentős szereplővé válhat. Starcz Ákos, a Shopline Nyrt. elnök-vezérigazgatója szerint a közeljövőben elindítják a saját márkás – a Netflixhez hasonló – előfizetéses filmcsatornájukat, bár a saját gyártású tévésorozatoknak még nem jött el az ideje. De hogyan lesznek képesek felvenni a harcot a magyar piacra hamarosan belépő Amazonnal, illetve a már jelen lévő Deezerrel, Spotify-jal? És lehetnek-e olcsóbbak a könyvek az egyesüléssel?
Csak három éve alakult a natúrkozmetikai családi cég, de idén már 500 millió forint feletti árbevételt várnak. Miközben kis hazai cégek és nagy multinacionális vállalatok is másolni próbálták őket, a Mannaszappan.hu már külföldön is sikeres. Egy kirúgott utaskísérő felügyelő sikeres (kényszer)pálya módosítása.
Éder Krisztián belső okok miatt váltott a zenélésről a fotózásra két évvel ezelőtt. Szerinte a személyes márkaépítést nem lehet tanulni, ez nála inkább ösztönből jön. Kreatív munkáit a saját cége menedzseli, kisvállalkozóként hosszú távra tervez. Arról is mesélt, hogyan látja a hazai kreatív ipart belülről.